Kan ikke insætte <select> med document.cre~
Fra : Leif Neland

Dato : 27-05-08 14:22

Jeg har en javascript funktion, der tilføjer en række i en tabel-form, når
man trykker på et link "Tilføj lokation"

Inputfelter fungerer som det skal, men laver jeg en select, bliver den bare
minimal bredde, uden data i, og 10 linier høj.

Hvad kan der være galt? Kan man ikke fodre createElement med en hel
<select>-blok som man kan fodre den med en hel <input>
Eller kan man lave noget med innertext/innerHTML i stedet?

Her er funktionen:

function addRowDOM(tblId)
{

var tblBody = document.getElementById(tblId).tBodies[0];
var newRow = tblBody.insertRow(-1);
var rk = document.getElementById('nylok').value
rk++

// Denne blok virker ikke; laver en celle med en tom <select></select>
var newCell = newRow.insertCell(0);
var i0 = '<select name="nyafd_' + rk + '"><option
value="Å">Å</option></select>';
var newInput = document.createElement(i0);
newCell.appendChild(newInput);
// Blokken virkede, da den skulle lave et inputfelt.

// Denne blok virker, laver en celle med et inputfelt
var newCell = newRow.insertCell(1);
var i0 = '<input type="text" size="8" name="nylagerkode_' + rk + '">';
var newInput = document.createElement(i0);
newCell.appendChild(newInput);

// Her følger et par blokke til at lave flere celler.

document.getElementById('nylok').value=rk;
}

Leif

Fra : Birger

Dato : 27-05-08 14:44

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> newCell.appendChild(newInput);
>
> // Her følger et par blokke til at lave flere celler.
>
> document.getElementById('nylok').value=rk;

Uden at nærlæse din kode...
Du arbejder i DOM - og det er ikke HTML.
Du skal oprette <options> som elementer og indsætte dem i den <select> du
kreerer...

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Leif Neland

Dato : 27-05-08 18:24

Birger skrev:
> [...]

> Du arbejder i DOM - og det er ikke HTML.
> Du skal oprette <options> som elementer og indsætte dem i den <select> du

Ja, det endte jeg også med.

Leif