Mobilt bredbånd i en kort periode
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-05-08 14:00

Hej

Nu nærmer ferien sig og det kunne være ret rart at have mobilt
bredbånd når vi skal i sommerhuset. Men er der nogen der udbyder
mobilt bredbånd uden at man skal binde sig for et halvt år? F.eks.
rent forbrugsafregnet.

Mvh Trine

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-05-08 14:23

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> bredbånd når vi skal i sommerhuset. Men er der nogen der udbyder
> mobilt bredbånd uden at man skal binde sig for et halvt år? F.eks.

Alle udbydere undtaget for de specielle abonnementer såsom taletid.
Omvendt sagt alle har mulighed for data idag, såfremt udstyret kan. Fx kan
de fleste telefoner GPRS.

Du skal være obs på om du har udstyret til det (fx mobiltelefon koblet på
computer) og hvor hurtig hastighed det kan (type af netværk, GPRS, EDGE,
UMTS, HDSPA)

Bemærk dog at almindelige mobil abonnementer betaler ofte en heftig pris,
5-10,- pr MB. Og derfor kan de mobile bredbånds abonnementer betale sig da
en del af dem har fast pris.

--
Bjarke Andersen

Fra : martin

Dato : 30-05-08 15:14

> [...]
> bredbånd når vi skal i sommerhuset. Men er der nogen der udbyder
> mobilt bredbånd uden at man skal binde sig for et halvt år? F.eks.

Telmore har et mobilt bredbåndsabbonnement til 199,- pr måned, og de skriver
at du kan altid afmelde produktet igen, det læser jeg som det er uden 6 mdr.
bindingsperiode. Det er med hastigheder op til 1 mbit/s

Martin Kaltoft

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 30-05-08 16:33

Trine Kornum Christiansen skrev:

> [...]
> bredbånd når vi skal i sommerhuset. Men er der nogen der udbyder
> mobilt bredbånd uden at man skal binde sig for et halvt år? F.eks.

I samme situation har jeg overvejet Nordisk Mobiltelefon, men ikke
prøvet det endnu. De har et månedsabonnement til 400 kr. Derudover skal
man have udstyret til NMT, som dækker bedre end de andre i typiske
sommerhus / udkantsområder samt i Norge og Sverige. Du kan købe et modem
til et par hundrede kr. eller en ruter til et par tusinde.

Jeg har brugt mobilen med GPRS i den yderste klitrække nogle gange, men
det er altså ikke nogen fornøjelse! Forbindelsen meddeler godt nok at
den kører med over 400 kbps, som jeg tænker skulle være fint i forhold
til gamle dages 56 kbps modemer, men enten er www blevet alvorligt mere
datatungt end den gang (og det er det), eller også er der noget andet i
vejen.

Har også ledt efter en anden udbyder end CyberChit der kunne tilbyde en
sommerhusordning. En overgang mener jeg fx det var muligt at køre
internetforbindelse over sit parabolabonnement. Men jeg har ikke fundet
noget attraktivt. Måske cutter hr. og fr. Danmark typisk forbindelsen
når de tager på landet.

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-05-08 18:35

Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> wrote:

> [...]
> sommerhus / udkantsområder samt i Norge og Sverige. Du kan købe et modem
> til et par hundrede kr. eller en ruter til et par tusinde.

jeg trode NMT var død ... mener de lukkede nettet i slutning af 2007
måske ?

/thomas

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 30-05-08 19:10

Thomas von Hassel skrev:

> jeg trode NMT var død ... mener de lukkede nettet i slutning af 2007
> måske ?

Sådan er det med tro. Som regel er det forkert.

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-05-08 19:17

Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> wrote:

> Sådan er det med tro. Som regel er det forkert.

der er ikke noget der hedder NMT mere ... derimod er der et CDMA netværk
på samme frekvens .. 450Mhz

/thomas

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 30-05-08 23:49

Thomas von Hassel skrev:

> der er ikke noget der hedder NMT mere ... derimod er der et CDMA netværk
> på samme frekvens .. 450Mhz

Ok

--
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-08 19:25

Niels P Sønderskov skriver:

> Sådan er det med tro. Som regel er det forkert.

