Vind Hastighed/retning måler til sejlbåd
Fra : Carlo Gabelgaard \(~

Dato : 19-05-08 12:16

Hvilken skal man vælge, hvad er for og hvad er imod ?

Skal have seriel tilslutning.

Skal bruges til kap/tursejllas..

M-V-H

Carlo Gabelgaard

Fra : Ole Kristensen

Dato : 28-05-08 20:27

Halløj

Joo men Du skal da selvfølgelig vælge det bedste.. det billigste..
og det mest simple....

http://www.afi.dk/product_info.php?cPath=3_150&products_id=861&osCsid=d991c0c12cc60c22056eebc3139a75f7

Og så er det med en rigtig "seriel" Tilslutning... Nemlig Dig selv..
for når du først har brugt det nogle gange.. så lærer Du Selv.. hvad Vind
er!.

Go`sommer
Ole

Fra : TOSB

Dato : 29-05-08 17:19

Carlo Gabelgaard (fjern dd) wrote:
> Hvilken skal man vælge, hvad er for og hvad er imod ?
>
> Skal have seriel tilslutning.
>
> Skal bruges til kap/tursejllas..
>
> M-V-H
>
> Carlo Gabelgaard

På forhånd undskyld

http://www.nk-s.dk/default.asp?id=87&mnu=87

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første dag i resten af dit liv -
ELLER Lev livet i dag, for du ved ikke, om du har det i morgen!

Fra : Carlo Gabelgaard \(~

Dato : 09-06-08 19:52

Jeg tænkte nok mere i retning om jeg skal vælge Nasa Clipper Vindsystem
eller Raymarine ST60 Vind

M-V-H

Carlo Gabelgaard

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 19:59

Som jeg husker NASA, så kan de kun vise relativ (til båden) vind. Og det
afskærer dig fra en del muligheder. Raymarine kan vise båd relativ og sand
vind, hvilket gøde dig i stand til bedre at vurdere om vinden er drejet og
ændret i styrke. Yderligere kan du med et tilsluttet VMG instrument hele
tiden optimere din hastighed op i vindøjet (altså balancere mellem højde og
fart).

Det kræver dog at din log også er raymarine. men det kan det jo blive næste
gang den skal udskiftes.

Til gengæld tror jeg nok raymarines løsning bliver en del dyrere. - men de
er også dejlige.....

Bjarke

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 23-06-08 09:55

Uden tvivl er Raymarine top klasse.

Kan dog også anbefale pakke løsning fra Silva marine, deres NX2 kit på
tilbud til ca 7kkr

Jeg valgte ovenstående frem for raymarine grundet god integration til PC,
bla medfølger software til at lave/checke polar diagrammer, samt mulighed
for at lave virtuelle COM porte, således at andre PC plotterprodukter kan
integreres.

mvh
/Børge

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:485171e3$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Carlo Gabelgaard \(~

Dato : 23-06-08 16:11

Jeg må sige at jeg er lidt fristet af Raymarine, men dette her lyder
spændende.

Men jeg mener at jeg har hørt en fugl synge om at der var problemmer med
den trådløse vindmåler.

M-V-G

Carlo Gabelgaard

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 23-06-08 20:04

Hej

Det har jeg også hørt, jeg har selv den "tråd-ede" model, noget med at
batteriet skal have større kapacitet her nordpå.
Jeg ville nok vælge den model med tråd/kabel uanset, den er vist stadigt på
tilbud til 1kkr mindre end den trådløse.

mvh
/Børge

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 00:16

Ja, Raymarine og Silva er i "høj funktionalitets enden". Nasa er i "lav pris
enden".....

Bjarke