AJAX til at åbne et nyt window?
Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 10:29

Hejsa alle..

Jeg er ved at lave en side der skal åbne en PDF, men den skal jo åbnes i et
nyt window, hvordan kringler jeg lige den via AJAX..

function handleHttpResponse1(){
if(http.readyState == 4){
document.getElementById('updatearea1').innerHTML = http.responseText;
}
}

Er jo meget normalt, men hvordan får jeg det i et nyt window istedet?
Synes ikke rigtigt at jeg kan få window.open til at spille på den måde..

Nogle ideer?

Mvh
Morten

Fra : Martin

Dato : 07-05-08 10:39

Morten Juel wrote:
> [...]
>
> function handleHttpResponse1(){
> if(http.readyState == 4){
> document.getElementById('updatearea1').innerHTML = http.responseText;

document, betyder "dette dokument" - så istedet for document, så skal du
have fat i dit åbne vindue via navnet, som du forhåbentlig gav det da du
lavede vinduet

> Er jo meget normalt, men hvordan får jeg det i et nyt window istedet?
> Synes ikke rigtigt at jeg kan få window.open til at spille på den måde..

window.open()
Hvis du istedet kalder det
mywindow = window.open(...);

Så kan du

mywindow.getElementById(....)

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 10:54

Hej Martin :)

Godt løsningsforslag :)

jeg har lavet:

function handleHttpResponse26(){
if(http.readyState == 4){
mywindow = window.open();
mywindow.innerHTML = http.responseText;
}
}

Den åbner fint det nye vindue, men lægger ikke http.responseText ind i det..
og jeg har intet id i det nye vindue jeg kan referere til så som f.eks. en
div der hedder "updatearea" eller ligende..
Og den info jeg har kommende i http.responseText må ikke pakkes ind i noget
den skal ligges i en rå browser, hvis du forstår ;)

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 13:27

Har løst det :)

function handleHttpResponse26(){
if(http.readyState == 4){
mywindow = window.open();
mywindow.document.body.innerHTML = http.responseText;
}
}