BMW R65G/S 27hk ?
Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 18:16

Hej ng.

Vil en mc som sub. være fin til en begynder i terræn kørsel ?, eller
er den for svag ?, hvad har den evt. af svagheder .........

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : LasseNC

Dato : 17-05-08 17:19

On May 17, 6:16 pm, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:
> [...]
>
> Vil en mc som sub. være fin til en begynder i terræn kørsel ?, eller
> er den for svag ?, hvad har den evt. af svagheder .........

http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/b6d7420a1717233a/d9b19c4b6ea2d7bc?lnk=gst&q=lasse+bmw#d9b19c4b6ea2d7bc

Havde også en anden tråd om emnet der var rigtig god herinde, men kan
ikke lige finde den.

Blev rådet til at gå på boxerworks, det gjorde jeg. Her er hvad der
kom ud af det.

http://www.boxerworks.com/phorum/read.php?f=1&i=219617&t=219617

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 22:26

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

8<...................

Hej.

Men hvad købte du så ?

Fra : Sune

Dato : 18-05-08 01:32

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i
meddelelsen news:47175$482f12de$55183fa0$9944@news.arrownet.dk...
> Hej ng.
>
> Vil en mc som sub. være fin til en begynder i terræn kørsel ?, eller er
> den for svag ?, hvad har den evt. af svagheder .........

En gennemsolid MC, som jeg har kørt meget på. Simpel i sin opbygning og nem
at vedligeholde.

27 hk - det må være en af militærets gamle neddroslede maskiner, ikke ?
Hvad skal du give for sådan en ?
Kunne godt tænke mig mig en.

Vh Sune

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-08 10:09

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og nem at vedligeholde.
>
> 27 hk - det må være en af militærets gamle neddroslede maskiner,

Hej alle.

Tak for svar

Kunne godt tænke mig at prøve at komme uden for asfalten, men liige
pt. er jeg lidt for øm over at smide 1150'ern :-/ , så min ide var at
skille mig af med min Honda, og så bruge pengene til en ur G/S'er

Har meldt mig til her http://www.bmw-gs-team.dk/ og har kikket på
deres arrangementer, og for faen hvor ser de ud til at more sig, de
har lige været i Oksbøl og køre på mili's område, og der var flere
ældre R 65 eller R 80 G/S'er med der ......

Jeg har så absolut ingen erfaring med at køre uden for asfalten, og
det er da muligt at jeg er jordens største kylling ! så 27hk måske er
alt rigeligt ;-/

Hvorfor så lige en gammel G/S !, aner det ikke, men vel noget med
kardan - holdbarhed - lavteknologi ...... ?

Og jeg har ikke lagt mig fast på noget/fundet en endnu, nu skal
Honda'en jo først sælges (kan sikkert tage lang tid) og så er det
pengene fra den der hovedsageligt skal betale det andet legetøj, så
jeg er bare i de indledende drømme faser

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-05-08 07:41

> Vil en mc som sub. være fin til en begynder i terræn kørsel ?, eller
> er den for svag ?, hvad har den evt. af svagheder .........

Jeg har en kammerat der har en udroslet R 80 GS til salg billigt (38K
svjh). Den har noget mere bøf. Jeg synes sådan en er tung og uhandy i
terræn, men det er som så meget andet primært op til føreren.

Spørg evt i www.tenere.dk 's forum. Der får du 100 variationer af mit
svar

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-08 10:14

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
en meddelelse news:482fcf8b$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> (38K svjh). Den har noget mere bøf. Jeg synes sådan en er tung og
> uhandy i terræn, men det er som så meget andet primært op til

Hej Jens.

Er det den maskine du skrev om , der kørte alt for fed i
karburatorene, det skulle vel ikke være Rune's ?

> Spørg evt i www.tenere.dk 's forum. Der får du 100 variationer af
> mit svar

Det vil jeg prøve, må se at få mig oprettet som bruger

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-05-08 17:09

> Er det den maskine du skrev om , der kørte alt for fed i
> karburatorene, det skulle vel ikke være Rune's ?

Jo, det er Runes, og den går for fed, men det kan fixes, og den fejler
ikke andet. Jeg har ikke tid, og Rune har ikke knowhow eller lysten. Du
kan jo se den og prøve en tur.

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-05-08 10:37

On Sat, 17 May 2008 19:16:09 +0200, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

Hej Dennis.

