Ombygning - hvad må man?
Fra : Ramsing

Dato : 24-05-08 08:39

Hej,
efter en del år i Tyskland er jeg flyttet tilbage til DK.
Jeg kender derfor reelt kun de tyske regler mht. ombygning af
motorcykel.
Jeg overvejer at choppe en ældre maskine fra 56 -57 og har ladet mig
fortælle, at man kan blive indkaldt til ny vurdering eller lign., hvis
øvrigheden mener at man har overdrevet ombygningen.
Hvad er tilladt? Er der bestemte dele der er tabu eller er det
helheden? Er der evt. et sted på nettet, hvor man kan læse sig til en
grundviden om de danske forhold på dette område?
Jeg har selvf. tænkt mig at snakke med den lokale synshal, men
erfaringen fra Tyskland siger, at det er en fordel at have en del
viden med selv og ikke bare acceptere alt de siger der.
Vil være glad for tips omkring dette tema.

Mvh
Ramsing

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-05-08 16:15

Ramsing skrev den 24 maj 2008 i
:
klip

> Jeg overvejer at choppe en ældre maskine fra 56 -57

Ok! Er det nu man skal have fat i cola og chips?

(hint: "nogen" - måske oven i købet en del - mener det er helligbrøde
at choppe de ældre årgange, det er slet og ret synd.)

klip

Kan desværre ikke bidrage med noget viden, men en søgning her:
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/topics
vil helt sikkert hjælpe dig videre.

Fra : Rasmus

Dato : 25-05-08 07:25

Ramsing <bo.ramsing1@skolekom.dk> wrote in news:055ca8e9-16d1-45d2-b190-
> [...]

> viden med selv og ikke bare acceptere alt de siger der.
> Vil være glad for tips omkring dette tema.

I detailforeskrift for motorkøretøjer, kan du læse de tekniske krav. Og
om hvad der må ændres.

Linket her kan måske give svar: http://www.fstyr.dk/sw22269.asp