mp3 afspiller mindre efter formatering
Fra : Jesper Wolf Jesperse~

Dato : 30-05-08 11:30

Min søns MP3 afspiller havde problemer og kunne ikke læses fra PC'en.
Derfor blev den formateret, men nu viser den kun en størrelse på 119 MB selv
om den altså er på 1GB.

Det er en almindelig pen type tingest med USB stik som virker som en langsom
flash disk (AGK nordic 1GB).

Hvad kan jeg gøre ved dette ?

(ud over at smide skidtet ud og købe en ny

Jeg har fundet referencer til at bruge fdisk under linux til at kopiere
valid størrelses information fra en anden MP3 afspiller.
Det kan godt tænkes at det virker, men jeg har ikke lige en kørende linux
ved hånden

med venlig hilsen
Jesper Wolf Jespersen

Fra : Max

Dato : 30-05-08 11:37

Hej Jesper

> Min søns MP3 afspiller havde problemer og kunne ikke læses fra PC'en.
> Derfor blev den formateret, men nu viser den kun en størrelse på 119
> MB selv om den altså er på 1GB.

Kunne problemet være at den er defekt ?

--
Mvh Max

Fra : Peter

Dato : 30-05-08 12:12

"Jesper Wolf Jespersen" <Ingen@overhovedet> skrev i en meddelelse
> Min søns MP3 afspiller havde problemer og kunne ikke læses fra PC'en.
> Derfor blev den formateret, men nu viser den kun en størrelse på 119 MB
> selv om den altså er på 1GB.

Det er sikkert sket ved bare at hive den ud af USB stikket, uden at bruge
"sikker fjernelse af hardware". Det er i hvertfald det der ødelægger de
fleste USB stick, mp3 afspillere og digital cameraer. Hvis computeren, af en
eller anden grund, ikke har fået afsluttet filbehandlingen på den
tilsluttede enhed, og man bare hiver den ud, kan større områder blive
utilgængelig.

Prøv om du enten med et disk utility program eller diskhåndtering i XP'en,
kan få lov til at fjerne og genoprette partitionen (jeg har aldrig prøvet
det med en mp3 afspiller), og prøv derefter at formatere den igen.

PeterB

Fra : Henrik Laursen

Dato : 30-05-08 13:05

"Jesper Wolf Jespersen" <Ingen@overhovedet> wrote in

> [...]
> kopiere valid størrelses information fra en anden MP3 afspiller.
> Det kan godt tænkes at det virker, men jeg har ikke lige en kørende

Emnet findes også på ITdoctor.dk, dog er emnet tilbage fra 2006.
Her blev det opdaget at AGK Nordic havde modtaget en masse USB'ere der var
deffekte, måske tilhører den USB den sending, siden den rammer præcis de
samme 119MB efter formatering som de deffekte dengang.

Kun en løsning: Den skal byttes til en ny, så man må håbe at der stadig er
reklamationsret på den.

Ring evt. til AGK Nordic og klag din sag.
De har hotline daglig 14:00 - 16:00 - fredag dog 13:00 - 15:00
tlf 87 45 07 06

--
Henrik Laursen

Fra : kjeld09

Dato : 30-05-08 07:25

On 30 Maj, 12:29, "Jesper Wolf Jespersen" <Ingen@overhovedet> wrote:
> [...]
> valid størrelses information fra en anden MP3 afspiller.
> Det kan godt tænkes at det virker, men jeg har ikke lige en kørende linux

Hej
Dette problem har jeg haft to gange, jeg løste det med Linux
partinorings program (ligner Fdisk) og det virker meget fint.

m v h
Kjeld

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-05-08 14:33

Jesper Wolf Jespersen wrote:

> Det kan godt tænkes at det virker, men jeg har ikke lige en kørende linux
> ved hånden

Hent en Live-CD og brænd den ud.

Jesper Poulsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 31-05-08 09:48

"Jesper Wolf Jespersen" <Ingen@overhovedet> skrev i meddelelsen
> [...]
> selv om den altså er på 1GB.
>
> Det er en almindelig pen type tingest med USB stik som virker som en

Sådan en fætter har jeg også haft.
Det er af typen S1 MP3 afspiller, dem er der ikke andet end problemer med.
Du kan læse mere her og hvis du er heldig måske endda finde en løsning:
http://www.s1mp3.org/en/

Jeg fik min 1 GB afspiller til at være på 512 MB, det stillede jeg mig
tilfreds med da jeg ikke gad at bytte den for de 150,- jeg har betalt for
den.

Noget andet er, at hvis du bruger Windows egen formatteringsrutine, så
fejler den ofte.
Brug i stedet HP USB Storage Format Tool som du finder her:
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197
Den virker meget bedre og kan endda nogle gange få de tabte MB tilbage.

Mvh
Benjamin