Reparation af lille flænge i storsejl?
Fra : Leif Langgaard

Dato : 30-04-08 11:25

Hej

Så kom båden til hjemmehavnen fra Holland, det var en tur med mange
udfordringer, men mere om det senere

Det vigtigste lige nu er at få repareret en lille flænge i storsejlet, hvor
får man det lavet her i Aalborg/Nordjylland, gerne til en fornuftig pris?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 30-04-08 12:29

Hej Leif,

Brug Google, skriv: sejlmager aalborg
og op kommer følgende liste.

Mvh/Harding

http://www.degulesider.dk/vbw/firma/fb.do?
hitsPerPageSitemap=10&hitsPerPage=10&compTrade=sejlmager

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-05-08 09:47

"Harding E. Larsen (slet DWMAQ)" <harding@DWMAQlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:12095553000.155270242921205@dtext.news.tele.dk...
> Hej Leif,
>
> Brug Google, skriv: sejlmager aalborg
> og op kommer følgende liste.

Hej

Jeg burde jo nok havde skrevet: Er der nogle der har kendskab til en
sejlmager der ikke er så overbebyrdet at de kan klare en lille reparation
rimelig hurtigt.

Alle sejlmagere jeg har snakket med lovede at der kun ville gå kort tid, men
dette stemmer ikke overens med de oplysninger jeg får på havnen, da der er
sejlere der har ventet flere måneder.

Det var således personlige erfaringer jeg søgte, og ikke "hvor er der en
sejlmager"

De bedste sejlerhilsner, Leif

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 30-04-08 19:49

Hej Leif

Dit spørgsmål er forkert.
Alle kan slå op i en lokal telefonbog, og finde en sejlmager i et givet
område. Det var faktiske en øvelse vi lavede da jeg gik i 3-5 klasse i
Frederiksværk folkeskole for omkring 100 år siden.

jeg tror, - og men her må du korrekte mig, at dit spørgsmål er et af
følgende:
Jeg har et storsejl der er flænget, jeg ved der er gode sejlmagere i mit
område, men jeg vil meget gerne have repereret mit sejl billigst muligt - og
til laveste pris.
Jeg tror der er en kartel dannelse i reperation og fremstilling af sejl,
hvem vil være en "ballademager" i den sammenhæng.
Jeg tror der er stor forskel på pris og kvalitet, hvem laver de bedste
reperationer.
Jeg tror I kender en kvaksalver indenfor sejlreperationer, hvem skal jeg
ikke bruge.
Jeg vil ikke betale moms, hvem reparerer "sorte" sejl.

Uha, listen er lang, jeg har sikkert kun kradset i overfladen af mulige
spørgsmål.

Jeg er så heldig at min sejlmager er både dyr, dårlig og ikke til at lave en
handel med, men jeg sparer penge på benzin og tid.

mvh
/Børge

Fra : TOSB

Dato : 30-04-08 20:15

Børge Wedel Müller wrote:
> [...]
> givet område. Det var faktiske en øvelse vi lavede da jeg gik i 3-5
> klasse i Frederiksværk folkeskole for omkring 100 år siden.

Klip en hel masse.

> mvh
> /Børge

Hej Børge - du har nok ret, men du lærte ikke - eller også har du glemt, at
man godt kan være ironisk, sarkatisk, sjov og morsom og samtidig alvorlig
mv. med et glimt i øjet.
Sådan opfatter jeg i hvert fald dit indlæg, som et svar til en person fra
den nordlige del af Jylland, hvor moms og deslige ikke har vundet indpas.
(Det har jeg i øvrigt selv erfaret fra en tidligere nordjysk
socialdemokratisk skatteminister i forbindelse med et foredrag - i Aalborg
endda - for nogle år siden).

Med et smil kan man bruge anførselstegn : dernæst tanketegn - afsluttende
med en venstreparantes ) =
Vil du have et smil med et "glimt" i øjet, bruger du semikolon ; i stedet
for anførselstegn =

Ellers er jeg fuldstændig enig i dine betragtninger, og jeg er vildt
imponeret over at læse et indlæg her i gruppen fra en person, der for 100
år siden i Frederiksværk Folkeskole lærte, hvordan man slår op i en
telefonbog. Det er da livsbekræftende, og samtidigt bekræfter det min
påstand om, at den tid, man sejler, bliver ikke fratrukket i den samlede
livslængde
God humor, men du må lige lære at anvende disse smileys!

Med venlig hilsen
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første dag i resten af dit liv.
ELLER: Lev livet i dag, for du ved ikke, om du har det i morgen!

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-05-08 10:10

"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Leif
>
> Dit spørgsmål er forkert.

Måske, måske ikke, det er jo lykkedes "Skipper" at svare på mit spørgsmål!

> Alle kan slå op i en lokal telefonbog, og finde en sejlmager i et givet
> område. Det var faktiske en øvelse vi lavede da jeg gik i 3-5 klasse i
> Frederiksværk folkeskole for omkring 100 år siden.

Ja, og det kan jeg også.

