CBR600F4 stjålet i Ishøj
Fra : Mikkel Hansen

Dato : 21-05-08 09:16

Den blev stjålet fra min indkørsel natten til i dag, d. 21 maj. Det er
en gul/sort/blå CBR 600 F4 fra '99.

Den er original ud over sort carbon udstødning, mini blinkers og crash
protectors.

Lidt ældre billede: http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=10959&m=full

Registreringsnummer er DN 18 355

Hvis du ser den kan du ringe til mig på 20722694 eller Ishøj politi
(vestegnen).

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 21-05-08 03:51

On May 21, 10:15 am, Mikkel Hansen <mikkelREM...@MEhansen.net> wrote:
> [...]
>
> Registreringsnummer er DN 18 355
>
> Hvis du ser den kan du ringe til mig på 20722694 eller Ishøj politi

Det er sgu' surt at høre Mikkel. Jeg skal nok holde øjnene åbne efter
den.

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 21-05-08 14:37

Brian Lund Larsen wrote:

> Det er sgu' surt at høre Mikkel. Jeg skal nok holde øjnene åbne efter
> den.

Jeps, men den er heldigvis fundet igen af en familie i Ishøj,
forholdsvis uskadt endda, opbrækket tænding og ratlås. Henter den med
falck om et par timer, så kan jeg betragte skaderne selv. Men under alle
omstændigheder billigt sluppet

Nu bliver sikkerhedsniveauet øget drastisk derhjemme...

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-05-08 15:13

"Mikkel Hansen" <mikkelREMOVE@MEhansen.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> omstændigheder billigt sluppet
>
> Nu bliver sikkerhedsniveauet øget drastisk derhjemme...

Har alarm liggende der kan idstilles til at være så følsom at den går igang
hvis en hund pisser op af MCen ... den er godtnok beregnt til biler men
virker fin fin på 2 hjuler

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 21-05-08 08:18

On May 21, 3:36 pm, Mikkel Hansen <mikkelREM...@MEhansen.net> wrote:

> [...]
> omstændigheder billigt sluppet
>
> Nu bliver sikkerhedsniveauet øget drastisk derhjemme...

Dælme godt at høre. Jeg kan anbefale Legos alarmen fra Louis (den jeg
havde på min gamle Yamaha).
Så kan du nå ud og vise dem nogle Ninja tricks til næste gang :)

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-05-08 15:28

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

havde på min gamle Yamaha).
Så kan du nå ud og vise dem nogle Ninja tricks til næste gang :)

Sådan nogen skal der ikke dyrkes ninja tricks på.. De skal bare DØ VED KØLLE
Eller hænges op i nosserne og brugt som sandsæk til en gang
bokseundervisning

Den sidste der var inde her "slap" med 18sting i den ene balle.. Heldigvis
for ham havde hunden fået mad den dag

Erik

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 21-05-08 16:35

Brian Lund Larsen wrote:
> Dælme godt at høre. Jeg kan anbefale Legos alarmen fra Louis (den jeg
> havde på min gamle Yamaha).
> Så kan du nå ud og vise dem nogle Ninja tricks til næste gang :)

Så er den hjemme i carporten igen. Skaderne var heldigvis det mindst
mulige: fjernet tænding + skade på styret hvor den er fjernet. Stadig en
10-15k hos mekanikeren, er mit gæt - det er jo en Honda ;-/ Men uhyre
billigt sluppet i.f.t. hvis den var væltet, sat i brand eller kørt til
polen.

Og ja, kæresten har dekoreret vores nye entre med mine gamle våben, så
de er da handy. Så skal jeg bare undgå at sove så tungt (yeah right).

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-05-08 17:16

> [...]
>
> Og ja, kæresten har dekoreret vores nye entre med mine gamle våben, så
> de er da handy. Så skal jeg bare undgå at sove så tungt (yeah right).

Hegn grunden ind og skaf stor vovse.. Hvist efterhånden det enste der virker

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 21-05-08 17:51

OZ3BTO wrote:

> Hegn grunden ind og skaf stor vovse.. Hvist efterhånden det enste der virker

RAWR! http://hunde.dyregalleri.dk/uploads_large_wm/109614.jpg
nå, ikke? =/

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-05-08 21:36

> RAWR! http://hunde.dyregalleri.dk/uploads_large_wm/109614.jpg
> nå, ikke? =/

Ligner en jack russell ting evt DanskSvensk gårdhund .. De kan sku ikke
andet som gø og fange mus+ rotter

Her er min vagthund.. Skabt til at leve udendørs året rundt
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20667&ipc=74346

Ikke vildt farlig .. Men løbe fra den skam man ikke forsøge på ... Den kan
holde ~30-40kmt en 10-15km

Erik

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-05-08 22:09

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20667&ipc=74346
>
> Ikke vildt farlig .. Men løbe fra den skam man ikke forsøge på ... Den

Hm, den holder da ikke meget vagt over andet en sin mor.

