MacGregor 26 - nogen der har erfaringer?
Fra : Klaus H

Dato : 26-04-08 23:33

Hejsa.

Har lige set og hørt lidt om ovennævnte bådtype.

Er der nogen her i gruppen der har personlige erfaringer med bådtypen?

Hvor mange er der i Danmark?

Mvh

Klaus H

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 27-04-08 02:13

On 27 Apr., 00:33, "Klaus H" <khv...@6705e.dk> wrote:
> [...]
>
> Har lige set og hørt lidt om ovennævnte bådtype.
>
> Er der nogen her i gruppen der har personlige erfaringer med bådtypen?

Det er en båd type som er konstrueret til at egne sig lige godt som
speedbåd og sejlbåd hvilket har afstedkommet at den egner sig lige
dårligt til begge dele.
Den er bygget med low-budget i tankerne, hvorfor materialevalg- og
sammensætning skinner lidt igennem med billige løsninger og meget lidt
træhåndværk.
Aner ikke hvor mange der er i Danmark.
Men personligt vil jeg anbefale folk at de gør sig overvejelser om de
ønsker en sejlbåd eller en motorbåd og køber derefter i stedet for at
vælge et sådanne ringe kompromis.

Chr.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 10:21

I den engelsksprogede nyhedsgruppe rec.boats.cruising har der på det
seneste været et par tråde om "Mac26" - se f.eks. "I decided", som blev
startet den 11. april ...
Jeg må erkende, at det kniber noget med sagligheden, men
underholdningsværdien er så meget desto højere:
Det fyger med påstande om bådens egenskaber og manglende ditto ...
En JimC er lutter lovord og meget positiv og begejstret, mens andre er dybt
kritiske og skeptiske for ikke at sige sarkastiske og provokerende ...
Det er utvivlsomt en kontroversiel bådtype, der deler sejlerne i to lejre
Jeg har kun set bådtypen på bådudstillingen i Bella Centeret og har ingen
erfaringer med dens sejlegenskaber.

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 21:10

Hej Klaus,

Faldt tilfældigt over dette link:

http://www.horsensmarine.dk/sider/macgregor-26/

Om det fortæller dig noget, du ikke ved ... Ja, det ved jeg ikke ...

Fra : Klaus H

Dato : 15-05-08 22:35

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse news:482c97b3$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> http://www.horsensmarine.dk/sider/macgregor-26/
>
> Om det fortæller dig noget, du ikke ved ... Ja, det ved jeg ikke ...

Jo, men tak skal du have. Jeg skal have en prøvetur i en sådan, her i den kommende weekend.

Klaus H