Fiskeolie
Fra : Nilla

Dato : 27-04-08 08:32

Hej, er der nogen der har erfaring med fiskeolie? Jeg har fået det anbefalet
til mine ømme led og muskler. Har det nogen effekt og hvad for et mærke er
det bedste?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-04-08 18:40

Nilla wrote:
> Hej, er der nogen der har erfaring med fiskeolie? Jeg har fået det anbefalet
> til mine ømme led og muskler. Har det nogen effekt og hvad for et mærke er
> det bedste?

I Superspar kan man købe 120 små sluge-nemme piller (til 15-30 dages
forbrug) for 25 kroner, så hvis du ikke sidder meget hårdt i det
økonomisk, skal du måske bare kaste dig ud i det, også selv om det viser
sig ikke at hjælpe på dine led, fordi fiskeolie er generelt sundt?

(Og hvis du kan sluge store piller, så kan det gøres endnu billigere.)

Alternativt synes jeg, jeg kan huske at Per Bregensgaard var inde på
fiskeolie i en af sine klummer i Ekstra Bladet. Det var noget med at
nogle mærker piller indeholdt alt for meget af diverse fedtopløselige
vitaminer, så man risikerede at få forgiftning.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-04-08 19:44

On Sun, 27 Apr 2008 09:31:30 +0200, "Nilla" <silke2005@ofir.dk> wrote:

>Hej, er der nogen der har erfaring med fiskeolie? Jeg har fået det anbefalet
>til mine ømme led og muskler. Har det nogen effekt og hvad for et mærke er
>det bedste?

Der er kvalitetsforskel, og så er der begrænset holdbarhed, især ved
for varmt opbevaring. Men den eneste undersøgelse jeg kunne finde er
fra 2002:
http://www.forbrug.dk/fileadmin/testmetodikker/Fiskeolie_2002.pdf

Du bør tage det sammen med ingefær. Jeg vil foreslå at du tager 1-2 g
fiskeolie og en Ingefær tablet 3 gange dagligt.

Det virker for mine led.

/Nicolai

Med venlig hilsen
Nicolai