Kerosene?
Fra : Fister

Dato : 22-05-08 16:57

Jeg skal rense O-ringskæden i Kerosene, men jeg ved ikke hvad det er og hvor
det købes, kan nogen hjælpe?

Er det en god/dårlig ide at give kæden det olie som jeg bruger som
motorsavsolie, altså noget klistret olie som ikke slynges af kæden?

Fister

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-05-08 17:25

> [...]
>
> Er det en god/dårlig ide at give kæden det olie som jeg bruger som
> motorsavsolie, altså noget klistret olie som ikke slynges af kæden?

Kerosene= petroleum/lampeolie.

Motorsavsolie er en god ide. Jeg har selv kørt tusindvis af kilometer
med det.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Fister

Dato : 22-05-08 22:21

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:48359e60$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> Kerosene= petroleum/lampeolie.

det anede mig at det var lampeolie, jeg havde fat i nogle for at se om der
stod kerosene på dem, men det gjorde der ikke.

Betyder det så at Aldi's billige lugtfrie lampeolie kan bruges til kæden
uden at O-ringene ødelægges?

> Motorsavsolie er en god ide. Jeg har selv kørt tusindvis af kilometer med
> det.

Er det god ide at blande det i lampeolien når man bader kæden?

Fister

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-05-08 05:31

> Betyder det så at Aldi's billige lugtfrie lampeolie kan bruges til
> kæden uden at O-ringene ødelægges?

Jeps

> Er det god ide at blande det i lampeolien når man bader kæden?
Nej. Tør kæden helt ren bagefter og påfør da kædespray. Ellers flyver
det sikkert bare af.

Fra : Bo

Dato : 22-05-08 17:37

Kerosene er kort og godt = petroleum

/Bo

Fra : MotoCoder

Dato : 22-05-08 13:37

On 22 Maj, 17:56, "Fister" <nos...@nospam.invalid> wrote:
> Jeg skal rense O-ringskæden i Kerosene, men jeg ved ikke hvad det er og hvor
> det købes, kan nogen hjælpe?

Andre har allerede fortalt at det er petroleum, men jeg har selv købt
(eller blev lokket til at købe) noget Motorex Chain Clean 611 (som
sikkert bare er petroleum på spray) ... det virker fortrinligt, og jeg
synes det er meget nemmere at have med at gøre end et petroleumsbad
eller en petroleumsindsøbet klud.
Jeg købte det hos Aagesen (jeg var inde efter olie, og de lokkede mig)
- det er dog ikke noget jeg har mere end et par ugers erfaring med.

/Peter
GSX600F '98

Fra : Fister

Dato : 22-05-08 22:28

"MotoCoder" <peterlinddk@gmail.com> wrote in message

> synes det er meget nemmere at have med at gøre end et petroleumsbad
> eller en petroleumsindsøbet klud.

eller bruge trykluften med lampeolien

Fister

Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-05-08 05:31

> Jeg skal rense O-ringskæden i Kerosene, men jeg ved ikke hvad det er og
> hvor det købes, kan nogen hjælpe?

som andre siger er det petroleum, kan anbefale den her til at rense med,
sammen med petroleum:
http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003114

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Anders Majland

Dato : 23-05-08 12:24

> som andre siger er det petroleum, kan anbefale den her til at rense med,
> sammen med petroleum:
> http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003114

Eller som jeg - bruger en kædesmører og motorsavsolie og smører "rigeligt".
Det sviner så en smule, men tilgengæld slynges skidtet så af...
Motorsavsolie er også meget nemmere at rense af fælg mm end "rigtig"
kædespray. Det indholder ofte noget så resterne bliver klisterede som
harpiks

Jeg har sådan en kettenmax classic liggende, men ikke prøvet at bruge den
endnu og kommer nok heller ikke til det (købt august 07)..... Evt til salg
til en i "nærheden" af viborg (kan ikke betale sig at sende med postdk's
takster)

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-05-08 16:23

Anders Majland skrev:

> [...]
> den endnu og kommer nok heller ikke til det (købt august 07)..... Evt
> til salg til en i "nærheden" af viborg (kan ikke betale sig at sende med

I nærheden af viborg, det må være mig

Smid gerne en mail, hvis du vil af med den, så finder vi nok ud af noget

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Western

Dato : 24-05-08 15:29

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev >

> [...]
> den endnu og kommer nok heller ikke til det (købt august 07)..... Evt
> til salg til en i "nærheden" af viborg (kan ikke betale sig at sende

Sådan en lod jeg mig også lokke til at købe hos Louis, da de - endnu en
gang - havde den på tilbud.

Jeg har brugt den én gang, og det bliver næppe til flere. Jeg syntes
hverken det var nemt eller effektivt, og jeg er derfor vendt tilbage til
petroleum og en børstepå gammelkendt maner. (Jeg har bemærket at de
Kettenmax har lanceret en ny model, men den frister mig heller ikke).

--

Leif Westen