Antal ip'er over aplus i Ishøj med iptlf
Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 20-05-08 16:08

Hej folkens

Inden jeg ringer op til aplus og hænger og dingler i telefonen en halv times
tid ville jeg lige høre om nogen herinde allerede kendte svaret.
Normalt hos aplus i Ishøj (over fællesantennen) tillader de 2 ip adresser.
Dvs. 2 computere, hvis du sætter en 3. på så får den bare ingen forbindelse.
Her kommer så spørgsmålet, hvis man samtidig har iptlf hos aplus (hvor man
får et nyt modem) tæller dette modem så for den ene adresse så man faktisk
derefter kun kan sætte en ekstra computer på inden man bliver lukket ude i
kulden hvad ipadresser angår?

(det ser nemlig sådan ud umiddelbart, men inden jeg begynder at sætte router
osv på hos brugeren ville jeg lige sikre mig at det var tilfældet)

--
Rasmus Jensen, Amager (lergravsparken)
mail på 2 x oros adskildt af @ og endelsen .dk

Fra : jsh

Dato : 22-05-08 17:12

"Oros aka. Rasmus Jensen" <look@signatureinmessage.invalid> skrev i
meddelelsen news:4832e961$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej folkens
>
> Inden jeg ringer op til aplus og hænger og dingler i telefonen en halv
> times tid ville jeg lige høre om nogen herinde allerede kendte svaret.

Rigtig god ide det du skal gøre er at sætte en router på så bruger routeren
en ip adresse og routeren laver så ip adresser til de enkelte maskiner på
dit private netværk hvis du også sætter en op til trådløs så huske at det
skal krypteres så det er sikkert.
JSH

Fra : Kim M. Jorgensen

Dato : 26-05-08 08:22

Normalt køre Aplus deres Internet og Telefoni i 2 forskellige net. Så selvom
du har telefoni berør det ikke at du stadig har 2 IP adresser at gøre godt
med med PC'er.

Sådan er det ihverald lavet i Søndebrorg hvor jeg har lavet deres
infastruktur i sin tid.

Men uanset hvad er det altid at anbefale at have en router eller lignende
ofran for at bestytte sig mod div. ting fra internttet af. Hvilket jo så
yderligere giver den fordel at du kan have så mange maskiner du ønsker på
nettet bag ved den uden problemer.

"Oros aka. Rasmus Jensen" <look@signatureinmessage.invalid> skrev i en
meddelelse news:4832e961$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...