Ny pc - selvbyg
Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 29-05-08 16:13

Hejsa.

Den gamle putter skal skiftes, og for sjov skyld vil jeg selv bygge en ny.

Det er dog en del år siden jeg sidst granskede hardware-junglen, så lige
et par spørgsmål i den forbindelse.

PC'en skal være en gamer-maskine af god kvalitet. SLI/Crossfire er ikke
nødvendigt lige nu, men bliver det sikkert senere.

Hvordan griber jeg bedst projektet an?
Hvad vælger jeg først? Bundkort? CPU? Grafikkort? RAM?
Og kan nogen anbefale bestemte komponenter?

Tak for alle input
Flemming

Fra : Studo

Dato : 29-05-08 16:33

den Thu, 29 May 2008 17:13:16 +0200, Flemming Holm Jensen skrev:
rdan griber jeg bedst projektet an? Hvad vælger jeg først? Bundkort?
> CPU? Grafikkort? RAM? Og kan nogen anbefale bestemte komponenter?
>
> Tak for alle input
> Flemming

Start med at finde din ønskede pris. Derefter ser du på processor (vælg
nyeste linie) der så styrer dit sokkelvalg -> bundkort. Derefter er det
så at vælge en spand ram, hastighed styret af bundkort. Grafikkort finder
du så hvad der er plads til i budgettet, Nvidia ville jeg nok vælge. HD
kan jo være en af de nye raptor. Så burde du være godt dækket ind.

Fra : Frandsen

Dato : 30-05-08 13:59

"Flemming Holm Jensen" <flemse_@_stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvordan griber jeg bedst projektet an?
> Hvad vælger jeg først? Bundkort? CPU? Grafikkort? RAM?
> Og kan nogen anbefale bestemte komponenter?

Hvis du ikke vil investere i det vildeste setup, så vil jeg gå 'Intel CPU og
Nvidia grafik'-vejen. Jeg vil endda anbefale en Core 2 Duo E8400 eller E8500
og et Nvidia 8800GT med den nye G92-chip. Bundkort med Nvidia chip set, og
strømforsyning godkent til SLI, pc2 8500 RAM (1066 MHz) og hurtig harddisk.
Raptor diskene er noget af det hurtigste, men de er dyre, varme og "små".
Jeg vil anbefale Samsungs Spinpoint på 1 TB. Den bliver slået af den nye WD
raptor, men den er "kun" på 300GB og noget dyrere (mener jeg). Det skal i
hvert fald være SATA II diske.