linux i en brandz container under sol
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-06-08 16:14

Jeg har set at Sun har lavet noget "brandz container" som tillader en at
installere en passende Linux-distribution "inden i" Solaris hvorefter at
det er Solaris-kernen der kører, hvilket giver adgang til dtrace med venner.

Er der nogen der har prøvet det i praksis og vil dele erfaringer?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-06-08 21:56

Thorbjørn Ravn Andersen skrev den 01-06-2008 17:14:
> [...]
> venner.
>
> Er der nogen der har prøvet det i praksis og vil dele erfaringer?

Så fik jeg det til at spille. Det ser ud til at det er en kerneemulering
af 2.4.21 (vistnok) og så ruller man en passende Linux ind (der er en
Centos grydeklar hos Sun som bare skal udpakkes) og giver den et
IP-nummer på det ønskede netkort. Så opfører det sig som en selvstændig
Linuxmaskine på det pågældende IPnummer, men kører ovenpå Solariskernen.

Man kan bede om at få disse Linuxmaskiner til at boote automatisk når
maskinen booter, og ydelsen ser ud til at være ok. Jeg synes faktisk
det er et ret fikst alternativ til "emuler hele maskinen" som vmware med
venner.