mariner påhængsmotor 4 HK neddroslet?
Fra : perlogstrup@hotmail.~

Dato : 09-05-08 10:25

Vi overvejer at købe en Mariner F4MLH, men kunne måske godt bruge lidt
større effekt; Mariner F6MLH er tilsyneladende samme motor, men 2.800
dyrere. Kan Mariner F4 ændres til 6 HK?

MVH Per

Fra : OZ3BTO

Dato : 10-05-08 00:55

<perlogstrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Vi overvejer at købe en Mariner F4MLH, men kunne måske godt bruge lidt
større effekt; Mariner F6MLH er tilsyneladende samme motor, men 2.800
dyrere. Kan Mariner F4 ændres til 6 HK?

MVH Per

Udfra de specs jeg kan finde på nettet så ligger forskellen i tændings
systemet

4eren ligger med 4500-5000rpm og har ingen extra strøm at give af
6eren ligger med 5000-6000rpm og har 4 amp til rådighed af strøm til extra
f.x. lanterner

ccm m.m. er samme

Fra : Ivar

Dato : 15-05-08 20:45

OZ3BTO skrev:

> [...]

> 4eren ligger med 4500-5000rpm og har ingen extra strøm at give af
> 6eren ligger med 5000-6000rpm og har 4 amp til rådighed af strøm til extra

Den større effekt skyldes nok en eller flere af disse ting:
Større ventiler
Større karburator
Højere kompression
Ændret knastaksel

Ændringerne giver større moment og højere omdrejningstal og
dermed større effekt.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : OZ3BTO

Dato : 15-05-08 22:44

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Ivar Magnusson
>
> --
> Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!

kompression var netop den samme på begge motore ... Karburatoren kunne jeg
ikke finde nogen specs på

Et andet tændings system som fx CDI kan snildt give de 2 extra HK

Roder en del med 2 taktere bla. tuning og tænding har MEGET at sige

På de scootere vi roder man kan en justerbar innerrotor tænding snildt
give 4-5hk mere på en 70-80ccm motor

Fra : Martin Schöön

Dato : 16-05-08 19:38

"OZ3BTO" <no@spam.dk> writes:

> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> extra

Hur det är med dessa nyare motorer vet jag inte men enda skillnaden
mellan 4 hk och 5 hk för äldre Marinermotorer var ett mässingsbleck
i insuget på 4 kh-motorn.

Och priset. Det var ett stort negativt pris på den där mässingbiten.

--
Martin Schöön "Problems worthy of attack
show their worth by hitting back."