Phoenix bios beep ved opstart
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-06-08 20:26

Jeg har p.t. en Medion bærbar på besøg, som er 2-3 år gammel.
Ca. hver anden gang når den skal startes giver den 4 beep og stopper så. Der
står intet på skærmen. De øvrige gange starter den umiddelbart normalt op,
men et par gange har jeg dog bemærket, at der tilsyneladende var fejl i
grafikken, således at der sås større firkanter på skærmen og det hele var
låst. Efter genstart kører den så. Der er intet der umiddelbart tyder på, at
det er et spørgsmål om den er varm eller ej.
Der er Phoenix bios på den, og det er så en del af problemet. Ifølge de beep
codes jeg har kunnet finde på nettet til Phoenix bios, findes der ikke en
kode bestående af 4 beep efter hinanden, så derfor er det lidt svært at
finde ud af, om det er ram, grafikkort eller hvad som driller.
Nogen ideer.

Kurt

Fra : Rune

Dato : 15-06-08 13:21

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> ikke en kode bestående af 4 beep efter hinanden, så derfor er det lidt
> svært at finde ud af, om det er ram, grafikkort eller hvad som driller.

Hvis du ikke allerede har fundet løsningen, så kontakt Medion support,
Medion har 3 års garanti.

Ellers er hjælpsomme folk på http://www.medionsupport.com

Rune

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-06-08 23:02

"Rune" <ingen@mail.tak> skrev i meddelelsen
Kurt B. Andersen skrev:

Hvis du ikke allerede har fundet løsningen, så kontakt Medion support,
Medion har 3 års garanti.

Ellers er hjælpsomme folk på http://www.medionsupport.com

Rune

Det viste sig, at den var mere end 3 år gammel.
Mens jeg havde den på besøg,begyndte den også at komme med andre
ildevarslende beepkoder, så jeg har opfordret dem til hurtigst muligt at få
taget kopi af nødvendige ting på den, og derudover at købe en ny.
Jeg har den ikke mere og gør ikke mere ved det.
Tak for svaret.

Kurt

Fra : kjeld09

Dato : 16-06-08 09:19

On 16 Jun., 00:01, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> [...]
> taget kopi af nødvendige ting på den, og derudover at købe en ny.
> Jeg har den ikke mere og gør ikke mere ved det.

Hej
Det kunne tyde på at bateriet er ved at være færdig. Så kan den ikke
forsyne den med korekt spænding.
Det har jeg været ude for en gang som værende årsag. Det bedste er at
se om den kan køre på bateriet, hvis ikke så er det nok fejlen.

m v h
Kjeld

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-06-08 22:52

"kjeld09" <kjeldnoergaard@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Det har jeg været ude for en gang som værende årsag. Det bedste er at
se om den kan køre på bateriet, hvis ikke så er det nok fejlen.

Nej, det virkede nu ok. De havde glemt at give mig strømforsyning med, så
jeg måtte teste udelukkende med batteriet, og det holdt en god times tid.

Kurt