Nokia N82, hvordan overføres fotos til PC'~
Fra : Jakob Munck

Dato : 29-05-08 14:37

Jeg har lige købt en N82 og jeg har også opdateret dens interne software
(styresystem), men jeg kan alligevel ikke få USB forbindelsen til at virke,
så jeg kan overføre mine fotos fra mobilen til computeren. Hvad gør jeg
galt?

Når jeg forbinder PC og mobil med USB-kablet og vælger tilstanden
"Dataoverførsel". Så kommer der et skilt op hvor der står: "Tilstande
Dataoveførsel kan ikke aktiveres, da hukommelseskortet bruges af et andet
program". Det samme sker, når jeg forsøger at forbinde mobilen til min
labtop.

Hvad menes der med et "hukommelseskortet bruges af et andet program"??

Det skal siges, at jeg også har forsøgt mig med at installere den
medfølgende PC-suite, men den har ikke være til hjælp. Den er beregnet til
at synkronisere telefonen med Outlook etc, men det er ikke det jeg vil. Jeg
ønsker at se telefonens hukommelse som ethvert andet drev på min PC og at
kunne åbne de mapper jeg ønsker. Det kunne jeg på min gamle N73, så det
burde vel også kunne lade sig gøre på N83.

Men hvordan??

v.h.
Jakob

Fra : Anders

Dato : 29-05-08 15:29

Jeg havde samme problem, dog med en N95, og valgte i stedet for PC Suite
istedet for Dataoverførsel i mobilen.

Havde selv. installeret den nyeste vers. af PC Suite, og
bagefter satte jeg det medfølgende datakabel i computeren, og så kørte det.

Det må vel være det samme du skal gøre.

Fra : Jakob Munck

Dato : 29-05-08 15:49

> Havde selv. installeret den nyeste vers. af PC Suite, og
> bagefter satte jeg det medfølgende datakabel i computeren, og så kørte
> det.
>
> Det må vel være det samme du skal gøre.

jeg har også installeret PC-suiten og når jeg sætter USB-kablet i, så melder
den, at "Tilsluttet N82". Men hvordan får jeg så billeder ud af telefonen og
over i en mappe på min PC? En sådan funktion ser jeg ikke i denne
PC-suite....?

v.h.
Jakob

Fra : Anders

Dato : 29-05-08 15:54

Er der ikke en funktion i mobilen der kan overføre til din computer.

Fra : Jakob Munck

Dato : 29-05-08 17:54

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der ikke en funktion i mobilen der kan overføre til din computer.

Jo, der er det som hedder "Dataoverførsel", som er beregnet til
kabeloverførsel af data via USA. Når jeg forsøger at tilslutte det, så får
jeg at vide, at "Tilstanden dataoveførsel kan ikke aktiveres, da
hukommelseskortet bruges af et andet program".

Jeg har prøvet at genstarte mobilen, og det nytter ikke.

Hvad gør man så??

v.h.
Jakob

Fra : Anders

Dato : 29-05-08 18:02

Da jeg havde en N95 brugte jeg PC Suite, og det fungerede fint.

Jeg kunne overføre begge veje. Og jeg havde sat mobilen
til PC Suite....

Har du husket at sætte mobilen op til at synke. med PC Suite og ikke
dataoverførsel, og har du det rigtige datakabel ?
For der findes både u-originale og originale kabler.

Fra : Jakob Munck

Dato : 29-05-08 18:09

> [...]
> dataoverførsel, og har du det rigtige datakabel ?
> For der findes både u-originale og originale kabler.

ja, jeg har installeret pc suite og jeg har et originalt datakabel. Der er
også forbindelse mellem pc suite og mobile. Men der er ingen funktion i
denne "pc suite", som handler om at overføre billeder. Det kan ikke lade sig
gøre, så vidt jeg kan se !!!

v.h.
Jakob

Fra : Anders

Dato : 29-05-08 18:42

Hvis du ikke kan få enhederne til at arbejde sammen, så er der nok ikke
andet at gøre, end at købe en kortlæser...

