Scripte en scheduled task i Windows - Repe~
Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 14-05-08 10:23

Hej.

Ved ikke om jeg har valgt den rette gruppe, men jeg forsøger
alligevel.

Vi er ved at lave et script, der ved login tjekker om der er
oprettet en bestemt opgave under Windows tasks og derefter, hvis
den ikke er oprettet, opretter denne opgave.
Det går fint med selve oprettelsen af opgaven og også fint nok
med at sætte en schedule op - fx på hvilke dage opgaven skal
køre.

Er der nogen, der ved om det er muligt via scripting, at
specificere at en opgave skal køre fx hver time?
Det er jo muligt at klikke et flueben af under selve opgaven i
Windows og vælge 'repeat every' og så specificere et interval,
men jeg har ikke kunnet finde noget på nettet, der beskriver
hvordan man speciferer et gentagelsesinterval.

Scriptet ser på nuværende tidspunkt således ud:

On Error Resume Next
strComputer = "."
Set objWMIService =
GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" &
strComputer & "\root\cimv2") Set objNewJob =
objWMIService.Get("Win32_ScheduledJob")

strError = objNewJob.Create("Monitor.exe",
"********123000.000000-420", True , 1 OR 4 OR 16, , , jobID)

If Err.Number = 0 Then
Wscript.Echo "New Job ID: " & jobID
Else
Wscript.Echo "An error occurred: " & strError End If On Error
GoTo 0

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger

Dato : 14-05-08 16:27

"Thomas Møller Nexø" <t@t.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Wscript.Echo "New Job ID: " & jobID
> Else
> Wscript.Echo "An error occurred: " & strError End If On Error

Hvilket sprog scripter du i?

Personligt finder jeg det foruroligende, at man kan afvikle noget som helst,
andet end hvad der hører til i browseren.
Eller er det en smutter, at spørgsmålet det er i clientside gruppen?

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-05-08 16:58

Thomas Møller Nexø <t@t.dk> writes:

> Ved ikke om jeg har valgt den rette gruppe, men jeg forsøger
> alligevel.

Det er det ikke, d.e.i.w.clientside handler om browser-siden i
web-design.

Jeg vil foreslå dk.edb.system.ms-windows

/L

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 15-05-08 08:46

> Det er det ikke, d.e.i.w.clientside handler om browser-siden i
> web-design.
>
> Jeg vil foreslå dk.edb.system.ms-windows

Hej.

Ja, tænkte nok det var den forkerte gruppe.
Jeg er imidlertid gået over til en anden metode, hvor jeg benytter Schtasks.exe
og det virker fint med hensyn til at få oprettet opgaven i Windows.
Dog kan jeg ikke få Windows til at starte opgaven da den kører under System
kontoen.
Hvis jeg opretter en tilsvarende opgave manuelt og specificerer brugeren, der
er logget ind virker det fint.

Ved i evt. hvordan man omgås dette problem sådan at opgaven altid startes og
køres af System kontoen i Windows?

Fra : Martin

Dato : 17-05-08 14:27

Thomas Møller Nexø wrote:

> [...]
> er logget ind virker det fint.
>
> Ved i evt. hvordan man omgås dette problem sådan at opgaven altid startes og

Spørg i den rigtige gruppe...
dk.edb.internet.webdesign.clientside << Altså klientside løsninger på
internettet
Måske dotnet gruppe, eller i en windows gruppe