MS Windows
briani 27239
PPS filer vises ikke når de åbnes fra Wind~
Fra : IKJ

Dato : 30-05-08 13:37

MS Powerpoint viewer 2003 er installeret men når pps filen forsøges åbnet
fra Windows Mail popper der en meddelse op med ordlyden:
"Denne fil har ikke et tilknyttet program der kan udføre denne handling.
Angiv tilknytning i kontrolpanel"

Men når jeg flytter/kopierer pps filen ud på skrivebordet og åbner den
derfra,virker PPV som den skal.

Hvordan kan man løse dette?

mvh Ikj

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-08 19:55

"IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
> Angiv tilknytning i kontrolpanel"
>
> Men når jeg flytter/kopierer pps filen ud på skrivebordet og åbner den

Hmm - jeg kender førstnævnte problem, men har sjældent set det som du
beskriver.

Anyway, jeg ville prøve at associere filtypen med sit program igen. Dette
gøres f.eks. således:

Gem en PPS fil på skrivebordet, højreklik, vælg "åben med - Vælg
program...", i den fremkomne liste findes og markeres "Microsoft
PowerPoint", sæt flueben i "åbn altid denne filtype med dette program
(VIGTIGT!) og klik så "OK".
Nu åbner filen - luk den igen.

Prøv så fra dit mail-program med en vilkårlig fil af typen PPS.

Du skal evt. gentage øvelsen for PPT også.

mvh
///M

Fra : Per

Dato : 31-05-08 08:55

IKJ wrote:
> [...]
> handling. Angiv tilknytning i kontrolpanel"
>
> Men når jeg flytter/kopierer pps filen ud på skrivebordet og åbner den

Jeg havde samme problem på en Medion maskine engang - og kunne ikke få den
til at virke med powerpointviewer, selvom jeg gentagne gange satte den som
default åbner af programmet.

Den kunne åbne pps filerne uden problemer når de var downloadet til fx.
skrivebordet, men aldrig direkte fra Outlook Express.

Jeg mener at jeg installerede Openoffice og brugte den til PPS filer og så
var den der.

Mvh. Per

Fra : IKJ

Dato : 01-06-08 18:33

Tak for svarene.
Desværre hjælper det ikke at associere filene på den foreslåede måde.
Mit problem findes både i OE/XP samt Windows Mail/Vista

Har opgivet og kopierer til skrivebordet. Herfra kan de åbnes.

Tak for begge svarene
hilsen
Ikj