Aha, altså lyver computerworld ?
http://www.computerworld.dk/art/13903?a=search&i=0

Det er såmænd kun de frekvenser NMT brugte der bliver brugt i dag
http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?id=9698
http://ing.dk/artikel/71919

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 30-05-08 19:37

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Det er såmænd kun de frekvenser NMT brugte der bliver brugt i dag

Nærmere betegnet *den* frekvens - kald det hvad du vil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-08 19:42

Niels P Sønderskov skriver:

> Nærmere betegnet *den* frekvens - kald det hvad du vil.

Hvilken frekvens ?

Fra : Clausen

Dato : 30-05-08 19:23

de er der skam endnu.

http://www.nordiskmobiltelefon.dk/

/Steffen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-08 19:29

Clausen skriver:

> de er der skam endnu.
>
> http://www.nordiskmobiltelefon.dk/

Nej, NMT er død.

Fra : Clausen

Dato : 30-05-08 19:34

Nordisk mobil køre da vidre med det samme netværk under navnet CDMA

/Steffen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-05-08 19:43

Clausen <steffen@h-clausen.dk> wrote:

> Nordisk mobil køre da vidre med det samme netværk under navnet CDMA

CDMA er et digitalt netværk ... eneste fællesnæver er at det bruger
samme frekvens

/thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-08 19:45

Thomas von Hassel skriver:

> CDMA er et digitalt netværk ... eneste fællesnæver er at det bruger
> samme frekvens

Og slår plat på navnet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-08 19:44

Clausen skriver:

> Nordisk mobil køre da vidre med det samme netværk under navnet CDMA

Nej, de har fået lov til at bruge frekvenserne. NMT var et analogt
system der er lukket og slukket. Både 450 og 900Mhz nettet er væk.

CDMA er en helt anden teknik.

Fra : Clausen

Dato : 30-05-08 19:56

Kan da være jeg misforstår det, men.

http://ing.dk/artikel/84465?highlight=nordisk+mobiltelefon
"Nordisk Mobiltelefon kan bygge netværk med langt færre sendere end
konkurrenterne 3, TDC og Telia bygge netværk med 3G, fordi det sender på en
lavere frekvens, 450 MHz, der tidligere blev brugt til det analoge mobilnet
NMT."

de bruger da stadig frekvensen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-05-08 20:01

> [...]

> lavere frekvens, 450 MHz, der tidligere blev brugt til det analoge mobilnet

ja ... og ? Det svarer til at du kalder damplokotiver og IC3 tog for ca.
det samme bare fordi de kører på de samme slags skinner

/thomas

Fra : Clausen

Dato : 30-05-08 20:09

Ja...
som det blev skrevet i det tidligere indlæg "Både 450 og 900Mhz nettet er
væk."
så er 450 Mhz nettet jo ikke væk, når de bruger det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-08 20:09

Clausen skriver:

> som det blev skrevet i det tidligere indlæg "Både 450 og 900Mhz nettet er
> væk."
> så er 450 Mhz nettet jo ikke væk, når de bruger det.

Både 450 og 900Mhz NMT nettet er væk.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-08 20:06

Clausen skriver:

> de bruger da stadig frekvensen.

Frekvensen er som telefonlinjen.

I gamle dage havde vi alle et modem til analog overførsel af vores
indlæg til newsserveren.

I dag kan du får ADSL II eller vildere med 50Mbit download via dine
telekabler.

Analog modem = NMT - ADSL = det Nordisk Mobiltelefon sælger.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 30-05-08 23:47

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> [...]
> telekabler.
>
> Analog modem = NMT - ADSL = det Nordisk Mobiltelefon sælger.

Det var muligvis en fejl at skrive NMT når teknikken på 450 rettelig
hedder CDMA, men bortset derfra er det da sjældent at se så meget vrøvl
på et sted.

--
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-08 06:25

Niels P Sønderskov skriver:

> Det var muligvis en fejl at skrive NMT når teknikken på 450 rettelig
> hedder CDMA, men bortset derfra er det da sjældent at se så meget vrøvl
> på et sted.

Nordisk Mobiltelefon har netop opnået det de søger efter med at kalde
deres firma for NMT.

De får en masse mennsker til at tro at de leverer samme kvalitet som det
gode gamle NMT net kunne, blot med langt højere
dataoverførselshastighed.

Ergo slår de plat på navnet og det har da virket - se selv denne tråd.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-05-08 11:29

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> [...]
> dataoverførselshastighed.
>
> Ergo slår de plat på navnet og det har da virket - se selv denne tråd.

Du har vel praktisk erfaring, når du kan udtale dig? Fortæl!

