Mail-server med web-admin/mail og mulighed~
Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 31-05-08 15:32

Halløj,

Vil hører hvad folk kender af mail-servere der har mulighed for en
webadministration og webmail.
Allerhelst med mulighed med integration med spamd processen.

mvh.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 31-05-08 16:20

Jesper Staun Hansen wrote:
> Vil hører hvad folk kender af mail-servere der har mulighed for en
> webadministration og webmail.
> Allerhelst med mulighed med integration med spamd processen.

Jeg plejer at bruge spamassassin + clamav + postfix + cyrus. Der er
meget der kan konfigureres og det er meget, meget stabilt. Til gengæld
kan man bruge lang tid på at komme i gang.

Mvh. Michael.

Fra : Per Jørgensen

Dato : 01-06-08 06:32

Michael Zedeler skrev:

> Jeg plejer at bruge spamassassin + clamav + postfix + cyrus. Der er
> meget der kan konfigureres og det er meget, meget stabilt. Til gengæld
> kan man bruge lang tid på at komme i gang.
>
> Mvh. Michael.
HVis du er interesseret - så har jeg lavet en guide til Ubuntu 8.04 med
Postfix/dovecot/TLS/clamav/amavisd/spamassassin/Squirrelmail. Med
Postfixadmin som administrationsprogram!

Som er en komplet mailserver - så den kan jeg sende til dig hvis det er!
Som Michael også skriver en hamrende stabil løsning som jeg har sat op
på mit arbejde.

--
Med Venlig Hilsen

Per Jørgense/\/

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 01-06-08 08:36

Per Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Som er en komplet mailserver - så den kan jeg sende til dig hvis det er!
> Som Michael også skriver en hamrende stabil løsning som jeg har sat op

Det lyder sgu for spændende til at jeg kan afslå det

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-06-08 09:43

Den Sun, 01 Jun 2008 09:35:58 +0200 skrev Jesper Staun Hansen:

> Det lyder sgu for spændende til at jeg kan afslå det

Spændende og spændende, det er jo som man tager det
Hvorfor gøre tingene mere besværlige end de behøver at være?
http://www.surgemail.com/

Karl Erik.

http://www.ranunkelvej.com

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 01-06-08 11:59

Karl Erik Christensen <none@none.com> wrote:

> Spændende og spændende, det er jo som man tager det
> Hvorfor gøre tingene mere besværlige end de behøver at være?
> http://www.surgemail.com/

"SurgeMail is the fastest, most robust and secure, full-featured email
server blah blah blah"

Det er muligt jeg er svagtseende, men ingen steder på deres (rodede)
website kan jeg finde en beskrivelse af hvilken software deres system er
bygget på.

Det efterlader, efter min mening, to muligheder 1) De bygger på
opensource software, men skriver det ingen steder 2) det er noget de
selv har skrevet og så kunne man jo lige så godt bruge Exchange, Domino
eller noget andet propritært købesoftware.

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"All good things succumb to those who wait." -- Razorclaw

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 01-06-08 14:07

Allan Willems Joergensen wrote:

> [...]
> selv har skrevet og så kunne man jo lige så godt bruge Exchange, Domino
> eller noget andet propritært købesoftware.

Deres webAdmin virker ganske fornuftig af opsætninger
http://www.larkware.com/reviews/Images/Surgemail.png
Synes jeg har set det før dog.

Fra : Claus Alboege

Dato : 01-06-08 16:40

Hej,

Jesper Staun Hansen <jeshan@es.aau.dk> writes:

> Vil hører hvad folk kender af mail-servere der har mulighed for en
> webadministration og webmail.
> Allerhelst med mulighed med integration med spamd processen.

Zimbra skulle nemt kunne dække ovenstående behov - og lidt mere til.

http://www.zimbra.com/

/Claus A