Om du så vil have en eks. el. intern, må være op til dig selv.

Men jeg skal have købt en til at bygge ind i min computer, ellers så skal
jeg starte min bærbare op, for der er kortlæseren indbygget...

Fra : John N. H.

Dato : 29-05-08 20:13

> [...]

> funktion i denne "pc suite", som handler om at overføre billeder. Det
> kan ikke lade sig gøre, så vidt jeg kan se !!!

Er der ikke et Filhåndterings-ikon i PC-suiten?
Når du dobbel-klikker på den, åbner der sig et vindue, som ligner
stifinderen i Windows.
Her kan man trække filer frem og tilbage mellem telefon og PC, som man
lyster.

John
; -))

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-05-08 20:47

på min nokia 6500c skal jeg slukke mobilen for at det virker... ja... bare
slukke den... i med kablet og så kan jeg hente billederne ud af den uden
problemer... funkjer på en måde som om det bare er et kort jeg har sat i en
kort læser...

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 29-05-08 21:31

Nikolai R. jensen wrote:
> [...]
> bare slukke den... i med kablet og så kan jeg hente billederne ud af
> den uden problemer... funkjer på en måde som om det bare er et kort

Sådan virker det ikke på min N82. Den skal være tændt og ved tilslutning
får man en række valgmuligheder, deriblandt "PC Suite" og "Dataoverførsel".
Vælger man "Dataoverførsel" fungerer telefonen i princippet som
kortlæser dvs. hukommelseskortet kan tilgås som et drev på pc'en.

Fejlen "Tilstanden dataoveførsel kan ikke aktiveres, da hukommelseskortet
bruges af et andet program" tyder på en eller anden måde på, at
der kører noget på telefonen, der har fat i memorykortet. Et vildt
gæt: Kan der være installeret en eller anden applikation på kortet, som
automatisk starter op, når telefonen tændes?

Prøv evt. at gå ind under Værktøjer->Funktioner->Hukom og vælg muligheden
"Tag hukom.kort ud". Den skulle ihvertfald stoppe igangværende
applikationer.
Prøv herefter at tilsluttet kablet igen.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jakob Munck

Dato : 30-05-08 07:15

Mange tak for jeres svar. Efter mange timers eksperimenteren er jeg nået
frem til at løse problemet på følgende vis:

1. Brug aldrig PC-suitens sync-funktion, som lægger alle dine email adresser
i Outlook Express over på telefonen, hvilket du ikke har brug for.

2. Brug heller ikke PC-suitens "drag and drop-funktion" som fører filer over
på telefonen uden at man ved, hvor på dens drev de ligger. Og som desuden
ikke gør fil-sletning mulig eller gør det muligt at føre filer fra
telefonens drev til PC. Denne funktion er ubrugelig.

Gør i stedet sådan (helt forfra):

1. Installer PC suite, den version som er på cd'en.
2. Afinstallere alle andre Nokia programmer
3. Installer IKKE Adobe katolog og ikke andre programmer
4. Sæt telefonen på usb og forbindelses via pc suite
5. Når telefonen forbindes via usb-kablet siger den et bip
6. Nu kan telefonen ses i My Computer som et drev og tilgås derfra.

Nu kan man så se både telefon hukommelsen og memorykortet som selvstændige
drev og de kan åbnes og filer lægges på dem som på et almindeligt drev. Det
går temmelig langsomt, men det virker. Og det var sådan jeg ønskede det.
Jeg har

v.h.
Jakob

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-05-08 09:01

Jakob Munck wrote:
> 1. Brug aldrig PC-suitens sync-funktion, som lægger alle dine email
> adresser i Outlook Express over på telefonen, hvilket du ikke har
> brug for.

Det problem løses nemt ved at fjerne krydset ud for "Kontaktelementer"
i listen over hvad, der synkroniseres.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>