problemer med start af varm motor
Fra : Karsten Nielsen

Dato : 25-05-08 11:10

min svigerfars zx10 har fået problemer med at starte når den er varm .er der
nogen der har nogen bud på hvad der kan være galt.
m.v.h karsten

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 25-05-08 17:48

> min svigerfars zx10 har fået problemer med at starte når den er varm .er
der
> nogen der har nogen bud på hvad der kan være galt.

Det kunne være tid til at få stillet ventiler..?
Mvh
Rasmus H Husky 610

Fra : Morten Stud

Dato : 26-05-08 00:21

"Karsten Nielsen" <karsten.niel@privat.dk> wrote in message
> min svigerfars zx10 har fået problemer med at starte når den er varm .er
> der nogen der har nogen bud på hvad der kan være galt.
> m.v.h karsten

Turner motoren ordentligt, eller bliver den ligesom bremset?

Jeg har haft samme problem a 2 omgange - 2 forskellige motorer. I det ene
tilfælde havde starteren ikke "bøffer" nok til at turne motoren pga den høje
kompression. Det havde den ikke pga slidte starterkul

I det andet, var der gevinst hver gang, hvis jeg fjernede låget til
luftfilterkassen og prøvede igen. Jeg tør ikke kloge mig på, hvad det var
for noget (fed blanding måske :)

Morten
http://dfmc.dk/?id=699

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 26-05-08 01:46

On 26 Maj, 01:20, "Morten Stud" <stu...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
>  I det andet, var der gevinst hver gang, hvis jeg fjernede låget til
> luftfilterkassen og prøvede igen. Jeg tør ikke kloge mig på, hvad det var

Hej

Kun lige et hint, som passer med luftfilterkassen: En varm motor får
skabt en alt for fed benzin/luftblanding som "står stille" i
luftfilterkassen og ved start passer det slet ikke med karbureringen.
En løsning, som jeg brugte, er at bore to-tre 10-12 mm huller i bunden
af luftfilterkassen (Uden for filterets dækning! til karburatorerne!)
og på den måde siver den forkerte blanding langsomt ud og min
oplevelser var/er, at siden da starter "Æ øllehunner" både med kold,
lunken, halvvarm, varm og - næsten - gloende motor (Nationsparader o.
lign. i sommervarme)......

Håber også det hjælper her.

Mvh

Stup
XS1100S, der glæder sig til / frygter lidt sydgrækenlandske
temperaturer i juli....