> jeg tror, - og men her må du korrekte mig, at dit spørgsmål er et af
> følgende:

Det vil jeg gøre.

> Jeg har et storsejl der er flænget, jeg ved der er gode sejlmagere i mit
> område, men jeg vil meget gerne have repereret mit sejl billigst muligt -
> og til laveste pris.

Næsten rigtigt, men dog behøver prisen ikke være afgørende, hvilket også
fremgår af mit spørgsmål.

> Jeg tror der er en kartel dannelse i reperation og fremstilling af sejl,
> hvem vil være en "ballademager" i den sammenhæng.

Ikke forstået.

> Jeg tror der er stor forskel på pris og kvalitet, hvem laver de bedste
> reperationer.

Godt, her er du inde på noget af det rigtige.

> Jeg tror I kender en kvaksalver indenfor sejlreperationer, hvem skal jeg
> ikke bruge.

Det ville være godt at vide, også til en anden gang.

> Jeg vil ikke betale moms, hvem reparerer "sorte" sejl.

Jeg vil betale for reparationen, men ikke mere end det der er rimeligt, og
selvfølgelig vil jeg betale moms, andet er ulovligt.

> Uha, listen er lang, jeg har sikkert kun kradset i overfladen af mulige
> spørgsmål. Jeg er så heldig at min sejlmager er både dyr, dårlig og ikke
> til at lave en handel med, men jeg sparer penge på benzin og tid.

Ja, jeg vil også gerne ud og spare noget diesel

PS: Stavede man reparation på denne måde: "reperation" for 100 år siden

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : TOSB

Dato : 30-04-08 21:21

Leif Langgaard wrote:
> [...]
>
> Det vigtigste lige nu er at få repareret en lille flænge i
> storsejlet, hvor får man det lavet her i Aalborg/Nordjylland, gerne

Bortset fra diskussionen, der angår den jyske kræmmersjæl, så vil det da
glæde undertegnede at høre mere om de udfordringer, du har været ude for
undervejs.
Personligt søger jeg også den billigste og bedste, når det drejer sig om
reparationer, men det betyder jo ikke, at jeg dermed søger "sort arbejde"
eller noget med en regning uden moms.
Her i "mit" område har vi også nogle sejlmagere. Nogle er rigtig dygtige til
deres arbejde, men så kniber det med at overholde deres aftaler, mens der er
andre, der er dygtige til arbejdet, men knapt så dygtige til at markedsføre
dem selv.

Det finder man selvfølgelig ud af hen ad vejen, men det er da en fordel at
høre, hvad andre har af erfaringer, og det var vel det, du søgte, selvom
kræmmeren var bag om det hele?
Vi kører jo heller ikke med jydekrog for sjov

Mvh
Torben

Fra : Kondrup

Dato : 30-04-08 15:24

On 30 Apr., 22:20, "TOSB" <tsb...@fjernnyka.dk> wrote:
> [...]
Kære Leif
Til lykke med den nye båd - vi glæder os til at høre mere om turen.
Jeg kender ikke sejlmagere i Ålborg området - som ny sejler ville jeg
gå ned i sejlklubben/havnen og bare spørge nogen - de fleste sejlere
er meget hjælpsomme, ikke mindst overfor folk, der skinner af
'nyerhvervet'. Vi kan godt lide, der kommer nye folk til.
Hilsen
Jens

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-05-08 10:27

"Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

[...]
Svar:

Jo, gutterne på havnen er skam flinke, med alle har dårlige erfaringer med
at det tager evigheder med selv små reparationer.
Jeg har skam allerede høstet stor hjælp fra de andre sejlere i havnen, der
er jo meget at forholde sig til som ny sejler!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-05-08 10:19

"TOSB" <tsbach@fjernnyka.dk> skrev i en meddelelse

> Bortset fra diskussionen, der angår den jyske kræmmersjæl, så vil det da
> glæde undertegnede at høre mere om de udfordringer, du har været ude for
> undervejs.

Når jeg får tid vil jeg skrive et lille stykke, men til en forsmag kan
nævnes, eksplosion om bord, dieselpest, flængede sejl der sad fast i
mastetop, nødhavn i Tysk flådestation, opankring mellem to trafikruter i
meget hårdt vejr. bjergning/slæb af anden Dansk sejlbåd gennem Elben.

> Personligt søger jeg også den billigste og bedste, når det drejer sig om
> reparationer, men det betyder jo ikke, at jeg dermed søger "sort arbejde"
> eller noget med en regning uden moms.

Nemlig

> [...]
> kræmmeren var bag om det hele?
> Vi kører jo heller ikke med jydekrog for sjov

Hej, og tak for indlægget!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 06:19

Prøv Elstrøm sails på bådehavnen - han er både flik, dygtig og rimelig i
pris.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-05-08 10:21

"Skipper" <dsn-snabela-tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv Elstrøm sails på bådehavnen - han er både flik, dygtig og rimelig i
> pris.

Tak, det vil jeg prøve!

--
Langgaard