Max størrelse på http.responseText?
Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 14:12

Jeg åbner via AJAX et nyt vindue og sender koden til en pdf fil over i det,
men den sender ikke det hele med over den stopper 1/4 inde i det der skal
sendes til vinduet :(
Og jeg kan se via min firebug at den generere hele koden som den skal, det
er bare kun 1/4 der kommer over i det nye vindue..

bliver aktiveret således:

function DoUdsPdf(){
var params = "time=" + Math.random();
var url = "backendgenpdf.php?";
http.open("POST", url, true);
http.onreadystatechange = handleHttpResponse26;
http.setRequestHeader("Content-type",
"application/x-www-form-urlencoded");
http.setRequestHeader("Content-length", params.length);
http.setRequestHeader("Connection", "close");
http.send(params);

}

function handleHttpResponse26(){
if(http.readyState == 4){
mywindow = window.open();
mywindow.document.body.innerHTML = http.responseText;
}
}

er der en max størrelse på http.responseText eller har i et andet bud på
hvad der sker?

Mvh
Morten

Fra : Birger

Dato : 07-05-08 23:17

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> }
> }
>
> er der en max størrelse på http.responseText eller har i et andet bud på

Hvis FireBug viser hele koden, er det nok ikke fordi der er begrænsning på
længen af responseText.
Tror snarere, det er fordi du efter hvad du skriver, forsøger at sætte pdf
indhold ind som HTML.

Hvorfor AJAX? Et ganske almindeligt link ( <a href="backendgenpdf.php"
target="mywin">...</a>) kan gøre det du prøver på...

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-05-08 05:38

Birger wrote:

> Hvorfor AJAX? Et ganske almindeligt link ( <a href="backendgenpdf.php"
> target="mywin">...</a>) kan gøre det du prøver på...

Man skal så bare være opmærksom på, at target ikke er valid i et strict
dokument. Der skal nødvendigvis sættes transitional DocType.

Erik Ginnerskov

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-08 07:20

> [...]
>
> Hvorfor AJAX? Et ganske almindeligt link ( <a href="backendgenpdf.php"
> target="mywin">...</a>) kan gøre det du prøver på...

Det var fordi der er en RØVFULD felter der skal samles op på, og det var jo
dejligt nemt at gøre det i javascriptet, men kan jo som du siger også gøres
på den anden måde, i know.. ville bare gerne igennem ajax..

Mvh
Morten

Fra : Birger

Dato : 08-05-08 08:14

> Det var fordi der er en RØVFULD felter der skal samles op på, og det var
> jo dejligt nemt at gøre det i javascriptet, men kan jo som du siger også
> gøres på den anden måde, i know.. ville bare gerne igennem ajax..

Men din AJAX kode samler ikke op på noget - og sender heller ikke noget
med...

Og altså - forskellen på en form og AJAX, er netop at AJAX ikke åbner et nyt
dokument, mens en form gør det.
Så umiddelbart er det en form du skal bruge.

Man kan godt bruge et link (eller andet element, der accepterer click) til
opsamling i JS.
onclick="DoThis()"

function DoThis() {
// opsamling
window.open( 'backendpdf.php', 'mywin',...);
}

Birger
-----