Ondt i brystkassen ?
Fra : Kasper Brent Balders~

Dato : 31-05-08 16:08

Jeg er en mand på på 50 år.

Har i de sidste 2 dage efter jeg er stået op haft ondt i brystkassen. Når
jeg trykker på ribben eller på midten af brystkassen er det ømt. Ikke
voldsomt . Kan også kan mærke det når jeg trækker vejret.

Kan ikke mærke noget specielt når jeg ligger ned, dog presser det ligesom
lidt.

Har ikke hjerteproblemer., hvad jeg ved af.

Nogen der har en ide hvad dette kan være ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-05-08 17:08

On Sat, 31 May 2008 17:08:26 +0200, "Kasper Brent Baldersen"
<kbb01@frederiksberg.dk> wrote:

> [...]
>lidt.
>
>Har ikke hjerteproblemer., hvad jeg ved af.
>
>Nogen der har en ide hvad dette kan være ?

Det er mange muligheder, og det er svært at vurdere herfra...

Men hvis det hæmmer din hverdag og bekymrer dig, så er det nok en god
ide at gå forbi lægen...

<mlr>

Fra : Holst

Dato : 31-05-08 17:11

Kasper Brent Baldersen wrote:

> [...]
> lidt.
>
> Har ikke hjerteproblemer., hvad jeg ved af.
>
> Nogen der har en ide hvad dette kan være ?

Prøv at læs her:

http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=841/sprog=1/grp=3/menu=1/

Så må du selv vurdere, om du bør ringe til lægevagten.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-05-08 18:06

> Har i de sidste 2 dage efter jeg er stået op haft ondt i brystkassen. Når
> jeg trykker på ribben eller på midten af brystkassen er det ømt. Ikke
> voldsomt . Kan også kan mærke det når jeg trækker vejret.

Har du været ude at løbe for nylig? Eller været meget forpustet? Så kan det
være overbelastning af musklerne. Du kan også have fået et slag på ribbene
eller ramlet ind i noget.

> Har ikke hjerteproblemer., hvad jeg ved af.

Hvis du er i tvivl, så ring til lægen. Hjerteproblemer skal man ikke overse
i ret mange timer.

Mvh Maria

Fra : Jørgen

Dato : 01-06-08 07:03

Kasper Brent Baldersen skrev:
> [...]
> ligesom lidt.
>
> Har ikke hjerteproblemer., hvad jeg ved af.
>
> Nogen der har en ide hvad dette kan være ?
jeg havde noget der lignede engang, mit vat i siden

det viste sig at være en hold i ryggen.
Det kan dit også sagtens være, når det kun er om morgenen, så er det
hele jo "stiv" / i ro

fra
Jørgen

Fra : Philip Mariboe

Dato : 01-06-08 08:21

> [...]
> lidt.

> Nogen der har en ide hvad dette kan være ?

Det du beskriver, lyder som de symptomer jeg har på en begyndende
lungebetændelse, inden feberen sætter ind.
Men det kunne også være noget meget værre, hjertet måske? Uanset hvad, vil
jeg give de andre herinde ret - søg læge. Det kan ikke skade

Held og lykke
Philip