/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
karburator problemer Mercury 4 HK
Fra : perlogstrup@hotmail.~


Dato : 30-04-08 04:41

Vores gamle (10 år?) Mercury sailpower 4 hk 2 takt påhængsmotor var
tilsidst ikke til at starte. Har skilt karburatoren ad og fjernet en
masse skidt, men den vil stadig ikke starte. Det er en model med sorte
gummi membraner og 2 ensretter "ventiler" i et plastikhus umiddelbart
efter benzintilførslen. Hvis jeg fylder svømmerhuset med benzin kan
den køre i 10-20 sek, så den trækker tilsyneladende ikke benzin til
sig. Nogle bud? Skal man udlufte eller "prime" efter at ha skilt
karburatoren ad.
Har forgæves ledt efter en manual, links hertil vil også være
velkomne.

Tak for hjælpen

Per

 
 
Harding E. Larsen (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 30-04-08 13:50

Hej Per,

Der kan være flere fejlmuligheder hvoraf jeg kan nævne,
gummimembranen er utæt, gennemboringer er lukkede p.g.a.
indtørrede benzinrester, du kan have vendt svømmerventilen
forkert, svømmerhøjden er forkert o.s.v.
Selvfølgelig skal du trykke på bolden der sidder på
benzinslangen mellem tank og motor indtil bolden føles hård. Du
skal trykke på snøfterventilen samtidigt.

Check:

Om du har brændsel nok på tanken.
At tilførslen til karburatoren ikke er tilstoppet.
At der ikke er vand i brændslet.
At der ikke opstår vacuum i tanken, når brændslet forbruges.
At karburatoren er renset og vandfri. At rense en karburator en
en ret delikat sag, hvor man også risikerer at forværre
tilstopningerne (især, hvis man bruger trykluft). Så vær
forsigtig.
Hvis motoren har stået længe i hi, skal alt brændslet i tanken
udskiftes. Man risikerer sagtens at motorer som har stået over,
blot en enkelt sæson, ikke kan starte før, der er kommet nyt
friskt brændsel på tanken.
Blandingsforholdet grundjusteres før start, og finjusteres når
motoren er varm.

Mvh/Harding



perlogstrup@hotmail.com skrev:
>Vores gamle (10 år?) Mercury
>sailpower 4 hk 2 takt påhængsmotor var
>tilsidst ikke til at starte. Har
>skilt karburatoren ad og fjernet en
>masse skidt, men den vil stadig
>ikke starte. Det er en model med sorte
>gummi membraner og 2 ensretter
>"ventiler" i et plastikhus umiddelbart
>efter benzintilførslen. Hvis jeg
>fylder svømmerhuset med benzin kan
>den køre i 10-20 sek, så den
>trækker tilsyneladende ikke benzin til
>sig. Nogle bud? Skal man udlufte
>eller "prime" efter at ha skilt
>karburatoren ad.
>Har forgæves ledt efter en manual,
> links hertil vil også være
>velkomne.
>
>Tak for hjælpen
>
>Per



Varly Fich Jespersen (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Varly Fich Jespersen


Dato : 30-04-08 21:43

Hej, de gummimembraner er dele af en benzinpumpe, da jeg går ud fra at du
bruger indbygget tank har d isse ikke den store betydning, hvis bruger sep.
tank er det noget andet, men den sandsynlige årsag til at der ikke kommer
benzin til svømmehuset er at nåleventilen sidder fast, tag karburatoren af
vend den på hovedet blæs forsigtig luft med munden ved benzinstudsen. Når
den er på hovedet må du ikke kunne blæse luft ind, vend karburatoren om og
blæs igen, nu skal der kunne blæses luft (benzin) i svømmehuset, du skal
samtidig kunne høre at svømmeventilen åbner/lukker.
<perlogstrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dc4b2823-4208-45d3-aefb-f2977f6e630c@f36g2000hsa.googlegroups.com...
Vores gamle (10 år?) Mercury sailpower 4 hk 2 takt påhængsmotor var
tilsidst ikke til at starte. Har skilt karburatoren ad og fjernet en
masse skidt, men den vil stadig ikke starte. Det er en model med sorte
gummi membraner og 2 ensretter "ventiler" i et plastikhus umiddelbart
efter benzintilførslen. Hvis jeg fylder svømmerhuset med benzin kan
den køre i 10-20 sek, så den trækker tilsyneladende ikke benzin til
sig. Nogle bud? Skal man udlufte eller "prime" efter at ha skilt
karburatoren ad.
Har forgæves ledt efter en manual, links hertil vil også være
velkomne.

Tak for hjælpen

Per



perlogstrup@hotmail.~ (01-05-2008)
Kommentar
Fra : perlogstrup@hotmail.~


Dato : 01-05-08 06:01

Tak til Harding & Varly

Den har indbygget tank.
Med karburatoren vendt på hovedet kan jeg ikke blæse luft ind - og
heller ikke (eller kun mod stor modstand) når den er vender korrekt, -
så jeg tror meget på dit bud, Varly. Men hvor er det lige nåleventilen
sidder - er det den lille kontakt svømmeren åbner og lukker? Den kan
godt trykkes ned, men umiddelbart kan jeg ikke skille den yderligere
ad. I centrum af svømmerhuset sidder to dyser: En mindre formet som et
tyndt rør med perforationer og en større dyse der fastholder en anden
dyse der stikker op i selve karburatoren.

Hvordan er det jeg viser billeder i denne gruppe?

MVH Per



On 30 Apr., 20:43, "Varly Fich Jespersen" <va...@ny-post.dk> wrote:
> Hej, de gummimembraner er dele af en benzinpumpe, da jeg går ud fra at du
> bruger indbygget tank har d isse ikke den store betydning, hvis bruger sep..
> tank er det noget andet, men den sandsynlige årsag til at der ikke kommer
> benzin til svømmehuset er at nåleventilen sidder fast, tag karburatoren af
> vend den på hovedet blæs forsigtig luft med munden ved benzinstudsen. Når
> den er på hovedet må du ikke kunne blæse luft ind, vend karburatoren om og
> blæs igen, nu skal der kunne blæses luft (benzin) i svømmehuset, du skal
> samtidig kunne høre at svømmeventilen åbner/lukker.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177496
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408490
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste