Re: Løse skydere i Hjemmeværnet.
Fra : Sverre Stokke

Dato : 01-06-08 09:44

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> writes:
>Nej sandelig ikke---
>Og man skal da slet ikke overlade noget ansvar for noget så indlysende
>simpelt, som forsvarligt udkik, til de mindre godt kørende sejlsportsfolk.
>Er det det, du mener?
>
>Du har pådraget dig en fobi.
>lev dog med den, men lad også andre leve.
>
>der er ikke noget mere trist, end når sportsgrene kommer op at toppes.
>For betænk: Du rammer også jægere og sportsskytter med dit hetzeri.

Som pistolskytte og sejler er jeg glad for Hardings engagement i
problematikken, og det er kun takket være ham, jeg holder mig langt væk
fra de skydebaner, jeg kender til.

Hilsen Sverre.

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-06-08 10:59

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i meddelelsen

> Som pistolskytte og sejler er jeg glad for Hardings engagement i
> problematikken, og det er kun takket være ham, jeg holder mig langt væk
> fra de skydebaner, jeg kender til.

Kan du ikke snart lære at svare i den tråd, der allerede er oprettet?

--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : TOSB

Dato : 01-06-08 15:20

Preben Andersen wrote:
> "Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du ikke snart lære at svare i den tråd, der allerede er oprettet?

> [...]

Så - så Preben
Kan godt se, at det er upraktisk, at der startes en ny tråd, hver gang

Men nu hvor du reagerer, kunne *du* så ikke lige have vejledt på en pæn
måde?
Jeg kan bare ikke tyde dit indlæg på anden måde, at du er irriteret?

Vejledningen kunne have været et eller andet med en oplysning om, at man kan
bruge "besvar gruppe" eller på engelsk "reply group", når man skriver
tilbage i en tråd, hvis man vel at mærke har åbnet et indlæg.

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første dag i resten af dit liv -
ELLER Lev livet i dag, for du ved ikke, om du har det i morgen!

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 08:57

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Som pistolskytte og sejler er jeg glad for Hardings engagement i
> problematikken, og det er kun takket være ham, jeg holder mig langt væk
> fra de skydebaner, jeg kender til.
>
> Hilsen Sverre.

Man kan ikke komme uden om, at engagement i problematikken er godt.
Problemet opstår, når en sund indsats for forbedringer, ændrer karakter til
reel chikane og forsøg på at aflive en sportsgren.
Desværre er det jo det, der fra nogens side er tale om.
Exempelvis bestræbelserne for at reserverer søterritoriet for sejlere alene.
En skydebane med fareområde over vand er, om den bliver administerret
ordemntligt, den nok sikreste form for skydebane.
Komplet oversigt, og ingen falsk sikkerhedsfølelse på grund af skydevolde,
der jo reelt kan "overskydes".
Endvidere er det vel de færreste, der sejlæer i nvinterhalvåret.
Hvorfor da være så ovenud fanatisk, at man ønsker forbud?

Personlig har jeg ingen problemer med nævnte skydebaner.
jeg er hverken døv eller blind, holder derfor udkik mad alle sanser, og har
fornuft nok til at vende skøjten, om der høres knalderi samt nedslag.

Når, det ske snart, alle baner er indført i søkortene, forøvrigt gerne også
i landkort, burde der reelt ikke tilbagestå andre problemer end besværet for
enkelte, i at se at få overstået nogle fobier.

Vi ønsker vel ikke forhold, hvor alt skal kontrolleres efter absolut laveste
fællesnævner, som det f.ex. er sket for speedbådfolkets vedkommende?

MVH
Egon.

Fra : Per Nordahl

Dato : 02-06-08 20:53

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> skrev i en meddelelse

> "Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

Hvad snakker du om?

Må være Din holdning!

> Man kan ikke komme uden om, at engagement i problematikken er godt.
> Problemet opstår, når en sund indsats for forbedringer, ændrer
> karakter til reel chikane og forsøg på at aflive en sportsgren.
Hvem taler om at aflive en sportsgren?

> [...]
> skydevolde, der jo reelt kan "overskydes".
> Endvidere er det vel de færreste, der sejlæer i nvinterhalvåret.
Nogen gør, men du mener at om vinteren skyder vi uden hensyn. Der er jo
nok ingen der sejler i det tidsrum?

> Hvorfor da være så ovenud fanatisk, at man ønsker forbud?

Har der jo heller ikke været talt om. Kun at områderne burde / fremgik
af søkort m.v.

> Personlig har jeg ingen problemer med nævnte skydebaner.
Så du kender dem alle?

> jeg er hverken døv eller blind, holder derfor udkik mad alle sanser,
> og har fornuft nok til at vende skøjten, om der høres knalderi samt
> nedslag.
Når du hører nedslag m.v. _ er du måske kommet for tæt på.
Det kunne have været undgået hvis du var informeret om området på
forhånd og således ikke behøvede at "vende skøjten".
Endvidere kunne skytterne på land udøve deres / din aktivitet. uden at
blive forstyrret af de sejlere der formaster sig ind i felterne.

> Når, det ske snart, alle baner er indført i søkortene, forøvrigt gerne
> også i landkort, burde der reelt ikke tilbagestå andre problemer end
> besværet for enkelte, i at se at få overstået nogle fobier.
Hvorfor ikke bare skyde over land, så sejlere ikke i deres vildfarelse
bliver nervøse - og evntl. fobier opstår.

> Vi ønsker vel ikke forhold, hvor alt skal kontrolleres efter absolut
> laveste fællesnævner, som det f.ex. er sket for speedbådfolkets
> vedkommende?
> Er speedbådsfolket laveste fællesnævner. hold da op jeg heldig, For
> ikke at glemme optimistjoller, surfbrædt, fiskejoller.
Nu er det klart. det de der speedbåde. Så fik vi det på det rene.

(Jeg unlader at komentere din politikseren som du antyder i tidligere
indlæg d.d.. Da det ikke hører hjemme her),

"Thulfen"

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 11:20

"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem taler om at aflive en sportsgren?

Det gør jeg f.ex.
Fordi det reelt er det vi oplever.
Konsekvensen af nedlagte skydebaner, er nedlagte skytteforeninger.
Ganske som det ville være jævnt trist, om vore havne blev lukkede på grund
af druknefaren

> Har der jo heller ikke været talt om. Kun at områderne burde / fremgik af
> søkort m.v.

Der tager du, desværre fejl.
"Hardingaffæren" har kostet adskillige skydebaner livet.
Altså: Forbud.

> Så du kender dem alle?

Mange af dem, ja.
men sikkert ikke alle.
Det jeg refererer til, er også mest den aktuelle bane på klinten.
Den kender jeg særdeles godt, og den har altid været anset som en særdeles
sikker bane.
Forudsat, naturligvis, at skydelederen overholdt gældende regler.

> (Jeg unlader at komentere din politikseren som du antyder i tidligere
> indlæg d.d.. Da det ikke hører hjemme her),
>>
> "Thulfen"

Jeg ved godt, at min "politisering" ikke hører hjemme i denne gruppe.
Dog finder jeg det nødvendigt at opponerer, når Harding, igen - igen,
fremturer med sin persomnlige hetz mod den skydesportsinteresserede del af
befolkningen, her i gruppen.

Venlig hilsen

Egon

Fra : Per Nordahl

Dato : 03-06-08 19:13

> [...]
>
> Det gør jeg f.ex.
> Fordi det reelt er det vi oplever.
> Konsekvensen af nedlagte skydebaner, er nedlagte skytteforeninger.

Er reelt vel ikke nogens ønske. Kun at kravene overholdes, til alles
bedste.

> Der tager du, desværre fejl.
> "Hardingaffæren" har kostet adskillige skydebaner livet.
> Altså: Forbud.

Igen! Hvorfor, hvis div. krav var/er overholdt - bliver de vel ikke
lukket?

> [...]
> særdeles sikker bane.
> Forudsat, naturligvis, at skydelederen overholdt gældende regler.

Vi prøver endnu engang. For at sejle i behørig afstand, kunne det være
smart at områderne var korrekt afmæket i søkortene.
JEG ville så under alle omstændiger holde mig uden for området. Men hvis
man absolut vil igennem, bør man vel også kunne se respektive signaler
der signalerer "Skydning foretages" Men dæleme svært langt fra land. (så
hellere være sikker og sejle udenom, kræver kun at man er vidende
derom).

> Jeg ved godt, at min "politisering" ikke hører hjemme i denne gruppe.
Husk det nu. (og andre) så er meget vundet

> Dog finder jeg det nødvendigt at opponerer, når Harding, igen - igen,
> fremturer med sin persomnlige hetz mod den skydesportsinteresserede
> del af befolkningen, her i gruppen.

