Venner - er I her endnu?
Fra : cybs

Dato : 28-05-08 03:17

Måske er nyhedsgrupper ved at gå af mode som handicap-netværk? Selv den
engelske hvor de skændtes konstant, er tavs, har jeg bemærket...

Til dem som husker mig/os, vil jeg fortælle at min ven og kæreste gennem
ti år nu er meget tæt på at flytte ud med egen hjælperordning - vi
venter stort set kun på den rette bolig, og skal ud at se på en i
morgen!

Har tænkt på jer for nylig, da vi skulle bruge forslag til vagtplan - og
fandt Lottes gamle i nyhedsarkivet. Siden var der en der sendte mig et
link til bruger-hjælper klubben i Nordjylland - da tænkte jeg på Lotte
igen. Mon du læser her endnu?

I det hele taget har I her betydet meget for mig/os i denne "rejse" -
håber I ved hvem I er - vinker! Så jeg prøver lige om jeg kan puste lidt
liv i de gamle klude her - både af taknemmelighed og fordi betydningen
af netværket er blevet levende for mig igen - det hele er lidt
overvældende lige nu, men foreløbig mest på den gode måde.

Har lyst til at poste opdateringer om hvordan det går - er samtidig lidt
obs på hvor offentligt dette forum er - så, lidt tilbagemelding om
hvilke af mig kendte personer der læser med ville nok hjælpe..

kh

cybs

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-05-08 17:12

On Wed, 28 May 2008 04:17:02 +0200, "cybs" <cybsX@ofir.dk> wrote:

>Har lyst til at poste opdateringer om hvordan det går - er samtidig lidt
>obs på hvor offentligt dette forum er - så, lidt tilbagemelding om
>hvilke af mig kendte personer der læser med ville nok hjælpe..

Yep - nogle af os er her endnu. Tænker på dig hver gang jeg har været
i staden og boet på den anden side af søen Det har desværre ikke
kunnet indpasses i tiden, at jeg har kunnet besøge dig igen - heller
ikke når jeg gæster Staden igen på tirsdag.

Knus

Fra : cybs

Dato : 30-05-08 03:05

Karsten Jensen wrote:

> [...]
> Det har desværre ikke kunnet indpasses i tiden, at
> jeg har kunnet besøge dig igen - heller ikke når jeg

Øv - det ku ellers være hyggeligt med et besøg - håber der bliver en
anden gang!

Det gik desværre ikke med den lejlighed - den var for lille. Så nu
venter vi igen...

kh

cybs

Fra : Karsten Jensen

Dato : 30-05-08 10:59

On Fri, 30 May 2008 04:04:56 +0200, "cybs" <cybsX@ofir.dk> wrote:

>Øv - det ku ellers være hyggeligt med et besøg - håber der bliver en
>anden gang!

Det gør det helt sikkert - du er skam i tankerne

Fra : Lotte

Dato : 24-06-08 13:01

cybs skrev:

> Til dem som husker mig/os,

Jo, jeg husker jer og jeg genkender dig fra tid til anden på andre fora,
hvor du også skriver

> vil jeg fortælle at min ven og kæreste gennem
> ti år nu er meget tæt på at flytte ud med egen hjælperordning - vi
> venter stort set kun på den rette bolig, og skal ud at se på en i
> morgen!

Dejligt for jer - tillykke!

> [...]
> fandt Lottes gamle i nyhedsarkivet. Siden var der en der sendte mig et
> link til bruger-hjælper klubben i Nordjylland - da tænkte jeg på Lotte

Jeps, jeg læser med, men ikke ret flittigt. Her sker jo ikke ret meget
efterhånden og så er mine læseintervaller blevet længere og længere...

> [...]
> af netværket er blevet levende for mig igen - det hele er lidt
> overvældende lige nu, men foreløbig mest på den gode måde.

Jeg tror netværket her har haft stor betydning for mange af os, men
kanske tiden er løbet fra nyhedsgruppefora.

Der er derimod stor aktivitet på ryk's fora - Thomas har fået lavet
nogle flotte og velfungerende sider der. Men kulturen er en anden, der
er ikke den personlige tone og kontakt, som vi havde her.

> Har lyst til at poste opdateringer om hvordan det går - er samtidig lidt
> obs på hvor offentligt dette forum er - så, lidt tilbagemelding om
> hvilke af mig kendte personer der læser med ville nok hjælpe..

Jeg vil meget gerne høre hvordan det går

For mit eget vedkommende, så har jeg brugt mine kræfter i
bruger-hjælper-klubben i Nordjylland http://www.kbh-nord.dk - de seneste
3 år har jeg været formand og det er tidskrævende. Jeg er også i
bestyrelsen i den lokale DHF-afdeling http://www.dhf-aalborg.dk .

