Regler for speedbåd-fra strand.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 29-05-08 15:33

Hej.

Er der nogender kan hjælpe? Hvor tæt må man sejle i speedbåd fra en strand?
Synes ikke jeg lige kan finde det på nettet.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Harding Larsen

Dato : 29-05-08 17:06

Hej Jørgen,

Det står i den lokale politivedtægt og er som regel 200 meter.
Man må sejle ud fra kysten og havnene vinkelret på kystlinien
med max 5 kn og båden må ikke plane.
Først når man er uden for 200 meter må farten sættes op og det
gælder alle typer både.

Mvh/Harding

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 29-05-08 17:13

"Harding Larsen (slet 2H9JD)" <harding@2H9JDlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:12120775680.322469136115195@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> med max 5 kn og båden må ikke plane.
> Først når man er uden for 200 meter må farten sættes op og det

Ok, tak for svar