editor med ftp
Fra : Leonard

Dato : 29-05-08 07:05

I windows har jeg brugt EditPlus som html og php editor. Der er der
mulighed for at åbne filer direkte på en ftp-server.
Hvilken editor til linux kan dette?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-05-08 07:39

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-08 09:13

Leonard skrev den 29-05-2008 08:04:
> I windows har jeg brugt EditPlus som html og php editor. Der er der
> mulighed for at åbne filer direkte på en ftp-server.
> Hvilken editor til linux kan dette?

Emacs kan men kræver lidt tilvænning.

Fra : Soren (News)

Dato : 29-05-08 19:24

Leonard <thomas@leonard.invalid> writes:

> I windows har jeg brugt EditPlus som html og php editor. Der er der
> mulighed for at åbne filer direkte på en ftp-server.
> Hvilken editor til linux kan dette?

Emacs+tramp kan den slags. Ellers kig på f.eks. curlftpfs
http://curlftpfs.sourceforge.net/ og FUSE (der findes også sshfs
til FUSE, hvis det er SSH i stedet for FTP). Bruger du ubuntu er
det bare "apt-get install curlftpfs" og så i gang

Mvh,
Søren

Fra : Peter Frenning [OZ1P~

Dato : 29-05-08 21:19

Leonard skrev:
> I windows har jeg brugt EditPlus som html og php editor. Der er der
> mulighed for at åbne filer direkte på en ftp-server.
> Hvilken editor til linux kan dette?
Kompozer....

--
Vy 73 de OZ1PIF/5Q2M, Peter

** CW: Who? Me? You must be joking!! **
email: peter(no-spam-filler)@frenning.dk
http://www.frenning.dk/oz1pif.htm
Ph. +45 4619 3239
Snailmail:
Peter Frenning
Ternevej 23
DK-4130 Viby Sj.
Denmark

Fra : Niels Baggesen

Dato : 30-05-08 08:36

Leonard <thomas@leonard.invalid> wrote:
> I windows har jeg brugt EditPlus som html og php editor. Der er der
> mulighed for at åbne filer direkte på en ftp-server.
> Hvilken editor til linux kan dette?

EditorEN: vim

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Kasper Johansen

Dato : 30-05-08 10:22

Leonard wrote:
> I windows har jeg brugt EditPlus som html og php editor. Der er der
> mulighed for at åbne filer direkte på en ftp-server.
> Hvilken editor til linux kan dette?

Kate - fremragende editor der kan ligne og kan det meste som andre
editorer. Med det rigtige setup, kan du nok få det til at ligne din
gamle editor rigtig meget.

Syntax highlighting, ftp, sftp, ssh og alle andre, som KDE understøtter.

Hvis du vil sætte ftp-profiler op (alt forud-defineret ftp-konti med
host, brugernavn osv.), så åbn Konqueror og skrive "remote:/" i
addr-linjen (uden anførselstegn). Tilføj derefter "network folders".
Disse kan så åbnes i Kate.

Kasper Johansen