Handiinfo stillede jeg i bero i 2005. Jeg kunne ikke overkomme at
vedligeholde den - det var et stort arbejde og så havde jeg en privat
svær tid, hvor mit helbred drillede og der var dødsfald i min nærmeste
familie. Jeg fik flere tilbud, fra forskellige, der ville indgå i et
samarbejde, men jeg fravalgte det. Sideløbende var de forskellige
handicapforeninger jo begyndt at opdage nettet og tilbød tilsvarende
information. Prikken over i'et var, da en af hjælpemiddeludbyderne
kopierede nogle af mine artikler og offentliggjorde dem som deres egne.
Jeg fik juridisk bistand og kompensation for "lånet", men det drænede
min sidste ernergi, at jeg også skulle forholde mig til den slags.

Mere privat, så går livet sin gang, med kæresten og min datter, som
netop er blevet 18 år. Jeg har stadig min hjælpeordning og bilen er den
samme, for den kører fortsat godt

Knus
Lotte-m

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-06-08 14:53

On Tue, 24 Jun 2008 14:01:00 +0200, Lotte <post@lotte-m.dk> wrote:

>Knus
>Lotte-m

Godt at få en opdatering, Lotte

Fra : cybs

Dato : 10-07-08 23:55

Hej Lotte!

Undskyld sent svar - jeg havde håbet jeg havde lidt mere nyt at
fortælle - det er altid lige ved og næsten - har lidt kviksand
fornemmelse....

> Jo, jeg husker jer og jeg genkender dig fra tid til anden
> på andre fora, hvor du også skriver

Nå ja - det må være RYK-debatten, ikk...? (Ransager lige min hukommelse
for andre steder jeg spilder mine bønner ud. Så er det i hvert fald på
udenlandsk. Ku være CareCure: http://sci.rutgers.edu/forum/index.php?
Kan varmt anbefales, men nok mest for rygmarvsskadede.)

> Dejligt for jer - tillykke!

Tak! Det drøjer stadig med boligen, så vi leder nu efter alternativer
til en kommunal ældrebolig. Fandt tilfældigt ud af, at der var
oprykningsret i den boligforening (ffb) der ejer hans nuværende bolig.
Fik tilsendt skema og en brochure - opdagede at der også var en
fortrinsret for handicappede. Smukt - så vi gik i gang med at tjekke
ejendommene ud, adgangsforhold osv - det har holdt os beskæftigede en
rum tid Så for nogle dage siden kom checken retur - de mente at han
søgte en ældre-handicapbolig og derfor skulle henvende sig til
kommunen (Jeps, vi har skrevet og protesteret!)

Så - et spørgsmål jeg lige kaster ud til gruppen her: Er der andre der
er stødt på formuleringen "fortrinsret for handicappede" i almene
boliger, og har kunnet bruge den til noget?

> Jeps, jeg læser med, men ikke ret flittigt. Her sker jo
> ikke ret meget efterhånden og så er mine læseintervaller
> blevet længere og længere...

Mmmn, nikker - jeg kan let se i mit mailprogram, når der er nyt her -
men det er der sjældent.

> [...]
> fået lavet nogle flotte og velfungerende sider der. Men
> kulturen er en anden, der er ikke den personlige tone og

Ja - jeg har stor glæde af ryk! Derudover tripper jeg frem og tilbage
mellem at foretrække lukkede og åbne debatsteder. Tør være mere åben på
de lukkede - men samtidig: Når jeg så er ved at gå ud af mit gode skind,
og tænker at der må da være andre der har oplevet det samme og har
skrevet om det - og jeg så søger på nettet og ingenting finder, så
bliver jeg skuffet... Doh!

> [...]
> http://www.kbh-nord.dk - de seneste 3 år har jeg været
> formand og det er tidskrævende. Jeg er også i bestyrelsen

Tror du har brugt dine kræfter godt - er kanon hvad I har opnået i
Ålborg - det må vi prøve at lære af herovre!

Jeg er ked af at høre at du har haft en svær tid - og så at en
hjælpemiddeludbyder uden videre stjæler dit arbejde Lidt respekt og
anerkendelse havde været rart...

> Mere privat, så går livet sin gang, med kæresten og min
> datter, som netop er blevet 18 år. Jeg har stadig min
> hjælpeordning og bilen er den samme, for den kører
> fortsat godt

Godt at høre - jeg holder også fast ved kæresten, som du kan se. I
øjeblikket bor han her meget af tiden - tar kun hjem når han skal ha
fys, eller jeg skal på arbejde, hvilket p.t. ikke er så tit. Vi har så
fundet ud af at få hjemmepleje her en time om morgenen - så har jeg
meget mere overskud til resten af dagen, og jeg bliver endda også vasket
engang imellem

Minder mig om, at jeg vist skylder dig et svar på noget med at få hjælp
og hjælpemidler uden for eget hjem. Er det stadig aktuelt?

Tillykke med datteren - jeg var faktisk ikke klar over at hun var så
gammel. Min søn er blevet 20, og bor kun delvist hjemme. Sjovt, hvor
mange ting i mit liv, der er på deltid - osse mig selv...

> Jeg vil meget gerne høre hvordan det går

Jeg vil også gerne fortælle - er bare slem til at gå og udsætte - tror
vist altid jeg vil have opnået mere klarhed i morgen..

kh

cybs