Årest Kapsejladser
Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 22:19

Bemærk at 'magtbalancen' i de store kapsejladser er flyttet yderligere i år.
Efter at Sjælland Rundt i årevis har brillieret med dårlig planlægning er
magten forlængst flyttet til centrum af danmark: Fyn.

Og her ser det nu ud til at Fyn Cup har lagt yderligere afstand til den
gamle hæderkronede Classic Fyn Rundt. Pr dags dato er der 185 tilmeldte Fyn
Cup mod kun 60 til Classic Fyn Rundt.

Så hvis man vil mærke lidt af fortiden 'sus' fra de store starter på
Sjælland Rundt, så hedder det Fyn Cup 30.maj i Bogense. Måske op mod 400
både ....

Bjarke

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 04-05-08 22:43

> [...]
>
> Så hvis man vil mærke lidt af fortiden 'sus' fra de store starter på
> Sjælland Rundt, så hedder det Fyn Cup 30.maj i Bogense. Måske op mod 400

Ja det bliver stort igen i år, men lad os få lidt vind denne gang, sådan en
8-10ms. Så er vi flyvende

Jeg tror at SR kunne blive et tilløbsstykke igen hvis man havde en start på
begge sider at djævle ø'en.
Feks. Store bælt og Sundet, så var jeg sikker på at det ville komme flere
både. For hvem har snart tid til at bruge 3-4 dage (tur/retur) på transport
sejlads.

Jeg syntes også at man skulle kikke lidt på Storebælts cup det er nogle
gode sejladser.

Mvh
Leon

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 19:53

Optimisme er altid godt, men jeg er ikke helt sikker på det er nok.
Arrangementet er simpelthen ikke godt nok. Jeg (og mange andre fra sundet)
ignorerer SR (jeg kan sejle til Hensingår på ca 6 timer) og tager de 30
timers sejlads til Bogense for at opleve den fede stemning.

Så nærhed er ikke nok. Der skal også opleves noget.

Sjælland rundt oplevelsen er: At sejle til Helsingør, blive ignoreret,
dårlig løbsledelse sender bådene en tilfældig vej rundt. Man skal selv melde
tider hele vejen rundt. Når man har fuldført er der ingen stemning havnen og
hvis man er heldig at vinde en klasse kan man sejle hjem og vente 1/2 år på
præmien.

Det er sku' ikke 600 kr værd. Hvis jeg vil Sjælland Rundt på de betingelser,
så kan man jo bare sejle selv og købe sig en præmie for 600 kr, hvis jeg
synes jeg har sejlet godt.

Og så er det ligemeget hvor SR starter.

Ad storebælt cup: Enig. Det ser godt ud. Hvis man skal være med i alle 4
sejladser, så kræver det bare man bor i nærheden.

Er der nogen der kender nogle gode kapsejladser i juli måned, så man kan
lægge sommerturen forbi ?

Bjarke

snip

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 05-05-08 20:22

> [...]
> melde tider hele vejen rundt. Når man har fuldført er der ingen stemning
> havnen og hvis man er heldig at vinde en klasse kan man sejle hjem og

Ja, hvis det er som du beskriver, så lyder som at hele organisationen har
mistet gnisten eller måske det er blevet for komercielt ?

> Ad storebælt cup: Enig. Det ser godt ud. Hvis man skal være med i alle 4
> sejladser, så kræver det bare man bor i nærheden.

Ja, det har du lidt ret i.. men en er jo så heldig...

> Er der nogen der kender nogle gode kapsejladser i juli måned, så man kan
> lægge sommerturen forbi ?

Juli måned byder vist mest på jolle og klassebåd sejladser. Det meste
afholdes af KDY og får du ikke mange mil på loggen af.
Ellers ville en tur til Kerteminde ikke være dårlig under Albin & Impala
mesterskaberne, måske kombineret med en tur i det syd-fynske.

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 20:30

Det er gnisten der er væk ....

Fra : ThomasT

Dato : 05-05-08 05:23

Jeg havde næsten tilmeldt min nye Bavaria 42 med mandskab, da der
dumpede en bryllupsinvitation fra en ven ind af døren.....bye bye
FynCup 2008 >

Mhv
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 19:55

Man skal have prioriteterne i orden:

Båden
Børnene
Konen
Arbejdet
Familie og andre 'pligts'fester ....

<smile>

Bjarke

PS: nu får jeg nok nogle lussinger ....

Fra : asser

Dato : 05-05-08 18:19

Jo men fortiden sus opleves da fra Kerteminde med mindst 10 gode gamle
Molich X meter. Og det er vi ikke kede af, det bliver nemlig sjov.

Asser

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:481e2838$0$310$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 19:57

Det har du ret i. Bedst er det hvis der er et stort felt af egen slags ....
Chancen er bare (alt andet lige) større blandt 400 både end blandt 150 ....

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 22:37

'Mellemtiden' på Fyn Cup er 382 deltagere. Ganske højt, så det tegner til et
godt år. Skulle der være Sjællændere der gerne vil med, men synes det er
langt, så bemærk at vejrudsigten siger østen vind midt på ugen. Holder det
bliver transporten en ren afslappet 'surf' mod Bogense..... Og så har den
nok vendt til vest, når vi skal hjem igen ....

Bjarke

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> wrote in
message news:481f5865$0$309$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : TOSB

Dato : 05-05-08 20:18

Bjarke M. Christensen wrote:
> [...]
>
> Så hvis man vil mærke lidt af fortiden 'sus' fra de store starter på
> Sjælland Rundt, så hedder det Fyn Cup 30.maj i Bogense. Måske op mod

Så vil jeg da lige gøre opmærksom på Sjælland Rundt på Indersiden, der har
plads til deltagere af næsten enhver art.
http://www.srpi.dk/

Man kan også opleve konkurrencemomentet indenfjords.
Vejret kan vi ikke gøre noget ved, så jeg siger som Leon - lad os få lidt
vind i år - i modsætning til de sidste par år

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første dag i resten af dit liv.
ELLER: Lev livet i dag, for du ved ikke, om du har det i morgen!