Forslag til ny PC:
Fra : Morten Christensen

Dato : 19-07-01 11:29

Jeg skal til at samle mig en ny PC, og jeg har tænkt mig at købe følgende
dele:

Athlon Thunderbird 1400MHz Socket A / FSB 266MHz
1.799 kr.

Asus A7M266 ATX Socket A / AMD 761 /
5PCI-1AGP / IDE100 / NIC 1.675 kr.

Kingston 256MB DDR-SDRAM PC2100 184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 1. Parts
744 kr.

Asus AGP-V8200 GeForce3 Deluxe
w./TV-Out/In
AGP /
64MB DDR / 2048x1536 / GeForce3 4.074 kr.

Codegen MidiTower ATX-6009 ATX Ext/Int: 1x3½"+4x5¼"/3x3½" / PSU:
300W 295 kr.

SoundBlaster Live! Player 5.1 Retail PCI
724 kr.

DeskStar 60GXP 40GB (2 stk.) 2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE100 /
3 Years 1.179 kr/stk 2.358 kr.

Så har jeg lige 3 spørgsmål:

1. Er der noget, I ikke syntes om??

2. Hvilken køler vil I anbefale?? Det skal være en, der kan køle rigtig
godt, selv om den bliver OC'et engang, og så skal den ikke larme _alt_ for
meget....

3. Hvilken RAID controller vil I anbefale??

På forhånd tak.

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-07-01 11:40

Jeg bruger selv en NoiseControl Silverado, den er LOW noise og kan klare et
eller andet sted over 1500MHz (de har nok ikke testet den højere *G*) men
prøv at kigge på www.studiedata.dk de har mange ting til køling og
støjdæmpning.
Din CPU virker lidt dyr, hvis prisen er helt "frisk" så se om du kan finde
en billigere forhandler på www.edbpriser.dk jeg mener den koster ca 1400,-
efter det seneste prisfald.
Hvis du køber SB Live! vil jeg anbefale du også anskaffer dig surround
højttalerne der passer til kortet, det lyder FEDT... (har det selv *S*)
Lige en mindre detalje, nu kender jeg ikke specs. på det bundkort du taler
om, men du kan sagtens få bundkort med RAID (har et selv...)

Hilsen
Thomas

Fra : Moonglider

Dato : 19-07-01 11:50

Hej

Det ser da meget godt ud og her er mit svar på dine 3 spørgsmål.

1. Ja, du skriver noget med OC, hvis du vil OC så køb noget Crucial ram,
de koster kun 999,- og er altså kun 250,- dyre end Kingston ram..

2. Jeg vil anbefale en Silverado 50, pris 549,-

3. En Promise Fast Track 100, men hvis du kun skal bruge det sammen med de
2 diske vil jeg nok bruge den onboard controller da du skal køre dit OS fra
dem...

Jeg har selv en 1.4Ghz Athlon, Asus A7M266, 512Mb Crucial DDR Ram PC2100,
Asus V8200, Promise Raid etc....

Har du yderlige spørgsmål er du velkommen til at sende en mail..

Venlig Hilsen
Ib Thomsen

/

/

Fra : Morten Christensen

Dato : 19-07-01 12:24

Hejsa!

> [...]
> 2 diske vil jeg nok bruge den onboard controller da du skal køre dit OS

Jamen der er da ikke RAID controller på det bundkort eller?? Jeg vil meget
gerne køre RAID-0, så jeg kan få noget mere hastighed.

Hilsen Morten Christensen

Fra : Morten Christensen

Dato : 19-07-01 12:43

Og hvor kan jeg købe sådan en Silverado 50 køler?? Jeg kan ikke se den på
www.edbpriser.dk og heller ikke på www.studiedata.dk.

På forhånd tak.

--
Hilsen Morten Christensen
"Moonglider" <Moonglider@sck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Asus V8200, Promise Raid etc....
>
> Har du yderlige spørgsmål er du velkommen til at sende en mail..

