Visning af video clip
Fra : Jørgen Olesen

Dato : 01-06-08 10:55

Jeg har forskellige video klip som jeg skal have langt ind på en
hjemmeside. Havde forstillet mig at have afspilleren i den ene
side, og en række links ved siden af, hvor man kan vælge det klip
man vil se. Ville egentlig godt have en indikation på skærmen at
video loades samt nogle kontroller (pause + volume)
Jeg har forsøgt mig med at integrere windows mediaplayer og
quicktime, men ingen af afspillerne ser specielt godt ud, og
desuden er der problemer med visningen i forskellige browsere,
Så har jeg kigget lidt på Flash, men det ser ud som om at man kun
kan afspille SWF filer. (Dette behøver dog ikke være et problem)
Desuden har jeg ikke rigtigt kunne lave en pæn afspiller.
Så mit spørgsmål er om der ikke er nogle af jer der ude, som
enten ved hvor jeg kan finde nogle gode kode eksempler i flash
eller måske kender andre metoder til visning af video.
Ikke eksterne afspillere ala youtube, revver o.lign.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-06-08 13:09

Jørgen Olesen skrev:

> Så har jeg kigget lidt på Flash, men det ser ud som om at man kun
> kan afspille SWF filer. (Dette behøver dog ikke være et problem)
> Desuden har jeg ikke rigtigt kunne lave en pæn afspiller.

Tjek denne afspiller, der er lavet i Flash:
http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_FLV_Media_Player

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhederne i Internet Explorer 7, og hvordan du bedst

Fra : Jørgen Olesen

Dato : 01-06-08 15:40

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Tjek denne afspiller, der er lavet i Flash:
> http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_FLV_Media_Player

Den ser jo faktisk ganske udemærket ud!
Den kan tilsyneladende alle de ting som jeg gerne ville kunne.
Så den skal straks prøves.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-06-08 15:59

Jørgen Olesen skrev:

> Den ser jo faktisk ganske udemærket ud!

Jeg skal måske lige nævne, at den kode, han selv angiver på
sin hjemmeside til at indsætte afspilleren, ikke validerer.
Du kan evt. i stedet bruge den grundkode, jeg har har lavet her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-multimedia.html
Tjek især afsnittet Alternativ Flash.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine foretrukne bogmærker med AM-DeadLink.