--
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-08 16:46

Niels P Sønderskov skriver:

> Du har vel praktisk erfaring, når du kan udtale dig? Fortæl!

Ja, jeg har haft 900Mhz NMT telefoner. Har brugt (men ikke haft selv)
450Mhz telefoner.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-05-08 18:41

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Ja, jeg har haft 900Mhz NMT telefoner. Har brugt (men ikke haft selv)
> 450Mhz telefoner.

Det var jo ligesom ikke det vi talte om! Du kloger dig på funktionen af
Nordisk Mobiltelefons tilbud på CDMA på 450 MHz. Åbenbart uvidende.

Det er ikke specielt nyttigt når folk spørger hvad man bedst gør i
sommerhuset fjernt fra storbyens raske turbo-trådløse forbindelser.

Jeg tænker her til sommer at foretage et forsøg så til de 600 kr det
måtte koste for en måned, for at se hvordan det virker ude i klitterne
på vestkysten.

--
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-08 21:05

Niels P Sønderskov skriver:

> Det var jo ligesom ikke det vi talte om!

Jo, at NMT nettet er dødt og borte og at et firma misbruger forkortelsen
til at markedsføre sig på som om det er et kendt net.

> Du kloger dig på funktionen af Nordisk Mobiltelefons tilbud på CDMA på 450 MHz.

Nix

Gider du så lige at kloge dig på _hvilken_ frekvens NMT nettet opererede
på ?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-05-08 21:17

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
>
> Nix
>
> Gider du så lige at kloge dig på _hvilken_ frekvens NMT nettet opererede

Simpelt: 450 MHz (og ikke 900 MHz, som du skriver i et andet indlæg, det
var og er GSM). Og frekvensen er afgørende for dækningen pr. mast sådan
at den lavere frekvens er velegnet til et stort område (Norden) med
færre master/antenner end GSM900 eller højere frekvenser.

Derudover har din gamle mobiltelefon ikke meget med sagen at gøre.

Min egen første Nokia fra 1992 var i øvrigt NMT.

--
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-08 21:27

Niels P Sønderskov skriver:

> Simpelt: 450 MHz (og ikke 900 MHz, som du skriver i et andet indlæg, det
> var og er GSM).

Det tror jeg at en del 900Mhz NMT mobiltelefoner vil være kede af at få
at vide.

Læs evt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordic_Mobile_Telephone

http://www.nokia.com/A4303009

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-05-08 21:57

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Det tror jeg at en del 900Mhz NMT mobiltelefoner vil være kede af at få
> at vide.

Nah, det er de nok ligeglade med nu de ikke kan bruges længere (ups).

Men du snakker som sædvanlig udenom, og det har ingen som helst relevans
for selskabet Nordisk Mobiltelefons månedsabonnement på mobilt bredbånd.
Som du altså intet kendskab har til.

--
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-08 22:22

Niels P Sønderskov skriver:

> Nah, det er de nok ligeglade med nu de ikke kan bruges længere (ups).

Altså var der NMT på både 450 og 900MHz ?

> Men du snakker som sædvanlig udenom

Skriver manden bag nedenstående citater:

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-05-08 22:41

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Skriver manden bag nedenstående citater:

<Tre eksempler der ikke har noget at gøre med bredbånd.>

Prøv at kaste et blik på emnet for denne tråd.

--
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-08 22:45

Niels P Sønderskov skriver:

> <Tre eksempler der ikke har noget at gøre med bredbånd.>
>
> Prøv at kaste et blik på emnet for denne tråd.

Det var dig der skrev de 3 nævnte citater - ikke mig. Hvor vil du hen?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-05-08 23:37

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Det var dig der skrev de 3 nævnte citater - ikke mig. Hvor vil du hen?

Jeg har forlængst accepteret rettelsen fra Thomas. Det er kun dig der
kludrer videre. OT

--
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-08 06:56

Niels P Sønderskov skriver:

> Jeg har forlængst accepteret rettelsen fra Thomas. Det er kun dig der
> kludrer videre. OT

Hvem kludrer videre?

Ham der påstår at NMT kun er 450Mhz ?

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 05-06-08 08:01

> Hvem kludrer videre?
>
> Ham der påstår at NMT kun er 450Mhz ?

Nej ham der nægter at svare på om han har erfaring med det produkt Nordisk
Mobiltelefon tilbyder.