Michael D

Fra : OZ3BTO

Dato : 22-05-08 08:33

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hm, den holder da ikke meget vagt over andet en sin mor.
>

> Michael D

+ Hele grunden efter den har fået indhegnet have + hundelem

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-05-08 05:32

> [...]
> 10-15k hos mekanikeren, er mit gæt - det er jo en Honda ;-/ Men uhyre
> billigt sluppet i.f.t. hvis den var væltet, sat i brand eller kørt til
hvis det kun er tændingslås og ridser ved styret tror jeg du slipper noget
billigere, men fedt den er fundet!

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 23-05-08 08:56

Thomas Jensen skrev:
> hvis det kun er tændingslås og ridser ved styret tror jeg du slipper noget
> billigere, men fedt den er fundet!

Mjae, det ligner at tændingslås (vel omkring 7000kr?) og styret (den del
hvor forgafler sidder op i og clipons er sat på) skal skiftes. Så tror
ikke jeg er helt gal på den. Men man kan da håbe.

Men her er lidt billeder (desværre taget i dårligt lys):

http://miklos.dk/stolen/SG103973.JPG
http://miklos.dk/stolen/SG103974.JPG
http://miklos.dk/stolen/SG103975.JPG
http://miklos.dk/stolen/SG103976.JPG
http://miklos.dk/stolen/SG103977.JPG
http://miklos.dk/stolen/SG103978.JPG
http://miklos.dk/stolen/SG103979.JPG
http://miklos.dk/stolen/SG103980.JPG
http://miklos.dk/stolen/SG103981.JPG
http://miklos.dk/stolen/SG103982.JPG

Til gengæld fylder de 1-2 megs stykket

Hvis nogen kan finde nogen brugte af disse dele et sted på nettet er jeg
da voldsomt interesseret i at høre om det! Har lige købt hus, så har
ingen penge :/

Fra : N/A

Dato : 23-05-08 09:38

Fra : N/A

Dato : 23-05-08 09:38

Fra : N/A

Dato : 21-05-08 16:35

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 23-05-08 02:31

On May 23, 9:55 am, Mikkel Hansen <mikkelREM...@MEhansen.net> wrote:

> Hvis nogen kan finde nogen brugte af disse dele et sted på nettet er jeg
> da voldsomt interesseret i at høre om det! Har lige købt hus, så har
> ingen penge :/

Øvre gaffelbro:

http://cgi.ebay.de/Gabelbruecke-oben-CBR-600-F-FS-PC35-Top_W0QQitemZ120263232939QQihZ002QQcategoryZ49849QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Komplet tændings/låse set fra nyt:

http://cgi.ebay.de/CBR-600-PC-35-PC35-SCHLOssSATZ-CDI-ZUNDSCHLOss-99-00_W0QQitemZ200198019700QQihZ010QQcategoryZ76122QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Komplet sæt med gaffelbro, låse hiss halløj og det hele, men jeg ved
ikke om din kan bruge det samme som år 2000+ ?

http://cgi.ebay.co.uk/honda-cbr-600-rr-hiss-complete-lock-set_W0QQitemZ120261893665QQihZ002QQcategoryZ10460QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 23-05-08 09:38

Brian Lund Larsen skrev:
> [...]
>
> Komplet sæt med gaffelbro, låse hiss halløj og det hele, men jeg ved
> ikke om din kan bruge det samme som år 2000+ ?

Sætter stor pris på dine elite tyskkundskaber Brian! Ja, det er vist
endda en 2000 i følge Michaels CBR info side:
http://cbr600.dyndns.dk/CBR600data.html - på nogle papirer jeg har står
der bare 1999...

Fra : MKS - 74

Dato : 23-05-08 13:35

On Fri, 23 May 2008 10:38:17 +0200, Mikkel Hansen
<mikkelREMOVE@MEhansen.net> wrote:

>Sætter stor pris på dine elite tyskkundskaber Brian! Ja, det er vist
>endda en 2000 i følge Michaels CBR info side:
> [...]

Din turkise? Nej det er en 1999 CBR600FX - Y124, første årgang F4
(siden læses med typebeskrivelsen øverst og billederne under
beskrivelsen, må hellere lige få lagt en separator ind ved lejlighed
. M.h.t til at source de dele du har brug kigger jeg lige på det
og vender tilbage på mail....

siri_s som du allerede har fået et link til på eBay, har altid en
mængde CBR600-dele, men er generelt (for) dyr, du kan dog forsøge med
et bud og nogle gange går han med til det, plejer generelt at ligge
mellem 200 og 300 EUR i slutpris for et komplet låsesæt med HISS/CDI,
når de udbydes i auktion (købte på et tidspunkt et sæt for 212 EUR +
porto), men det er altså ikke noget der er så meget af igen, så det
kan hurtigt blive et spørgsmål om acceptabel ventetid vs. økonomi, nyt
fra forhandler er dog uaccepabelt dyrt....Men som sagt jeg prøver lige
at kigge på det.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 23-05-08 14:47

MKS - 74 skrev:

> [...]
> (siden læses med typebeskrivelsen øverst og billederne under
> beskrivelsen, må hellere lige få lagt en separator ind ved lejlighed

