RedHat 7.1 og Adaptec I2O SCSI Raid
Fra : Frank Nørvig

Dato : 19-07-01 10:04

Hej

Jeg er netop igang med at installere Red Hat 7.1 på min maskine, hvor mine
harddiske er styret af en Adaptec I2O SCSI Raid (AIC7896), men er desværre
løbet direkte ind i en mur af problemer.

Jeg fandt nogle dpt_i2o drivere som virkede perfekt under RedHat 6.2, men
7.1 afviser min driver-diskette og jeg satte mig derfor til at lede
Adaptec's hjemmeside igennem efter opdaterede drivere. Desværre kan jeg ikke
finde noget nyere end til 7.0 og andre steder på nettet har heller ikke
hjulpet.

Er der nogen der har nogle RedHat 7.1 drivere til min raid eller kan vise
mig vej til et sted jeg kan finde dem. Eller eventuelt en work-around med de
drivere jeg allerede har, hvis de kan bruges?

Med venlig hilsen
Frank Nørvig

Fra : Kent Friis

Dato : 19-07-01 17:58

Den Thu, 19 Jul 2001 11:04:04 +0200 skrev Frank Nørvig:
> [...]
>harddiske er styret af en Adaptec I2O SCSI Raid (AIC7896), men er desværre
>løbet direkte ind i en mur af problemer.

aic7896 - virker den ikke med aic7xxx-driveren, eller er det kun 2940 og
lignende kort der gør det?

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a

Fra : Frank Nørvig

Dato : 20-07-01 07:51

> aic7896 - virker den ikke med aic7xxx-driveren, eller er det kun 2940 og
> lignende kort der gør det?

Det ville jeg også mene, og den skriver også automatisk "Loading aic7xxx
driver" når jeg prøver at installere RedHat 7.1, og den melder heller ingen
fejl før jeg er inde i selve installationen. Men her skriver den så også at
den ikke kunne finde nogen drev.

- Frank

Fra : Steen Suder

Dato : 19-07-01 20:46

"Frank Nørvig" wrote:

> [...]
> harddiske er styret af en Adaptec I2O SCSI Raid (AIC7896), men er desværre
> løbet direkte ind i en mur af problemer.

Hvad hedder modellen af adapter?

> [...]
> finde noget nyere end til 7.0 og andre steder på nettet har heller ikke

De dpt_i2o Adaptec'er jeg kender har ikke meget med AIC7896 at gøre
IIRC. Det er modeller som 2100S, 3200S og 3400S.

> Er der nogen der har nogle RedHat 7.1 drivere til min raid eller kan vise
> mig vej til et sted jeg kan finde dem. Eller eventuelt en work-around med de
> drivere jeg allerede har, hvis de kan bruges?

Skriv til:
Deanna_Bonds@adaptec.com

og hør om ikke hun kunne gøre noget ved dit problem.
Hun er den (Linux)driveransvarlige hos Adaptec. Hun har tidligere lovet
mig at sourcen nok skulle komme på http://linux.adaptec.com/ men der er
ikke rigtigt sket noget endnu.

Jeg har tidligere fået kernelpatches til bl.a. 2.4.2(ish) direkte fra
hende og de kører i produktion og har gjort det siden foråret.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."