Kan du hjælpe spørgeren eller er du kun interesseret i at fortælle hvor
meget du ved om gammel og udgået teknologi?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-06-08 08:12

"Brian R. Jensen" skriver:

> Nej ham der nægter at svare på om han har erfaring med det produkt Nordisk
> Mobiltelefon tilbyder.

Det har ingen relevans for om det er NMT teknologien der bruges.

> Kan du hjælpe spørgeren eller er du kun interesseret i at fortælle hvor
> meget du ved om gammel og udgået teknologi?

Det jeg svarede på er ikke den oprindelige sprøgers spørgsmål, men
påstanden om at NMT nettet stadigvæk lever.

Og for "Kong Hans" tager vi den lige igen:

NMT nettet er dødt og begravet for en del år siden.

Der er så et firma der har fået rettigheder til at bruge de samme
sendefrekvenser der i dag udbyder en internettjenste på disse
frekvenser. Deres net har intet til fælles med det gamle NMT net ud over
sendefrekvenser og en let slået plat på navnet.

Og det sidst virker jo i fuld udstrækning kan jeg se ud af denne tråd.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 06-06-08 12:04

> Det har ingen relevans for om det er NMT teknologien der bruges.

Det var heller ikke det spørgsmål jeg svarede på, du spurgte hvem der
kludrer videre - mit svar var og er at det gør du ;)

EOD
/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-08 12:06

"Brian R. Jensen" skriver:

> Det var heller ikke det spørgsmål jeg svarede på, du spurgte hvem der
> kludrer videre - mit svar var og er at det gør du ;)

Absolut ikke.

> EOD

Ja, det kan du jo altid gøre.
Så er du jo også fri for at tage stilling noget som helst.

Fra : Frans Meyer

Dato : 31-05-08 07:19

> [...]
> bredbånd når vi skal i sommerhuset. Men er der nogen der udbyder
> mobilt bredbånd uden at man skal binde sig for et halvt år? F.eks.

Det nærmeste man kommer - er såvidt jeg ved:

http://www.sonofon.dk/erhverv/mindre_virksomheder/internet/mobilt_bredbaand/index.aspx

Sonofon - har et produkt der hedder:

Efter Forbrug+: 40 kr. pr md. + 3 kr. pr. MB *
Max 39 kr. pr. dag

Men - jeg syntes ikke deres dækning er fantastisk - men kig selv på deres
dæknings kort - og tjek om det er noget der passer dig....

--

http://www.mamut.net/nordiskmobiltelefon/shop/

NMT er uden binding og uden opret.

Og snupper du deres gateway D20 box til 650,- - kan flere dele samme
opkobling.
- og med ext. ant. opnår du større sikkerhed for dækning...

- Det er dog ikke så super en mobil løsning som en lille USB dut - men det
kommer jo helt an på hvad ens behov er.

Tjek om de dækker:

http://www.nordiskmobiltelefon.dk/daekning.html

vh
Frans

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-05-08 09:24

"Frans Meyer" <fm@_meyer.dk> writes:

> http://www.sonofon.dk/erhverv/mindre_virksomheder/internet/mobilt_bredbaand/index.aspx

Det er et erhvervsprodukt, så det kan vi næppe bruge.

> Men - jeg syntes ikke deres dækning er fantastisk - men kig selv på deres
> dæknings kort - og tjek om det er noget der passer dig....

Faktisk dækker Sonofon lidt bedre end TDC lige præcist der hvor vi
skal bruge det.

Men de har kun fastprisløsninger til private.

Mvh Trine

Fra : Ditte

Dato : 31-05-08 09:27

Følgende er skrevet af Trine Kornum Christiansen:

> [...]
> skal bruge det.
>
> Men de har kun fastprisløsninger til private.

Hej Trine

Hvad med Clearwire, kan se at de har en forbindelse til 69 kr om
måneden (binding 6 måneder) og oprettelse til 299.
Hvis I skal i sommerhus længe, er 500 kr. måske ikke så dyrt?

Hilsen Ditte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-05-08 09:30

Ditte <nejnejnej@notnotnot.no> writes:

> Hvad med Clearwire, kan se at de har en forbindelse til 69 kr om
> måneden (binding 6 måneder) og oprettelse til 299.
> Hvis I skal i sommerhus længe, er 500 kr. måske ikke så dyrt?