761
> /

> Parts

Deluxe

AGP

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 19-07-01 13:00

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=76

Fra : Per Kristensen

Dato : 19-07-01 13:24

Hold dig for guds skyld fra de Silverado kølere. Læs test:
http://www.hardinfo.dk/tests/Andet/default.asp?ID=273

Jeg har selv haft en Silverado og den sux. Køb en denne Taisol
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=122&page=1 og monter en 80mm
low noise blæser på http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1
så skulle den være fin. Det forudsætter dog altid at du har tilstrækkelig
luftgennemstrømning i dit kabinet. Min 1.33GHz kører ved 30/50 system/CPU
grader under belastning og 25/34 i idle. Det er dog med en 120mm blæser i
siden som kører på 7volt så den ikke støjer.

Den 80mm pabst blæser er stort set lydløs.

Fra : Moonglider

Dato : 19-07-01 14:01

Hej

Du kan købe den hos www.bbec.dk til 549,- forretningen ligger i Esbjerg...
Han har også Taisol kølere hvis du vælger den løsning..

Og det der med at Silverado 50 er en dårlig køler.. tjaa det vil jeg nu ikke
påstå.. den er måske for
hurtig lavet... men hvis du selv vil rode lidt med den så er det stadigvæk
en super køler..
Det skal lige siges at min egen har jeg ikke lavet noget om ved.....

Nej der er ikke Raid på Asus A7M266, men jeg tror næppe at du vil kunne
mærke en bedre
ydelse under opstart og kørsel af windows set i forhold til at du køre
ATA-100 på bundkortet..
Alle data skal stadigvæk igennem PCI Bus'en...

Hvad angår Asus A7M266 overclocknings muligheder.. så er det ikke muligt at
ændre på multiplieren men kun på Vcore og FSB'en.. men skal du overclocke
opnår du også mest ved at hæve FSB'en..

Fra : Morten Christensen

Dato : 19-07-01 16:52

Der hvor det hele skal købes kan de ikke skaffe crusial ram, men han siger,
at Simple Tech/Hynix ram også kan bruges.... er det godt nok??

--
> [...]
> Asus V8200, Promise Raid etc....
>
> Har du yderlige spørgsmål er du velkommen til at sende en mail..

761
> /

> Parts

Deluxe

AGP

Fra : Moonglider

Dato : 19-07-01 17:46

Hej

Ja det vil jeg da tro.. måske ikke hvis du vil OC... jeg kender ikke de
ram.. og har ikke hørt dem nævnt i OC sammennæng.
men de nævnte Crucial ram kan købes hos www.bbec.dk til 999,- pr. 256Mb

Fra : Remmen

Dato : 19-07-01 13:15

> [...]
følgende
> dele:
>
> Athlon Thunderbird 1400MHz Socket A / FSB 266MHz

761 /
> 5PCI-1AGP / IDE100 / NIC 1.675 kr.

Jeg vil anbefale et Epox 8k7a+. Det har RAID 0, 1 og 1+0, multiplikator-
og bushastighedsindstillinger.

Lars

Fra : Per Kristensen

Dato : 19-07-01 15:10

Medmindre du absolut vil bruge det dyere DDR RAM, så køb dog et A7V133 mobo.
Den har RAID og mange flere OC muligheder. Den er ifølge AnandTech det mest
stabile mobo de har testet.

Fra : [Wee]Pedro

Dato : 19-07-01 21:41

hey der!!!
Det lyder godt nok!
MEN jeg har set at INGEN har sagt noget til det tower!!
Har selv haft det, det skod. bigtime!!!!
køb et Aopen eller noget! den PSU er godt nok 300W men er ikke så kraftig!
derfor skiftede jeg...
har nu et antec file silo server BLACK og det er bare kram!
Pedro

news:9j6pr7$mu1$1@news.cybercity.dk...> Medmindre du absolut vil bruge det