Lidt hjælp til en gammel Johnson 25 hestes~
Fra : Lars Hansen

Dato : 16-05-08 21:55

Hejsa i gruppen

Jeg er "kommet til" at købe et par ældre Johnson 25 hestes påhængsmotore og
en forbistret masse reservedele til sådanne uhyrer.
Jeg var så heldig at få partsmanualer med hvori der er eksploderede
tegninger af hele motoren, men jeg mangler en eller anden form for
bruger/service-manual.

Motorene er fra 1974 og af typen 25BA74M og 25BAL74M.

Nogen der har links eller andet til nogle manualer, eller blot kender alle
specifikationerne på disse dyr??

Eksempelvis:
Motorstørrelse, dysestørelse, boring, slaglængde osv. osv.....

Mvh
Lars Hansen

Fra : A.Kaup

Dato : 16-05-08 15:25

> [...]
> Jeg var så heldig at få partsmanualer med hvori der er eksploderede
> tegninger af hele motoren, men jeg mangler en eller anden form for

Hvordan er det nu - er Johnson og Evinrude det samme? For så har jeg
vist en meget grundig manual eller 2 liggende på computeren - fylder
vist 3-400 mb i alt. Altså en hel del... "Kom også til at købe" en
Evinrude 35 HK fra '77 i foråret - og har her til aften endeligt fået
tid til at forsøge at få liv i den, men den tog et par lovende host,
hvorefter jeg opgave indtil videre, da jeg ikke havde arrangeret
kølevand. I morgen skulle den gerne spinne som en mis! Mangler bare en
båd, en masse tid samt et sted at ha' hele skidtet opbevaret. Hmm det
ender nok med at den bliver solgt videre - skulle bare lige se om det
kunne køre Nogle der mangler sådan én?

> Motorene er fra 1974 og af typen 25BA74M og 25BAL74M.

Jamen så er min jo ny i forhold til

> Nogen der har links eller andet til nogle manualer, eller blot kender alle
> specifikationerne på disse dyr??

Links har jeg ikke - men hvis det har interesse skal jeg forsøge at
sende det til dig, eller uploade det et eller andet sted?

Mvh. Akaup.

Fra : Lars Hansen

Dato : 17-05-08 19:03

Hej A Kaup

Jeg har sendt dig en mail.

Mvh Lars Hansen

Fra : Varly Fich Jespersen

Dato : 17-05-08 00:07

Jeg kan fortælle jer at en 25 og en 35hk fra 70érne er samme størrelse i
cubik 521cc, der er også den forskel at motorer fra 74 er med platintænding,
i 77 fik OMC motorer CDI tænding.

Fra : Lars Hansen

Dato : 17-05-08 19:06

Hej Varly

Kender du mere til disse motore?
Eventuelt hvad forskellen er på 25´eren og 35´eren?? Det er jo sikkert bare
strålespidserne i karburiderne og et par andre småting....

Mvh Lars Hansen