500 kroner for en uges internetforbindelse er altså lige i overkanten.
Vi kan køre de 25 km hjem til mine forældre nogle gange for de penge -
og hvis vi passer det sammen med spisetiderne kan vi endda tjene på
det. :)

Mvh Trine

Fra : Ditte

Dato : 31-05-08 09:36

> [...]
> Vi kan køre de 25 km hjem til mine forældre nogle gange for de penge -
> og hvis vi passer det sammen med spisetiderne kan vi endda tjene på

Hej Trine

Fair nok, havde ikke set hvor længe I skulle afsted.

Hilsen Ditte

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-06-08 20:24

> 500 kroner for en uges internetforbindelse er altså lige i overkanten.

Skal i bruge det hver dag? Overvej evt. et alm. Sonofon abonnement eller
f.eks. http://www.selvhenter.dk - hvis du kobler PC'en op via. mobil - på
dette giver du max. 50 kr. pr. dag (10 kr. pr. MB, alt over 5 MB pr. dag er
gratis).

Bruger du internet via. mobil (WAP) betaler du kun den første MB (10 kr.)
pr. dag forbrug herover er gratis.

Afhængigt af forbrugsmønster kan http://bibob.dk måske også være et
alternativ - 1 kr. pr. MB

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-06-08 20:45

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> writes:

> [...]
> dette giver du max. 50 kr. pr. dag (10 kr. pr. MB, alt over 5 MB pr. dag er

Tricket var at vi ikke umiddelbart havde en mobiltelefon der kunne den
slags fancy ting. Vi har fået løst det problem og har testet at det
virker. Så nu er vi klar til en uges geocaching fra sommerhuset.

Det bliver med bibob, de er nemlig billigst og vi har allerede et
SIM-kort. Og Sonofons net dækker bedst i området, så alt er fint.

Tak for hjælpen allesammen.

Mvh Trine

Fra : Frans Meyer

Dato : 31-05-08 11:12

> Det er et erhvervsprodukt, så det kan vi næppe bruge.

Der står ikke - at det ikke sælges til folk uden CVR .....

mvh
Frans

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-06-08 08:32

Frans Meyer skrev:
> [...]
>
> Sonofon - har et produkt der hedder:
>
> Efter Forbrug+: 40 kr. pr md. + 3 kr. pr. MB *

Jeg har et USB kort jeg købte hos 3 da vi skulle bruge sådan en
forbindelse, efter noget tid hvor det lå stille hen, lukkede jeg abb. ,
sendte dem kortet som blev sim-oplåst, bestilte så et abb. hos Bibob,
hvor jeg forbrugsafregnet betaler 1,- pr mb, og henter med ca 2 mbit.

// Kim

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 01-06-08 10:30

Kim Jørgensen skrev:

> [...]
> sendte dem kortet som blev sim-oplåst, bestilte så et abb. hos Bibob,
> hvor jeg forbrugsafregnet betaler 1,- pr mb, og henter med ca 2 mbit.

Jeg synes det er lidt svært at se hvad Bibob laver. Hvad hedder dit
abonnement? De samarbejder åbenbart med 3, så man må gå ud fra at
dækningen er som 3's? Hvilket betyder at det ikke er til meget ude i
klitten.

--
Niels

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-06-08 14:26

Niels P Sønderskov skrev:
> [...]

> abonnement? De samarbejder åbenbart med 3, så man må gå ud fra at
> dækningen er som 3's? Hvilket betyder at det ikke er til meget ude i

Jeg har "købt" et ganske alm. mobilnummer med sim kort, og smidt det i
mit usb modem, og dialer op med *99# ? mener jeg det er, også er mit APN
intenet.bibob.dk.

De bruger Sonofon som service provider.

Om de kan bruges ude i klitten skal jeg ikke svare på.

// Kim

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 01-06-08 15:02

Kim Jørgensen skrev:

> [...]
> intenet.bibob.dk.
>
> De bruger Sonofon som service provider.
>
> Om de kan bruges ude i klitten skal jeg ikke svare på.

Tak, men hvor i landet har du 2 Mbps på det?

--
Niels

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-06-08 15:21

Niels P Sønderskov skrev:

> Tak, men hvor i landet har du 2 Mbps på det?

København

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 01-06-08 15:44

Kim Jørgensen skrev:

> København

Ok, man har kolonihavehuse, men udpræget sommerhusområdet er det vist
ikke Og abonnementet går vel heller ikke for en kortere periode?

