Re: Regler for speedbåd-fra strand.
Fra : Sverre Stokke

Dato : 01-06-08 07:35

"TOSB" <tsbach@fjernnyka.dk> writes:

> [...]
>
>Den er nu ikke så svær.
>Den gamle politivedtægt angav rammerne og gav samtidigt politimestrene
>nogle
>beføjelser - også i relation til og sammen med andre myndigheder.
>
>Ordensbekendtgørelsen er - som du selv ved - en afløser for
>Politivedtægten
>i relation til beføjelserne.
>Jeg tror, at du forveksler de forbud og andre forordninger, der er givet
>medfør af politivedtægten derhen, at når Politivedtægten ikke længere er
>gældende, så gælder forordningerne heller ikke længere, men sådan er det

Tak, Torben - nu har jeg forstået det. Men for en juridisk ukyndig viker
det bare lidt besynderligt, at de lokale politivedtægter ophæves, men
reglerne i dem gælder stadig
Og efterfølgende skal en masse mennesker i kommunalbestyrelser og politi
formelt implementere de lokale regler i det nye regi.
Jeg troede, at jeg havde fundet en svipser på linje med de første regler
om speedbådskørekort: I dem stod der intet om, at kørekortet skulle vises
til nogen.

Kan du så også klare følgende:

I en havn, hvor indgående skal vige for udgående, er en sejlbåd på vej ind
og en motorbåd på vej ud. Hvem skal vige og hvorfor?
Det ER juridisk fluekepperi, og i praksis vil godt sømandsskab bevirke, at
der ikke opstår problemer.

Hilsen Sverre.