Ah fordømt, så passer det hele alligevel :> Siden du nu er så venlig at
bruge lidt tid for at hjælpe mig, vil jeg gerne rydde op i din html og
konvertere den til xhtml. Det kræver bare at du ikke fletter data ind
fra nogen ekstern kilde, såsom en database, men det ligner det ikke du
gør Kigger på det i nat.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-05-08 15:41

> [...]
> og konvertere den til xhtml. Det kræver bare at du ikke fletter data
> ind fra nogen ekstern kilde, såsom en database, men det ligner det

Jeg har et låse sæt til en VTR 1000 Firestorm liggende. Mon ikke det
passer 100%?
Der skal ikke slettes noget i min E-mail.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 16:05

On Fri, 23 May 2008 16:41:20 +0200, Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Jeg har et låse sæt til en VTR 1000 Firestorm liggende. Mon ikke det
> passer 100%?

Med Hiss ? og som kan "tale" med en CBR tænding ? Jeg ville ikke være for
optimistisk :-|

Orla Pedersen, som nyder at det faktisk er umuligt at starte nye mc'er uden
den originale nøgle.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-05-08 16:19

> Med Hiss ? og som kan "tale" med en CBR tænding ? Jeg ville ikke være
> for
> optimistisk :-|

Med Hiss. Om den kan tale med en CBR tænding aner jeg ikke, men lidt i
familie med CBR er de. Det er da værd at undersøge. Min pris er 600kr.
Find billeder på www.dba.dk .Her der bilder af stik typer o.l.

Fra : MKS - 74

Dato : 23-05-08 16:23

<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Jeg har et låse sæt til en VTR 1000 Firestorm liggende. Mon ikke det
>passer 100%?

Med mindre en Firestorm ECU/CDI er identisk med en CBR600FX/FY ditto
så nej , problemet er HISS-systemet, i nøglen sidder en chip der
sender et signal til modtageren i den ringformede tingest der omgiver
tændingslås/nøgle, dette forprogrammerede og unikke signal sendes nu
til ECU'en og tjekkes med de 2 koder som den accepterer, er der et
match kan cyklen startes og ellers ikke....

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-08 05:36

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Hej
Hvis Mikkel vil spare nogle penge og han tør, så taget han resterne af sin
nuværende tændingslås og lægger sin nøgle ind hvor den normal sider og taper
den fast ( evt. under tanken ). Så er det bare at sætte en anden
tændingskontakt på og cyklen starter. Startspærreledningerne går for sig
selv til ECU'en og der sider et andet stik til de almindelige ledninger.
Hygge PD CBR1100t
ps. Så er der selvfølgelig ikke startspærre på den mere

Fra : MKS - 74

Dato : 24-05-08 06:00

On Sat, 24 May 2008 06:36:02 +0200, "Poul Dam"
<pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:

> [...]
>Hygge PD CBR1100t
>ps. Så er der selvfølgelig ikke startspærre på den mere

He-he Poul, jeg har faktisk allerede sendt et lidt analogt (fusker)
forslag til Mikkel pr. mail, dog en smule anderledes udformet så man
evt stadig havde HISS-funktionen, som man _kunne_ bruge som temporært
fix i ventetiden på det rigtige tilbud .

Fra : Armand

Dato : 24-05-08 06:28

Poul Dam skrev:

> [...]
> den fast ( evt. under tanken ).
> ..... Så er der selvfølgelig ikke startspærre på den mere

Man kunne jo også lade den sidde tilgængelig og fremstille en mekanisk
fastholdelse, så nøglen ikke vil falde af under kørsel men kunne fjernes
ved parkering af modellen - Hvorved at man stadig ville have en
startspærre, der dog er lidt mere uhandig qua behovet for to seperate
nøgler.

--
Armand.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 23-05-08 02:56

On May 23, 10:38 am, Mikkel Hansen <mikkelREM...@MEhansen.net> wrote:
> Brian Lund Larsen skrev:
>   > Øvre gaffelbro:

> Sætter stor pris på dine elite tyskkundskaber Brian! Ja, det er vist
> [...]

Så lidt. Det komplette set vil jeg dog nok være lidt varsom på - jeg
ser der er CDI/ECU med og det kommer fra en model med indsprøjtning,
det virker nok ikke helt godt på en karb. model.

Jeg ved ikke helt om man bare kan bruge de andre dele, men mon ikke
der er nogen her der kender lidt mere til Honda end mig?

--
// brian - SV1000S K6

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 11:19

fedt nok at den er blevet fundet, jeg vil selv blive ked af det hvis min Fie
blev stjolet, men hvad tænker fjolset på, der er jo startspære chip i nøglen
...!
Eller har du fjernet tank klistermærket som beskriver dette?

VH
Peter V

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 23-05-08 08:58

Peter Vistesen skrev:
> [...]
> i nøglen ..!
> Eller har du fjernet tank klistermærket som beskriver dette?

Har aldrig set det tankklistermærke du nævner - måske den første ejer
har fjernet det, hvis der har været et? Mener måske der står HISS på
forsiden af tændingen, hvilket er temmeligt svært og se, og en snotdum
tyv har vel heller ikke nogen chance for at vide hvad det betyder.