God touringcykel
Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 16:35

Hej

Er der nogen i denne gruppe der ved hvor langt en ZZR1100 ca. kører på
motorvej ved 130 - 140 km/t?
Eller bare hvad den kører i snit?

På forhånd tak

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 16:37

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Er der nogen i denne gruppe der ved hvor langt en ZZR1100 ca. kører på
> motorvej ved 130 - 140 km/t?
> Eller bare hvad den kører i snit?
>
> På forhånd tak

Som subjekt - så er jeg lidt på jagt efter en god touring cykel. Jeg har ZZR
1100 i tankerne, men er der andre rigtig gode touringer i det segment? Jeg
vil gerne have et godt hk/moment samt god komfort.

--
/HB

Fra : Johnny Hansen

Dato : 20-05-08 18:34

> "HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i meddelelsen

Hej - jeg har en Blackbird - den går i snit ved dansk blandet kørsel ca 13
km/l - ikke kun økonomi kørsel

Fra : TP

Dato : 20-05-08 20:47

> Hej - jeg har en Blackbird - den går i snit ved dansk blandet kørsel ca 13
> km/l - ikke kun økonomi kørsel

avavav, går den virkeligt ikke mere?! En Cbr1000 render da 16-17.

Nå, så får jeg vist ikke lov at købe sådan en af min miljøbeviste kone :-/

Mvh TP
R1100RS - 15-16km/l

Fra : Ralph Køster

Dato : 21-05-08 07:12

Hmm....

Min blackbird kører ved blandet kørsel ml. 15 og 16 km/l
men tunpotter og KN-filter. Ved ikke om det gør fra eller til.

Ralph.

Fra : p.jarnbak

Dato : 20-05-08 19:22

> [...]
> ZZR 1100 i tankerne, men er der andre rigtig gode touringer i det segment?
> Jeg vil gerne have et godt hk/moment samt god komfort.

En bmw k1100rs med abs.Den går vel ca 17-18 km/l og er mere moderne end
zzr1100 men er ikke en sports mc.Den er god til touring mellem 100 og 200
km/t.
Har mindre hk men bedre moment men kan pepes op med originale knaster fra en
k1200rs og så har den kardan med mulighed for en 3-4 forskelige udvekslinger
bagtøj. Billig i stumper når man kikker på jap cykler og så kan man få dem
selv efter 20-30 år.
Hej Palle.

Fra : johan pedersen

Dato : 20-05-08 20:13

altenativer i den klasse, en yamaha gts eller honda cbr 1000, hvis lidt
nyere , så en yamaha thunderace, min går omkring 18 ved blandet kørsel, ved
touring med dame bagpå, på de små veje går den 21 km/l, ved ræs alene på
cyklen går den 14

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 14:14

"johan pedersen" <jv-p@ofirNOSPAM.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nyere , så en yamaha thunderace, min går omkring 18 ved blandet kørsel,
> ved touring med dame bagpå, på de små veje går den 21 km/l, ved ræs alene

Den Yamaha ser dælme interessant ud - Den skal lige tjekkes ud.

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 14:17

Tak for svar til jer alle - Der er mange cykler der frister, så det er svært
at vælge.

--
/HB

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-05-08 10:27

HB wrote:
> Hej
>
> Er der nogen i denne gruppe der ved hvor langt en ZZR1100 ca. kører på
> motorvej ved 130 - 140 km/t?

250.000 km kan den vel nok holde til, bare den bliver serviceret ordentligt.

> Eller bare hvad den kører i snit?

ca 100 km om dagen i sommersæsonen.

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 15:18

Jim Andersen wrote:

> 250.000 km kan den vel nok holde til, bare den bliver serviceret ordentligt.

Stor tank.. hm.. kan du ikke beskrive udførelse af service ved 130-140 km/t?

--
Squish
VFR750F