Tiny_mce styling af <p> virker ikke
Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 16-05-08 09:45

Hej
Jeg forsøger at få ændret linieafstanden ved at style mit <p>
element, men det virker ikke (<P style="margin:0; padding:0;">).
Ved godt det måske ikke falder i helt god jord, men jeg har lagt
min html ind nedenunder. Har virkelig brugt lang tid på at få det
til at virke men....

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<head>

<title>Installation Example 02</title>

<link href="css/screen.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

<script language="javascript" type="text/javascript"
src="../jscripts/tiny_mce/tiny_mce.js"></script>

<script language="javascript" type="text/javascript">
tinyMCE.init({
   mode : "textareas",
   theme : "advanced",
   theme_advanced_buttons1 :
"bold,italic,underline,separator,strikethrough,justifyleft,justif
ycenter,justifyright,
justifyfull,bullist,numlist,undo,redo,link,unlink",
   theme_advanced_buttons2 : "",
   theme_advanced_buttons3 : "",
   theme_advanced_toolbar_location : "top",
   theme_advanced_toolbar_align : "left",
   theme_advanced_path_location : "bottom",
   extended_valid_elements :
"a[name|href|target|title|onclick],img[class|src|border=0|alt|tit
le|hspace|vspace|width|height|align|onmouseover|onmouseout|name],
hr[class|width|size|noshade],font[face|size|color|style],span[cla
ss|align|style]"
});
</script>

<link rel="stylesheet" type="text/css" />
<title>administrations editor</title>
</head>

margin-right:10%;background-color:black;">

<P style="margin:0; padding:0;">

<h1><div align="center">Ingridhegland.dk</div></h1>
<fieldset>
<legend><font color="00dd00"><h3>Skriv nyt indhold
her</h3></font></legend>
<form method = "post" action="new_content_kontakt.php">
<textarea rows="25" cols="100" name="kontakt"></textarea>
<input type="submit" value="send">
</form>
</fieldset>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 16-05-08 15:56

Jimmy skov Adetunji wrote:
> [...]
> le|hspace|vspace|width|height|align|onmouseover|onmouseout|name],
> hr[class|width|size|noshade],font[face|size|color|style],span[cla

Her er der netop ingen P tags, så p tag er ikke valid.

Så indsæt dette

,p[style]

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 16-05-08 20:53

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Her er der netop ingen P tags, så p tag er ikke valid.
>
> Så indsæt dette
>
> ,p[style]

tak for svaret, virkede selvfølgelig med det samme.
Men.....
Jeg bruger også et script med flere valgmuligheder og her kan jeg
ikke få det til at virke....
kan du også hjælpe her?

Koden er:

<script type="text/javascript">

      tinyMCE.init({

      // General options

      mode : "textareas",

      theme : "advanced",

      plugins :
"safari,pagebreak,style,layer,table,save,advhr,advimage,advlink,e
motions,iespell,insertdatetime,preview,media,searchreplace,print,
contextmenu,paste,directionality,fullscreen,noneditable,visualcha
rs,nonbreaking,xhtmlxtras,template,inlinepopups",

      // Theme options

      theme_advanced_buttons1 :
"save,newdocument,|,bold,italic,underline,strikethrough,|,justify
left,justifycenter,justifyright,justifyfull,|,styleselect,formats
elect,fontselect,fontsizeselect",

      theme_advanced_buttons2 :
"cut,copy,paste,pastetext,pasteword,|,search,replace,|,bullist,nu
mlist,|,outdent,indent,blockquote,|,undo,redo,|,link,unlink,ancho
r,image,cleanup,help,code,|,insertdate,inserttime,preview,|,forec
olor,backcolor",

      theme_advanced_buttons3 :
"tablecontrols,|,hr,removeformat,visualaid,|,sub,sup,|,charmap,em
otions,iespell,media,advhr,|,print,|,ltr,rtl,|,fullscreen",

      theme_advanced_buttons4 :
"insertlayer,moveforward,movebackward,absolute,|,styleprops,|,cit
e,abbr,acronym,del,ins,attribs,|,visualchars,nonbreaking,template
,pagebreak",

      theme_advanced_toolbar_location : "top",

      theme_advanced_toolbar_align : "left",

      theme_advanced_statusbar_location : "bottom",

      theme_advanced_resizing : true,

      // Example word content CSS (should be your site CSS) this one
removes paragraph margins

      content_css : "css/word.css",

      // Drop lists for link/image/media/template dialogs

      template_external_list_url : "lists/template_list.js",

      external_link_list_url : "lists/link_list.js",

      external_image_list_url : "lists/image_list.js",

      media_external_list_url : "lists/media_list.js",

      // Replace values for the template plugin

      template_replace_values : {

         username : "Some User",

         staffid : "991234"

      }

   });

</script>

Fra : Martin

Dato : 17-05-08 14:25

Jimmy skov Adetunji wrote:
> [...]
> Men.....
> Jeg bruger også et script med flere valgmuligheder og her kan jeg

Indsæt extended_valid_elements sammen med alt det andet

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 17-05-08 19:08

Hej igen martin

Håber ikke du er blevet træt af mig, men det virker sgu ikke.
Har som du kan se indsat det i slut men uden ønskede virkning.
Jeg har husket at style p elementet i html delen
er det til at forklare hvad jeg gør galt?

[...]
,p[style]"
});
</script>

Fra : Martin

Dato : 18-05-08 13:56

Jimmy skov Adetunji wrote:
> [...]
> Jeg har husket at style p elementet i html delen
> er det til at forklare hvad jeg gør galt?

Får du nogle javascript fejl?
(evt. brug firefox med firebug plugin)

Ellers må du prøve at spørge i tinymces eget forum
<http://tinymce.moxiecode.com/punbb/index.php>

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 19-05-08 23:03

Hej martin

Har postet et indlæg hvor jeg har fundet ud af hvorfor det vi
prøvede ikke virkede.