køb af brugt båd i Norge
Fra : Preben

Dato : 08-05-08 02:24

Hej gruppe

Skulle der vare nogen her der er bekendt med reglerne om privat indførsel af
lystbåd fra Norge til Danmark. Tænker på moms & skat.
Norge er ikke i EU, men med i eøs.
Det drejer sig om en båd bygget i halvfjerserne, til under 200.000 Nk.

Med sejlerhilsen
Preben

Fra : NewsGroups

Dato : 08-05-08 06:38

" Preben" < ( fjern fjern)> skrev i en meddelelse
> [...]
> Norge er ikke i EU, men med i eøs.
> Det drejer sig om en båd bygget i halvfjerserne, til under 200.000 Nk.

Jeg er rimelig sikker på at den efter reglerne skal momset når den lander i
DK. Uanset bådens alder eller om den er ny er brugt.

skat.dk ved besked - er jeg tilgengæld sikker på.

mvh
Per

Fra : Preben

Dato : 08-05-08 19:28

Hej igen
Fandt dette, se link.
http://www.lystsejleren.dk/index.php?option=com_simpleboard&func=view&catid=20&id=95
Hilsen Preben

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-08 18:25

Ja, den ene på det link har misforstået det. Aftalen går kun på at der ingen
speciel/punktafgift er, men der skal betales 25% moms. Du får ikke
refurderet den norske moms ved udførsel. det synes nordmændene ikke de vil.
Så i praksis skal du lægge transportudgifter på det 200.000 NOK og af det
totale beløb betale 25% moms når du indfører den i danmark. I praksis
betyder dette at det ikke kan betale sig at købe både i Norge.

Hvis ikke du kan finde en i Danmark, så kig i Sverige og Tyskland. Nemt og
billigt.

Bjarke

Fra : Preben

Dato : 09-05-08 19:59

Hej
Takker for svarende.
Ja så billig er båden heller ikke. 25% + går ikke. Må finde en et andet
sted.
Mvh

Fra : Lars Elmkjær

Dato : 09-05-08 20:44

> Hej
> Takker for svarende.
> Ja så billig er båden heller ikke. 25% + går ikke. Må finde en et andet
> sted.

Der er stadig ca. 10-15 % rabat på både i England/Skotland - se kursen!!!
Og ingen problemer med moms og lign.

Lars

Fra : LejfM

Dato : 14-05-08 12:40

> Der er stadig ca. 10-15 % rabat på både i England/Skotland - se kursen!!!
> Og ingen problemer med moms og lign.
>
> Lars
For ikke at glemme Holland... jeg har set prisfordele på 30 % iforhold til
DK

LejfM