--
Niels

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-06-08 16:00

Niels P Sønderskov skrev:

> Ok, man har kolonihavehuse, men udpræget sommerhusområdet er det vist
> ikke Og abonnementet går vel heller ikke for en kortere periode?

Tjaaa, da det kører på Sonofons net burde det vel hav en OK dækning,
hvor Sonofon nu ellers dækker.

Mht. til binding, så er der migbekendt ingen, husk at det trods alt er
et alm. mobilnummer hvor jeg bruger det til data, og blot optanker over
nettet.

// Kim

Fra : Jens

Dato : 02-06-08 12:43

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> abonnement? De samarbejder åbenbart med 3, så man må gå ud fra at
> dækningen er som 3's? Hvilket betyder at det ikke er til meget ude i

Mit 3 USB modem får jeg da fin forbindelse med på Danmarks vestligste punkt
Blåvands Huk. Det må da siges at være ude i klitterne

Jens

Fra : Jens

Dato : 02-06-08 12:50

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Mit 3 USB modem får jeg da fin forbindelse med på Danmarks vestligste
> punkt Blåvands Huk. Det må da siges at være ude i klitterne

Se f.eks. dækning her:
http://privat.3.dk/daekningudland/Dakning/Dakningskort/

Jens

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 02-06-08 14:32

Jens skrev:

> Mit 3 USB modem får jeg da fin forbindelse med på Danmarks vestligste
> punkt Blåvands Huk. Det må da siges at være ude i klitterne

Det er rigtigt, og jeg går ud fra du ikke arbejder oppe i fyrtårnet; det
er snyd. Blåvand er måske tæt nok på Esbjerg, men længere oppe i klitten
ser det ud til at knibe. Turbo er det i hvert fald ikke?

I alle tilfælde opfylder 3 vel ikke Trines krav til en korttidsforbindelse.

Det behov, der ikke rigtig mødes af nogen leverandør, er en normal
hjemmeforbindelse, og muligheden for at 'tage den med' i sommerhuset på
ferie.

--
Niels

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-06-08 14:44

Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> writes:

> I alle tilfælde opfylder 3 vel ikke Trines krav til en korttidsforbindelse.

Nej. Vi har fundet en mobiltelefon, der sammen med en bærbar og et
Bibob-simkort giver det vi har behov for. Så vi er klar til en uges
geocaching!

> Det behov, der ikke rigtig mødes af nogen leverandør, er en normal
> hjemmeforbindelse, og muligheden for at 'tage den med' i sommerhuset
> på ferie.

Se, det er et produkt der kan bruges! Hvornår er der nogen der
tilbyder det? Og kan man overhovedet få en 8GB forbindelse ude i de
små sommerhusområder?

Mvh Trine

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 02-06-08 21:07

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Se, det er et produkt der kan bruges! Hvornår er der nogen der
> tilbyder det? Og kan man overhovedet få en 8GB forbindelse ude i de
> små sommerhusområder?

Jeg kan nok klare mig med mindre. Klitten skal jo også nydes Så nu
prøver jeg at se om Nordisk Mobiltelefon er fulde af fis eller om det
duer til noget.

--
Niels

Fra : -= JF =-

Dato : 02-06-08 22:32

Niels P Sønderskov skrev:

> Klitten skal jo også nydes

Orv! Det var nok mere information end vi havde behov for

--
Mvh. John

Fra : Benny Amorsen

Dato : 02-06-08 19:31

> [...]

> Det behov, der ikke rigtig mødes af nogen leverandør, er en normal
> hjemmeforbindelse, og muligheden for at 'tage den med' i sommerhuset

Det vil være urealistisk dyrt for alle de "virtuelle" leverandører,
som bruger TDC's DSLAM'er, og for dem der skal betale TDC for at
forbinde det rå kobber til dem. Dvs. der er kun TDC tilbage.

Og så de trådløse.

/Benny

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-06-08 10:40

On 1 Jun., 17:00, Kim Jørgensen <k...@get2net.invalid> wrote:

> Tjaaa, da det kører på Sonofons net burde det vel hav en OK dækning,
> hvor Sonofon nu ellers dækker.

Ok, det er faktisk lidt mærkeligt at bibob ikke skriver at man også
kan bruge deres abonnement til turpo3G.. Der står der er adgang til
GPRS/3G med en downloadhastighed på 384Kbit (alm. 3g hastighed)