Postfix som backup-mx
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-06-08 07:15

Greetings!

Jeg skal sætte en postfix op som backup-mx for en række domæner. Hvordan
gør jeg bedst dette uden at introducere et open relay?

Jesper Poulsen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-06-08 07:51

Jesper Poulsen skrev:

> Jeg skal sætte en postfix op som backup-mx for en række domæner.
> Hvordan gør jeg bedst dette uden at introducere et open relay?

#v+

# /etc/postfix/main.cf
relay_domains = ..., example.com, example.org, example.net

smtpd_recipient_restrictions = permit_mynetworks,
   reject_unath_destination, ...

relay_recipient_maps = hash:/etc/postfix/relay_recipients_maps

# /etc/postfix/relay_recipients_maps
@example.com   x
@example.org   x
@example.net   x

#v-

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-06-08 07:58

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> Mvh,

Takker

Så er mailservicen klar til den store flytning om 14 dage. Sætter en
backup-mx op på den nye linie, således at mails ikke går tabt ved flytning.
Kan jeg efterfølgende få backup-mx'en til at sendes mails til
mailserveren ved at rette i hostsfilen på backup-mx'en, således at mails
ikke skal ud på det store net og vende?

Jesper Poulsen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-06-08 08:05

Jesper Poulsen skrev:

> Kan jeg efterfølgende få backup-mx'en til at sendes mails
> til mailserveren ved at rette i hostsfilen på backup-mx'en,
> således at mails ikke skal ud på det store net og vende?

Det vil jeg umiddelbart tro, men ellers kan man vel lege lidt
med transport_maps:

· http://www.postfix.org/postconf.5.html#transport_maps

Mvh,

--