>Vil en mc som sub. være fin til en begynder i terræn kørsel ?, eller
>er den for svag ?, hvad har den evt. af svagheder .........

Jeg var på et tidspunkt ude efter to af de modeller for at lave en tur
til Nordkap med en af sønnerne.
Jeg talte på det tidspunkt med flere BMW kyndige der samstemmende
frarådede den gamle militærmodel.
Årsagen skulle være at de er bygget specielt til det danske militær,
så de deler ikke alle reservedele med civilmodellerne.
Nogle af stumperne kan være meget svære at skaffe.
Og så lider de af samme sygdom som alt militæret har haft fingrene i:
De er "forskruede".

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 12-08-08 10:43

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nogle af stumperne kan være meget svære at skaffe.
> Og så lider de af samme sygdom som alt militæret har haft fingrene i:

Hej Steen.

Lang tid siden der har været liv i tråden , men jeg prøver alligevel...

Her er et svar jeg har fået inde i GS forum hvor jeg jo selvfølgelig også
har spurgt for og imod om 27hk modellen

Hej jeg vil lige indskyde ang. R 65 GS 27hk modellen.
Den er ikke bygget til det danske forsvar, den er bygget til det tyske
marked hvor der er en 27hk grænse, jeg mener det er en forsikrings grænse
men er ikke sikker. Forsvaret købte den bare og den er helt standard på nær
taskeholder,farve og sort lakeret fælge.
De fik også nogle leveret med 48hk motor til MP erne og den er kun
produceret til det Dansk forsvar! Ang reservedele er den opført i part
nummer bogen sammen med R 80 G/S og ST, så der burde ikke være problemer
der. En sidste ting, blyfri topstykker kom omkring 1987!
Husk at en R 65 GS (den hedder GS uden skråstreg når det er en 65) fra 1989
og 1990 er dyrere i afgift en de ældre R 80 G/S.
Men det er vel en smagssag hvad man vælger, god jagt!

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-08 10:58

On Tue, 12 Aug 2008 11:43:02 +0200, Dennis Hellan Pedersen wrote:

> [...]
> men er ikke sikker. Forsvaret købte den bare og den er helt standard på nær
> taskeholder,farve og sort lakeret fælge.

Husker en tråd her om akkumulator. Stellet har ikke samme bredde som civil,
og det gav problemer med at vælge akku.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 12-08-08 11:33

meddelelse news:tz0ywu9hz4ag$.1y05se82tadmw.dlg@40tude.net...

> Husker en tråd her om akkumulator. Stellet har ikke samme bredde som
> civil,
> og det gav problemer med at vælge akku.

Hej.

hemmm......... underligt !, for batteriet har samme parts.nr: 61211459650
til både R65GS + R80GS

der er et online parts katalog her
http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&kind=M&arch=0

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-08 12:35

On Tue, 12 Aug 2008 12:33:16 +0200, Dennis Hellan Pedersen wrote:

> hemmm......... underligt !, for batteriet har samme parts.nr: 61211459650
> til både R65GS + R80GS

Nøjagtigt dét var hele trådens indhold. Leverandøren påstod, men være der
kunne det ikke. Der blev endog tjekket for skævt/deformeret stel svjh.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 12-08-08 14:32

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp@dalbynet..dk> skrev i en meddelelse

> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
> en meddelelse news:tz0ywu9hz4ag$.1y05se82tadmw.dlg@40tude.net...

> Hej.
>

> hemmm......... underligt !, for batteriet har samme parts.nr:
> 61211459650 til både R65GS + R80GS

Tja, men det er ikke samme batteri ifølge Louis.de
http://www.louis.de/_10c5e8af1e5a680fc655583d06543e4b17/index.php?topic=bikedb&CONTENT=technik&typ_id=0423
og
http://www.louis.de/_30106bbbb28d83f5fb471c4347772b12ef/index.php?topic=bikedb&article_context=bikedb&anzeige=0&CONTENT=technik&MARKEN_ID=2&CCM=4&typ_id=R65G%252FS
så...

Men en anden ting er, at så vidt jeg er orienteret (Har talt med militær
køreinstruktør ) er det en standard gade-(eller rettere
"Gelände"-).model. blot i anden bemaling og som Dennis siger med
taskeholder.
45 og 27 Hk modellerne og blev også leveret med forskellig dækmontering
men med standard størrelse fælge.
--
Michael D

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 12-08-08 14:35

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> taskeholder.
> 45 og 27 Hk modellerne og blev også leveret med forskellig
> dækmontering men med standard størrelse fælge.

