Re: Regler for speedbåd-fra strand.
Fra : Sverre Stokke

Dato : 31-05-08 17:20

Harding Larsen <harding@KMTAPlarsen.tdcadsl.dk> (slet KMTAP) writes:
>Ja det er kun en formsag, for når en ny instans skal have
>ansvaret, så skal de også være bekendt med indholdet som det
>omfatter og derfor tiltræde ordlyden/hensigten.

Kære Torben og Harding.

Konkret spørgsmål:

Da politvedtægterne blev ophævet som følge af BEK 511, var sejladsreglerne
så gældende, eller var de ikke?

Måske har I svaret, men jeg forstår så ikke jeres svar.

Hilsen Sverre.

Fra : TOSB

Dato : 31-05-08 21:53

Sverre Stokke wrote:

> [...]
> sejladsreglerne så gældende, eller var de ikke?
>
> Måske har I svaret, men jeg forstår så ikke jeres svar.

Hej Sverre

Den er nu ikke så svær.
Den gamle politivedtægt angav rammerne og gav samtidigt politimestrene nogle
beføjelser - også i relation til og sammen med andre myndigheder.

Ordensbekendtgørelsen er - som du selv ved - en afløser for Politivedtægten
i relation til beføjelserne.
Jeg tror, at du forveksler de forbud og andre forordninger, der er givet i
medfør af politivedtægten derhen, at når Politivedtægten ikke længere er
gældende, så gælder forordningerne heller ikke længere, men sådan er det
ikke.
De gælder fortsat, men nu er det bare Ordensbekendtgørelsen, der angiver den
formelle kompetence til, at Politidirektøren kan bestemme det ene eller
andet lokalt - hvilket i øvrigt altid har været i samarbejde med andre
myndigheder - feks. omkring værtshuse og restauranter og deres lukketider -
natbevilling osv. og en hel masse andet.

Mvh

Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første dag i resten af dit liv -
ELLER Lev livet i dag, for du ved ikke, om du har det i morgen!