trådløst uden sikkerhed
Fra : Leonard

Dato : 02-06-08 06:44

I Ubuntu 8.04 kan jeg kun finde mulighed for at bruge trådløse netværk
med enten WEP eller WPA, jeg kan ikke komme på et netværk uden sikkerhed.
Det er jo ikke særligt smart på en bærbar, der bruges lidt rundt omkring,
hvor der mange steder er åbne net at bruge.

Hvordan slipper jeg udenom WEP og WPA?

Fra : Per Jørgensen

Dato : 02-06-08 07:17

Leonard skrev:
> [...]
> Det er jo ikke særligt smart på en bærbar, der bruges lidt rundt omkring,
> hvor der mange steder er åbne net at bruge.

Du trykker (venstre) på dit networkmanager - og vælger den menu:
Tilslut til andet trådløst netværk

HYvor du derefter skulle kunne få en boks op hvor der ikkke er aktiveret
sikkerhed i førsate omgang!

--
Med Venlig Hilsen

Per Jørgense/\/

Fra : Jan Birk

Dato : 02-06-08 10:37

> Hvordan slipper jeg udenom WEP og WPA?

Jeg vælger WEP og underlader at sætte et password. Så connecter den fint
på den lokale cafe!

/Jan

Fra : Leonard

Dato : 02-06-08 11:57

On Mon, 02 Jun 2008 08:17:24 +0200, Per Jørgensen wrote:

> Du trykker (venstre) på dit networkmanager - og vælger den menu: Tilslut
> til andet trådløst netværk

Se det var jo lige den menu jeg manglede, indtil jeg genstartede et sted
hvor der var et ikke-sikret netværk.

Det virker fint, muligheden var bare slet ikke tilstede da der kun var et
WPA-sikret netværk i nærheden.