Åbent hus hos dyrlægen.
Fra : Kim Christensen

Dato : 31-05-08 11:55

I dag var der åbent hus hos Dyrehospitalet Sønderborg. Min lille Happy
var inviteret som demohund til hundemassage (sådan at de der står
bagerst også kan se med) Der var ellers godt rykind, men på trods af
virvarret fik vi ham op at ligge på bordet. Kattene som skulle
udstilles og kaninerne som skulle hoppe klarede frisag. For os i al
fald.
Anette kunne gå i gang med at massere og snart lå den lille hund med
et saligt blik og nød at der kom folk og hilste på.
http://musikmuseum.dk/laby/7178.jpg

og

http://musikmuseum.dk/laby/7174.jpg

Der kom et par stykker der var bekymrede for hvad den lile hund dog
fejlede, men der var ikke noget galt. Dog havde Anette hjulpet happy i
forindelse med noget hinkeri forårsaget af infiltrationer i foden for
to måneder siden, men det er i orden nu. Dagens massage var bare for
fornøjelsens skyld, og for at vise hvad det hele går ud på.
Men der var også andet at se på. Vi mødte ein lille stump som også en
dag bliver en stor hund ligesom mit "lille" flapøre.

http://musikmuseum.dk/laby/7199.jpg

En GD hvalp på 3 måneder...

Der var gratis softice og pølser, og det fik vi også prøvet. Men happy
skal også nakke med alle de mennesker der kan og vil.

http://musikmuseum.dk/laby/7197.jpg

Doooor hund!
Ungen syntes vældigt om mit flapøre, og vi undgik lige nøjagtigt at
ungen fik en storvask. Et par større børn var ved at blive fejet væk
af Happys hale. Måske en slags Happy-slapping.

Forsikringen kan ånde lettet op, den fik vi ikke brug for. Nu ligger
der en lille Happy og slapper godt af. Helt fin dag sådan set..

Hilsen Kim & Co

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-05-08 19:02

Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> writes:

> http://musikmuseum.dk/laby/7174.jpg

Det er afslapning på højt plan!

Mvh Trine, der også er til afslapning i den varme...

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-05-08 19:30

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Hvor skønt!.. sikke et udtryk, og sikke en tunge!! og sikke et pragtfuldt
stykke hund altså!

Mht. massage, så er det en hund halvvejs i himmerige, sådan som de ligger
der og tager imod. Jeg bruger det tit på mine egne, og de nyder det i fulde
drag, og sidder ofte i "kø" og venter på at det er deres tur..

Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 31-05-08 14:07

On 31 Maj, 20:29, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:

> Mht. massage, så er det en hund halvvejs i himmerige, sådan som de ligger
> der og tager imod. Jeg bruger det tit på mine egne, og de nyder det i fulde
> drag, og sidder ofte i "kø" og venter på at det er deres tur..

Ja, det er skønt. Denne gang havde han (næsten) ingen ømme steder. Det
kan ikke helt undgås at en hund der stadig vokser, og må anstrenge sig
til det yderste for at fange vores borzoi har ømme steder i kroppen.
For nogle år siden var jeg til et do-it-yourself hundemassagekursus i
nærheden af Vejle. Der lærte vi hvad vi selv kunne gøre, og hvad vi
skulle holde fingrene fra. I det daglige masserer jeg selv lidt på
hundene, men der har været nogle tilfælde hvor jeg stod over for noget
som jeg foretrak at overlade til en der har lært faget.

Der var i øvrigt en del besøgende der troede at flapøret var blevet
bedøvet, eller var bundet fast til bordet. Men det var nu alene
tyngdekraften der holdt ham der. Selv min ellers meget menneskesky
borzoi bliver liggende, selvom hans instinkter siger at ham at han
burde have forladt stedet med 65 kilometer i timen. Det tog godt nok
en time at overvinde ham første gang. Men også han har haft
maskinskade i løbeværket, og mærket at massagen hjalp, selvom han
selvfølgelig aldrig indrømmer det.
På grund af hans menneskeskyhed var han ikke egnet til at blive brugt
som demohund til noget i dag, men jeg havde ham med senere på dagen,
og da lod han sig lokke ind i menneskemængden, fordi der lugtede af
softice og gratis pølser.

Hilsen Kim