e.c 1150
Fra : Claus Skaarup

Dato : 31-05-08 12:13

Jeg har testet www.limfjordsteatret.dk på browsershots.com og det ser
faktisk fint ud - på nær i IE6, hvor de to <div> i siderne rykker ned under
midterindholdet.
De floater til venstre og højre som de skal, men de kommer altså først under
midterindholdet - og under hinanden.

Det må jo være et IE6 problem eftersom alle andre browsere kan finde ud af
det.
Er der nogen, der har et løsningsforslag?

Mvh. Claus

Fra : Birger

Dato : 31-05-08 13:39

"Claus Skaarup" <skaarup75@yahoo.fejl> skrev i en meddelelse
> [...]
> det.
> Er der nogen, der har et løsningsforslag?

Har ikke forsøgt at følge med i opbygningen - der er temmelig mange ting
inde i hinanden.
Jeg har gjort mig den erfaring at elementer der floates til højre, skal før
det de floates i forhold til.
Det samme skal elementer til venstre - de skal bare efter dem til højre hvis
der er nogen.

altså rækkefølgen er
float : right
float : left
og så det der skal være imellem...

ved ikke om det hjælper, men det er da et forslag ;>)

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-05-08 14:07

Birger skrev:

> altså rækkefølgen er
> float : right
> float : left
> og så det der skal være imellem...

Rune, det er da godt du har gjort den
erfaring, for den er i overensstemmelse
med standarden (bortset fra at
ordenen på de floatede elementer er
ligegyldig, så længe de kommer før de
elementer, der ikke skal float'es.

Et andet forhold, der kan spille ind i
IE6 er margin-dobler effekten, se artiklen
http://webdesign101.dk/showcase/float/index.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Stig Johansen

Dato : 31-05-08 15:22

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message

> Birger skrev:
> Rune,

Who's talking to who?

Bortset fra det, så har jeg lagt et dump af siden, set i IE6, dog gemt som
..gif, så se bort fra farverne.
http://w-o-p-r.dk/images/limfjorden.gif

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Birger

Dato : 31-05-08 16:55

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> elementer, der ikke skal float'es.
>
> Et andet forhold, der kan spille ind i
> IE6 er margin-dobler effekten, se artiklen

Peter : ;>)
Der er det så, jeg mener, at det sommetider går galt, hvis man har
venstre-floatede før højre-floatede - det højre falder under det venstre -
men det kan godt være at det hænger sammen med en manglende clearing...
Kan ikke huske det præcist, men jeg rodede med noget der virkede, når de
stod i den ene og ikke når de stod i den anden rækkefølge...

Når bare Claus er opmærksom på problemet, kan han selv eksperimentere... ;>)

Birger
-----

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-05-08 17:19

Birger skrev:

> Peter : ;>)

Undskyld Birger, at jeg for en stund har
gjort dig til en Rune...

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 03-06-08 13:58

> [...]
> Birger skrev:

> Et andet forhold, der kan spille ind i
> IE6 er margin-dobler effekten, se artiklen

Jeg ved ikke præcist hvad der var galt, men jeg prøvede at justere venstre
padding på venstre indholds <div> inde i venstre <div> til en negativ
værdi. Desuden øgede jeg højre margin på højre <div> fra -252 til -272 - kun
i IE 6 og tidligere versioner.

Og det hjalp. Ikke at jeg fatter det helt, men lad nu det ligge...

Tak for hjælp og inspiration.

Mvh. Claus