fertilitetsbehandling - Homoner sundt?
Fra : Mø||er

Dato : 21-04-08 09:06

Hej NG,

Jeg er kommet til det tidpunkt i mit liv hvor, jeg skal have børn. Af en
eller anden grund kommer der ikke børn ud af vores natlige ekskapader ;) -
Vi er blevet undersøgt og der er ikke nogle af os der fejler noget. Jeg har
en sædkvalitet mellem 120 og 150 millioner pr ml. og min kærste har fine
ægledere og er defineret som en fødemaskine. Men der sker ikke noget. Så har
vi været i fertilitetsbehandling, hvor der er en læge der har lagt mine
sædceller op i min kærstes livmoder. Det har vi prøvet 3 gange uden held. Nu
vil læge have at min kærste skal tage homoner for, at ægget skal blive
siddende.

Jeg er i tvivl om, langtidsvirkningen af homonerne - Er der blevet lavet
undersøgelser om det kan skade Moder eller afkom på nogen måde?

Mvh.
Stfn

Fra : Workingmom

Dato : 21-04-08 18:13

> [...]
>
> Jeg er i tvivl om, langtidsvirkningen af homonerne - Er der blevet lavet
> undersøgelser om det kan skade Moder eller afkom på nogen måde?

De er brugt masser af gange - de normaliserer bare kærestens niveau -
hun bliver regelmæssig som en urværk.

Resultatet af min hormonbehandling for 11 år siden sidder og spiller
computerspil lige ved siden af mig

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-04-08 19:30

Workingmom skrev den 21-04-2008 19:13:

> Resultatet af min hormonbehandling for 11 år siden sidder og spiller
> computerspil lige ved siden af mig

Hvis jeg må være lidt fræk, så er spille computerspil vist ikke
ensbetydende med om enten du eller barnet har taget skade af
hormonbehandlingen.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Workingmom

Dato : 23-04-08 18:21

Carsten Riis skrev:

> Hvis jeg må være lidt fræk, så er spille computerspil vist ikke
> ensbetydende med om enten du eller barnet har taget skade af
> hormonbehandlingen.

Sandt - men gevinsten var stor

Så risikoen lever vi med.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 23-04-08 08:16

Hej Stfn.

Nu går jeg ud fra at din kæreste ellers ikke har fyldt sig med hormoner
tidligere, så højst sandsynlig sker der ikke noget ved det, men
selvfølgelig kan der være bivirkninger ved alle hormonbehandlinger.

Jeg mener ikke, at der er lavet deciderede undersøgelser på området
endnu, men som med alle andre hormontilskud (piller/plastre ifm.
overgangsaldersgener, P-piller etc.) ser man en øget tendens til
brystkræft senere, hos personer der har modtaget hormontilskud.

Men lægen bør vel også kunne oplyse jer om bivirkninger ved hormontilskud?

VH Padmé