Blodtryk ?
Fra : Peter Heide

Dato : 22-05-08 13:54

Vi fik målt blodtryk forleden aften på mit job. Der var et par stykker der
blev ret overrasket over højden af deres.

Jeg mener ikke man i en situation, hvor man får målt trykket, iblandt
kollegaers snakkeri, og lige efter man har spist ( dog ikke drukket
alkohol ) helt kan regne med resultatet. Kan man ikke sådan ca. trække 5%
fra ?

Fra : Morten

Dato : 22-05-08 14:41

> [...]
> kollegaers snakkeri, og lige efter man har spist ( dog ikke drukket
> alkohol ) helt kan regne med resultatet. Kan man ikke sådan ca. trække 5%

Det tror jeg ikke man kan sige noget generelt om. Blodtrykket er fra naturen
side stærkt variabelt, ikke alene af hvad man spiser/drikker, men også af om
personen er nærvøs eller utryg ved situationen - og så naturligvis om man
rent faktisk fejler noget andet end nervøsitet i øjeblikket det blev taget.
Faktisk kan man gå og have et fuldstændig normalt blodtryk til daglig, men
fordi man har skræk for at man er syg når man går til lægen kan han gang på
gang måle det til at være for højt.

De bør nok snakke med deres læge om det. Kunne forestille mig han ville
foreslå dem at måle det selv hjemme i fred og ro for dem selv. Og hvis det
så viser sig det også der er for højt, så er der først grund til bekrymring,
men klart den der fik det konstateret det for højt bør det lige kontrolleres
om det nu også er sådan til dagligt eller de bare var bange for at det
skulle være for højt. Det er nogen gange lidt en selvopfyldende profiti.

Men læg mærke til, at jeg på ingen måde opfordrer dem til at ignorere det,
blot til at tage det roligt og få det grundigere undersøgt.

Mvh
Morten

Fra : Peter Heide

Dato : 29-05-08 21:53

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men læg mærke til, at jeg på ingen måde opfordrer dem til at ignorere det,
> blot til at tage det roligt og få det grundigere undersøgt.

mange tak for fint svar