Beklager, jeg kan ikke lave links hos louis, der virkerm men meningen
var god nok
--
Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-08 16:00

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/65d01474b69ef460/67771920a478feef?hl=da&lnk=gst&q=indk%C3%B8bshistorie#67771920a478feef

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 14-08-08 10:21

meddelelse news:tz0ywu9hz4ag$.1y05se82tadmw.dlg@40tude.net...

> Husker en tråd her om akkumulator. Stellet har ikke samme bredde som
> civil,
> og det gav problemer med at vælge akku.

Nu har jeg "gravet" på internettet og fundet et par supplerende
oplysninger.

65 GS og 80 G/S har samme stel!
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0482&mospid=47855&btnr=46_0013&hg=46&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0346&mospid=47856&btnr=46_0013&hg=46&fg=05

65'eren har originalt en akkumulator med større kapacitet end 80'eren !
http://micapeak.com/bmw/gs/gs_mono.html#R65GS Nederst på siden.

R 65 (Uden noget efter) Har smallere stel end de større R-modeller.
http://www.roadkill.com/~davet/moto/R65.faq.html

Alt dette er nok blevet rodet sammen og har givet afvigende opfattelser.
--
Michael D

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 18-05-08 18:18

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:47175$482f12de$55183fa0$9944@news.arrownet.dk...
> Hej ng.
>
> Vil en mc som sub. være fin til en begynder i terræn kørsel ?, eller
> er den for svag ?, hvad har den evt. af svagheder .........
>

> --
Hej Dennis. De R65G/S som vi havde i forsvaret, gav faktisk utrolig få
problemer, bortset fra det at de små af pigerne aldrig kunne magte den
lidt højbenede maskine
Naturligvis er der lidt mere rengøring og vedligeholdelse hvis den
bruges intensivt i jord og mudder, men den er egentlig også nem der,
blot der smøres og skiftes olie og filtre o.s.v. til tiden.
Vi havde den både i den nævnte 27 Hk udgave, og i en 50 Hk udgave
(Militærpolitiet).
Den lille (27'eren) var helt tilstrækkelig til at bringe en normalvægt
person gennem tærrennet.
Der er såmænd også foretaget rigtigt mange ordonnans-kørsler med en
eller anden delingsfører bagpå, og de turer gik ofte (af helt ukendte
grunde) gennem pløre og ælte
Om man så vil synes at "Fun-faktoren" er stor nok, er vel en smags sag.
Jeg ville gerne selv have en!

Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-08 22:01

> [...]
> ukendte grunde) gennem pløre og ælte
> Om man så vil synes at "Fun-faktoren" er stor nok, er vel en smags

Hej.

Tak for tilbage meldingerne, det giver jo en lidt at tænke over !

Der er lidt delte meninger om 65 G/S modellen, smider lige et par svar
jeg har fået andets sted med ....

8<---------------

65'eren er meget sløv, faktisk så sløv at den i mine øjne er uegnet
som begynder offroad maskine.

Det kræver en ret god teknik at få slæbt så tung en maskine igennem
terrænet, når der kun er 27hk at gøre godt med.

Derudover er en boxer ikke det fedeste, når man skal lære at køre
offroad - hold da kæft hvor gør det ondt når man knalder skinnebenet
ind i de satans cylindre :-/

Jeg er helt sikker på at du vil få meget mere ud af at starte med en
lettere maskine, hvis du vil lære at køre offroad.

8<-----------------

Uha, det var da lige sådan en jeg fik kørt nogle km på i midt 90'erne
som soldat Den kan meget, vi var på asfalt-bane, motocross-bane og
ikke mindst i øvelsesterrænnerne... og den gjorde det sgu godt!! OK,
det kunne til tider være svært at følge med bæltekøretøjer i terræn,
men det er der ikke meget der kan... eller rettere MANGE der kan

Kort og godt: Den er solid men TUNG!!

Men det er nu urtroligt hvad de små gs'erne kan holde til i hænderne
på en Jens

At den er droslet til 27 hk betyder kun at mometkurven er imponerende
flad, og det er meget vigtigere i terrænnet.

