Kan man force rsync igennem,???
Fra : Per Jørgensen

Dato : 30-05-08 10:37

Hey Gruppe.

Da jeg har fået installeret mig en NAS server til backup, oplever jeg nu
at selve scriptet fejler under udførelsen af selve kommandolinien:

rsync -r /shared /mnt/nasbackup/fileserver

har også prøvet med -rav i denne linie.
Da mine kollegaer har fyldt 160GB med data,titler mm indeholdende æ - ø
- å plus mellemrum og en masse andre underlige tegn,ideer osv - er det
ikke bare lige at ændre - men så er spørgsmålet om man kan force dette
igennem, for jeg oplever at den fejler flere gange i selve udførelsen af
kommandoen Rsync.

Så alle bud er velkomne.
Jeg mounter NAS på lokalmaskinen og derefter rsyncer shared - der
indeholder alle vores netværksdrev mm.

--
Med Venlig Hilsen

Per Jørgense/\/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-05-08 11:56

On Fri, 30 May 2008 11:36:38 +0200, Per Jørgensen
<linux@pbj-design.dk> wrote:

> Da mine kollegaer har fyldt 160GB med data,titler mm indeholdende æ - ø
> - å plus mellemrum og en masse andre underlige tegn,ideer osv - er det
> ikke bare lige at ændre

Jeg kører også rsync med massevis af filer med danske tegn, mellemrum
etc. Det giver ingen problemer.

Jeg bruger

rsync -rltD --numeric-ids --progress -v /source /destination

eller mellem maskiner (så man slipper for at mounte først):

rsync -rltD -e 'ssh -ax -c arcfour -o Compression=no' --numeric-ids
--progress -v /source user@server:/destination

-A

Fra : Alex Holst

Dato : 30-05-08 18:42

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@hojmark.org> wrote:
> rsync -rltD -e 'ssh -ax -c arcfour -o Compression=no' --numeric-ids
> --progress -v /source user@server:/destination

Hvorfor arcfour? Og du ved, at ssh er default i rsync nu om dage? Og at
Compression=no er default i ssh? ~/.ssh/config er generelt din ven.

when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org/

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-05-08 11:58

On 30 May 2008 17:41:48 GMT, Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

> Hvorfor arcfour?

Jeg bruger det på LAN, og RC4 er hurtigere (på gamle pc'er med
langsomme cpu'er) og Sikkert Nok(TM) til mit formål.

> Og du ved, at ssh er default i rsync nu om dage?

Nej.

> Og at Compression=no er default i ssh?

Nej.

> ~/.ssh/config er generelt din ven.

Tak.

-A

Fra : Per Jørgensen

Dato : 31-05-08 07:12

Asbjorn Hojmark skrev:

> [...]
>
> eller mellem maskiner (så man slipper for at mounte først):
>
> rsync -rltD -e 'ssh -ax -c arcfour -o Compression=no' --numeric-ids

Det er ihvertfald noget jeg vil prøve - Tusind tak for hjælpen.

--
Med Venlig Hilsen

Per Jørgense/\/

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 01-06-08 16:16

Per Jørgensen wrote:
> [...]
> kommandoen Rsync.
>
> Så alle bud er velkomne.
> Jeg mounter NAS på lokalmaskinen og derefter rsyncer shared - der

Jeg tænker lidt konflikt mellem utf8 og latin1?

Fra : Per Jørgensen

Dato : 02-06-08 10:56

Jesper Staun Hansen skrev:

> Jeg tænker lidt konflikt mellem utf8 og latin1?
Jeg ender ihvertfald op med denne fejl:
Unknown parameter encountered: "dos charset"
Ignoring unknown parameter "dos charset"
Unknown parameter encountered: "unix charset"
Ignoring unknown parameter "unix charset"
Unknown parameter encountered: "disable spooles"
Ignoring unknown parameter "disable spooles"
mkstemp shared/insa/DSISYS/MAIL/POINTS/.’..Y3Ikjb failed: No such file
or directory
rsync: writefd_unbuffered failed to write 4 bytes: phase "unknown":
Broken pipe
rsync error: error in rsync protocol data stream (code 12) at io.c(515)
rsync: writefd_unbuffered failed to write 69 bytes: phase "unknown":