kolort
Fra : Steffan Scheel-Pouls~

Dato : 01-06-08 15:41

Hej.
Mine forældres hund (en vikingehund) rullede sig i en nylagt kolort forleden
da den var med på tur.
Det vakte ikke begejstring da vi kom hjem med ham...

Hvorfor i alverden gør en hund sådan noget ? Mangler pelsen noget, eller er
det for at sløre sin egen lugt ??

M.v.h.
Steffan

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-06-08 16:21

"Steffan Scheel-Poulsen" <steffan@scheel-poulsen.dk> skrev i en
meddelelse news:u6adnUrc8-SOKN_VnZ2dneKdnZydnZ2d@posted.nordit
> [...]
>
> Hvorfor i alverden gør en hund sådan noget ? Mangler pelsen
> noget, eller er det for at sløre sin egen lugt ??

Det er min erfaring at mange hunde elsker "duften" af al slags
gylle. Det gør katte forresten også, uden at de ligefrem ruller sig
i det. Da min ældste datter havde 2 hankatte, var de totalt vilde
når en bekendt, der har en maskinstation, havde kørt gylle ud. De
overfaldt ham så snart han kom inden for døren, og så skulle de lige
have et par "sniffere".

Vi havde også engang en nabo med en skøn sort schæfer. Den rullede
sig i genboens mødding op til flere gange om dagen, så det var
næsten spild af tid at bade den. Vores egen schæfer gjorde det
dog aldrig, så det er vel bare nogle hunde der ynder den slags
herligheder.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Søren LH

Dato : 01-06-08 17:56

"Steffan Scheel-Poulsen" <steffan@scheel-poulsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det vakte ikke begejstring da vi kom hjem med ham...
>
> Hvorfor i alverden gør en hund sådan noget ? Mangler pelsen noget, eller

Det er ret normalt, men man ved ikke hvorfor hundene gør det.

Mvh
Søren

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-06-08 20:43

"Steffan Scheel-Poulsen" <steffan@scheel-poulsen.dk> wrote in message
> [...]
> Det vakte ikke begejstring da vi kom hjem med ham...
>
> Hvorfor i alverden gør en hund sådan noget ? Mangler pelsen noget, eller

Hunde har vist bare helt andre meninger om hvad der dufter godt, end
mennesker har. Peanut ruller sig også i ting, han syntes dufter godt, men
han har faktisk fået bedre smag med alderen. Før var han ret vild med
rævelorte. Nu ruller han sig kun i nyklippet græs og mine badehåndklæder.
Jeg gav ham engang et lille stykke røget laks, og regnede med at han ville
sluge det på et sekund. Men næh... *Rulle rulle rulle*... Ligesådan med
rejer. Han fik en fra min rejecocktail, og slikkede dressingen af og rullede
sig i rejen-. Sære dyr... De to andre ruller sig faktisk aldrig.
Overhovedet.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 21:35

lol det er helt sikkert at den slører sin egen lugt hehe

--
MvH
Niels Holler

Fra : OZ3BTO

Dato : 02-06-08 01:01

> [...]
> Det vakte ikke begejstring da vi kom hjem med ham...
>
> Hvorfor i alverden gør en hund sådan noget ? Mangler pelsen noget, eller

Den gør det bla. for at sløre sin egen lugt og lugte som noget større