Harding har lagt et stort stykke energi i sit foremål at få gjort
foreholdene / oplysningerne mere tilgængelige samt at gældende regler
skal opfyldes.
At du m.fl. så føler det som en hetz synes jeg er misforstået.
Omvendt som sagen har udviklet sig, og at det har medført div.
restriktioner - har måske medført div. indskrænkninger for de
implicerede. Dette har vist ikke været formålet i sig selv..

Har det ikke hele tiden været meningen at alle skulle kunne udøve deres
sportsgren / fritidsinterresse på bedste vis og i al fordragelighed,
samt vi alle overholder gld. regler. (godt sømandskab / ansvarsfuld
opførsel på skydebanen).

Havet er åbent. (Øhh, egen fortolkning

Mvh. "Thulfen"

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 09:03

> Er reelt vel ikke nogens ønske. Kun at kravene overholdes, til alles
> bedste.

Aha-ø-
jaså.
men da man åbenbart ikke tiltror "de dumme", at overholde reglerne, er det
sikrest at lukke banerne?
Hvilket jo reelt er det, der er sket.
Een mand kvajer sig.
Alle bøder.
Er det rimeligt?

> Igen! Hvorfor, hvis div. krav var/er overholdt - bliver de vel ikke
> lukket?

Jo da.
Fremfærden var jo en gave til de af politikerne, der altid har forsøgt at
standse nogens "usunde" interesser for "brutale sportsgrene".

> Vi prøver endnu engang. For at sejle i behørig afstand, kunne det være
> smart at områderne var korrekt afmæket i søkortene.

Helt enig.
men afmærkning findes jo, i form af b.la. ophejste signaler.
Faktisk noget lignende som det vi sejlere kender som sømærker.
Så hvor svært burde det engentlig være?

> [...]
> hellere være sikker og sejle udenom, kræver kun at man er vidende derom).

Igen:
helt enig.
men burde man da ikke holde sig til at presse på, for at få gennemført
dette?
I stedet for at hetze mod alt og alle, og endog inddrage rigsrevisionens
tvister med HJV?
Det er sådant, der får mig til at anklage Harding for underlødig
politisering, under dække af at tale sejlernes sag.

> Harding har lagt et stort stykke energi i sit foremål at få gjort
> foreholdene / oplysningerne mere tilgængelige samt at gældende regler skal
> opfyldes.

Problemet er, at tråden er knækket for ham.
Der er jo ingen, der har advokeret for ikke at overholde reglerne.
Den, der gjorde det, er fjernet.
De efterfølgende felttog mod danmarks forsamlede skytter, er helt enkelt
uacceptable og urimelige.

> [...]
> restriktioner - har måske medført div. indskrænkninger for de
> implicerede. Dette har vist ikke været formålet i sig selv..

Det er jeg så overvbevist om, at det er.
Hvorfor ellers tråden om en os sejlere uvedkommen "sag" angående HJV?

Men mon ikke vi nu bør standse denne tråd?
Det lader til, at vinden nu endelig bliver mere forhandlingsvenlig, efter
nogle, for mange, dage med for meget:.
Så havet kalder

MVH
Egon

Fra : Carsten Jensen

Dato : 03-06-08 20:16

Den Tue, 03 Jun 2008 20:12:52 +0200 skrev Per Nordahl:
> [...]
> som sagen har udviklet sig, og at det har medført div. restriktioner -
> har måske medført div. indskrænkninger for de implicerede. Dette har

Hardings indsats er *ikke* en hetz fordi han gerne vil have reglerne
overholdt eller ønsker at få skydebaner optaget i søkort. Hardings
indsats er en hetz fordi han manipulerer, fordrejer og latterliggør i
sine udtalelser.

Nu kan jeg jo ikke vide, hvad der skete i forbindelse med den pågældende
episode, men efter forsvarsministerens svar til Folketinget, fandt
Politiet kun fejl i forbindelse med pejleapparatet. Deres efterforskning
viste i følge svaret at kuglen var hejst. Så er man altså lidt af et
skvadderhovede, hvis man som sejler vælger ikke at respektere signalet,
og holder sig væk. Eller også er man et skvadderhovede, fordi man ikke
har holdt behørigt udkik.

Mvh

Carsten

Fra : Carsten Jensen

Dato : 04-06-08 13:54

Den Wed, 04 Jun 2008 10:03:06 +0200 skrev Egon Stich:
> Det lader til, at vinden nu
> endelig bliver mere forhandlingsvenlig, efter nogle, for mange, dage med
> for meget:. SÃ¥ havet kalder

Jeps - 4 dage med godt vejr ville være fint :)

God fornøjelse.

Mvh

Carsten