Råd mht. påhængsmotor
Fra : sailor99

Dato : 27-05-08 19:58

Jeg kan bruge et godt råd! - Min Honda 2,3 blev sidste forår gjort klar med
alt, hvad der bimler og bamler, men omstændighederne gjorde, at den slet
ikke kom i brug.

Den har stået indendørs hele tiden, men nu skal den med på tur. - Hvad gør
jeg? Hele vedligeholdelsesmøllen forfra, eller vil det være ok bare at tage
den i brug?

På forhånd tak!

Mvh
Georg

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 27-05-08 20:05

Jeg er overbevist om, at du bare kan sejle derudaf med den. Der har jo ikke
været slid på impellere o.lign. Smøreolien skiftes pga. rester fra
forbrændingen i den, varmepåvirkning mv. (som der ikke har været) og
gearolien pga. mikroskopiske metalpartikler fra slitage i gearet (som der
heller ikke været). God tur!

Mads Bo Falk

Fra : Lars Hansen

Dato : 28-05-08 17:54

> [...]
>
> Den har stået indendørs hele tiden, men nu skal den med på tur. - Hvad gør
> jeg? Hele vedligeholdelsesmøllen forfra, eller vil det være ok bare at

NÆSTEN enig med Mads, men skift olie. Visse additiver i olie har en
begrænset levetid, så skift den - og så ellers ud at sejle.

VH,
Lars
Odense