Grinde
Fra : Sode

Dato : 24-04-08 21:49

Vi tripper lidt omkring en grinde....
Er der nogle kendte problemer med disse både, har tjekke deres side
og seføli er de jo næsten kun positive, ka' det virkelig passe.

VH/Sode

Fra : Kondrup

Dato : 25-04-08 17:08

On 24 Apr., 22:48, "Sode" <s...@xxxhas.dk> wrote:
> Vi tripper lidt omkring en grinde....
> Er der nogle kendte problemer med disse både, har tjekke deres side
> og seføli er de jo næsten kun positive, ka' det virkelig passe.
>
> VH/Sode

Kære Sode
Jeg gastede engang på en Grinde - kapsejladser om tirsdagen og
Sjælland Rundt. Solid sejler, går ikke så højt til vinden, er tung i
det, men meget stabil og pålidelig. Vi var i Grinden på Sjælland Rundt
1984 (eller -86), hvor der pludseslig kom 35 m/s fra Vest i Agersøsund
på vej til Smålandsfarvandet - vi fik bjerget sejl og gik 12 knob for
riggen alene ned i Grønsund og gik ind i Stubbekøbing for en lile
stormfok - med kun 8 knobs fart!
Alt foregik roligt og med tungen lige i munden - Grinden er en meget
solid båd.
Hilsen
Jens