Der var åbenbart ikke så lidt om "kartelry~
Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 19:48

For nogen tid siden kom emnet om fastpriser op i denne gruppe, og
mange - herunder mig selv - mente at der var tale om en ulovlig
gennemførelse af leverandørfastlagte udsalgspriser i detailledet,
således, at priskonkurrencen i mange tilfælde i realiteten var sat ud af
kraft ...

Vores mistanke er hermed bekræftet:

http://www.ks.dk/presserum/presse-2008/konkurrenceboede-til-saelgere-af-baadudstyr/

Flemming Torp
Gimle/DEN-61, som i dag fik sin nye "sommergarderobe" ...
Nu mangler den bare at komme i rette element ...

Fra : TOSB

Dato : 21-04-08 20:15

Flemming Torp wrote:
> [...]
> Flemming Torp
> Gimle/DEN-61, som i dag fik sin nye "sommergarderobe" ...
> Nu mangler den bare at komme i rette element ...

Ja - men det er jo herligt, at de tager muldvarpeskindet op og betaler
nævnte
beløb, som garanteret er en minimal udgift i forhold til den fortjeneste,
man ellers har haft.
Mon det så hjælper? Eller er der nogen, der holder skærpet til- eller opsyn
med sagen, så de i gentagelsestilfælde kunne risikere at få en bøde, der kan
mærkes.

Indtil da er det os forbrugere, der fortsat betaler regningen.
Umiddelbart har jeg ikke registreret nogen ændring i markedet.
Det meste koster nøjagtigt det sammen, uanset hvor jeg så end søger efter
noget, der har med min båd at gøre

Måske skulle vi herfra være mere aktive og fodre konkurrencestyrelsen med
informationer, hvis den hidtil benyttede praksis fortsætter?

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første dag i resten af dit liv.
ELLER: Lev livet i dag, for du ved ikke, om du har det i morgen!

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 22:34

Til info for Bjarke ...

Fra : H Andersen

Dato : 21-04-08 23:05

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i meddelelsen
> [...]
> leverandørfastlagte udsalgspriser i detailledet, således, at
> priskonkurrencen i mange tilfælde i realiteten var sat ud af kraft ...
--Klip

Jeg tror Bjarke skal have lidt af æren. Det ligger helt tilbage i 2004

http://groups.google.dk/groups/search?hl=da&ie=UTF-8&q=netbaad+tystor+forbrugerklagen%C3%A6vnet&qt_s=S%C3%B8g

Eller google på grupper med: netbaad tystor forbrugerklagenævnet

mvh
H Andersen

Fra : Egon Stich

Dato : 23-04-08 12:03

Duelighedsklubben skriver:

''''''''''''''''''''''''''''''''''''
INTEREESSANT LÆSNING PÅ NY HJEMMESIDE
Et nyt website, som henvender sig til kapsejlere, tursejlere, motorsejlere
og surfere, har set dagens lys.
I dag kan man på sitet læse en interessant artikel om en konkurrencebøde på
400.000 til Foreningen Nautisk Udstyr ApS, hvis medlemmer har indgået
ulovlige aftaler om salgspriser på bådudstyr, og har forsøgt at få
leverandørerne til at holde op med at levere varer til butikker, som solgte
til lavere priser end dem, som Nautisk Udstyr ApS havde fastsat..
- Frem til starten af maj præsenteres et foreløbigt design, hvor sejlsporten
primært er i fokus. Derefter følger et udvidet program og design, hvor også
motorbådsdelen, blogs med sejlere og web-tv er på. Senere følger et marked
for både, fortæller hjemmesidens ophavsmænd, sejlerne Troels Lykke og Mikkel
Sangstad.
Duelighedsklubbens bestyrelse hilser dette nye initiativ velkommen, og
ønsker de to idémænd lykke til med projektet. Vi håber, at de kan snuse en
masse spændende nyheder op til os søfolk.
Klik og se det nye site www.minbaad.dk

-----------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 22:34

Til info for Bjarke!

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 22:43

Det var sku' dejligt at se. Jeg havde hørt et rygte om det far en af
gruppens 'medlemmer', men det er godt at se det konkrete på skrift.

Jeg må indrømme jeg var lidt skeptisk da jeg bragte sagerne til
konkurrencestyrelsen og jeg ved jo ikke om det var mine henvendelser eller
de mange andre der gjorde udslaget, men det er da rart at se ting kan
ændres.

Nu mangler vi bare at give watski en 'huskekage'

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 22:33

Hej Bjarke,

Velkommen tilbage til nettet! Der var en tråd om konkurrencerådets
afgørelse ... jeg sender et par till dig og beder andre bære over med
gentagelsen, men Bjarke var meget ihærdig på dette område og fortener
lidt feed back!

Flemming Torp
Gimle/DEN-61