Har indimellem selv leget lidt med tanken om at komme lidt væk fra
vejene, men ville nok foretrække noget lettere....350-400 ccm....
omvendt kunne det da være hyggeligt at have en skrue/lege bokser....
Nu har du sat gang i tankerne igen Dennis

8<----------------------

Ja vi må se hvad der sker når Honda'en er solgt, den er i hvert fald
for pæn at smide rundt med i en grusgrav

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-05-08 22:20

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

Dennis, inden du hopper på GS'eren fra det danske forsvar, foresvæver
det mig at kunne huske, at den er bestykket med flere
"forsvars-specifikke" dele der ikke er let tilgængelige i fri handel.
Det burde der nok følges op på. (anyone?)

Held og lykke med at finde en "mudderracer"

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-05-08 22:31

On Sun, 18 May 2008 23:19:44 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej.

> [...]
>"forsvars-specifikke" dele der ikke er let tilgængelige i fri handel.
>Det burde der nok følges op på. (anyone?)

Det var faktisk det jeg forsigtigt forsøgte at antyde

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-05-08 22:40

Steen Gruby skrev:
> On Sun, 18 May 2008 23:19:44 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:
>
> Hej.
>>
> Det var faktisk det jeg forsigtigt forsøgte at antyde

nej for dæwlen da os!!, det svar var sgu smuttet for mig

Nå men så er vi da to der har hørt om dette problem, det burde få Dennis
til at undersøge sagen nærmere inden køb, men kan vel sige at der er en
"UN" anmærkning i tilstandsrapporten

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 16:15

> On Sun, 18 May 2008 23:19:44 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:
>
> Hej.

> Det var faktisk det jeg forsigtigt forsøgte at antyde

Hej.

Det må der lige spørges om, inde på GS klubben

Fra : Armand

Dato : 18-05-08 22:55

> [...]
>
> Tak for tilbage meldingerne, det giver jo en lidt at tænke over !
>
> Der er lidt delte meninger om 65 G/S modellen, smider lige et par svar

Skal du lige have min helt udelte mening med også:
Glem nu lige den spirende mærkefanatisme(*) og kom til realiteterne igen :-|

En meget mindre off-roader (á en typisk 125ccm's totagger, MÅ alt andet
lige være lettere og dermed også langt sjovere at lege i terrænet med.
Og når det kommer til begynder-oplevelser må denne faktor veje endnu
tungere :-|

Den eneste fordel jeg kan se ved GS'eren er dét du allerede har lidt fat
i: At man sammen med medlidende kan komme ud under samme betingelser og
trøste hinanden hhv. klappe hinandens skuldre (altimens man håber på at
der ikke kommer en knægt sprøjtende forbi på en lille totagger)!

(*):
Hvad bliver det næste skridt hvis du blindt fortsætter i samme spor?
At entreklinkerne absolut kun kan være blå/hvide i tern?

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-05-08 23:00

On Sun, 18 May 2008 23:55:09 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand

>Hvad bliver det næste skridt hvis du blindt fortsætter i samme spor?
>At entreklinkerne absolut kun kan være blå/hvide i tern?

NIX, det må være at øllet kommer fra Löwenbraü, Spaten eller Erdinger.
Weissbier kommer fra Schneider - Så er det perfekt )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-08-08 22:58

Steen Gruby skrev:
> [...]
>
> NIX, det må være at øllet kommer fra Löwenbraü, Spaten eller Erdinger.
> Weissbier kommer fra Schneider - Så er det perfekt )

Det burde ikke være nødvendigt:
http://www.bmwmc.dk/2008/beemerbeer.jpg

Så er der husholdningens grydelapper her:
http://www.bmwmc.dk/jul/bmw.jpg

Og så lurer jeg på at tage altanbordet under kærlig behandling med
maling og lak - bordet er cirkelrundt...'nuff said.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 19-05-08 08:44

> [...]
> Hvad bliver det næste skridt hvis du blindt fortsætter i samme spor?
> At entreklinkerne absolut kun kan være blå/hvide i tern?

Til orientering, så havde det danske forsvar Yamaha DT250 umiddelbart
før de omtalte BMW 65G/S. De blev hovedsaglig udskiftet fordi det var
noget slaskeværk, og fordi en lille to-takter ikke kan klare at have to
voksne mand på ryggen over stok og sten, gennem pludderfyldte
kampvognsspor, og på uhøstede grøntmarker. Før Yamaha'en havde man brugt
en BSA B40 (350 ccm Firetakt éncyl). Før sidstnævnte, var det Nimbus.
Nimbussen og BSA'en blev udskiftet da produktionen ophørte. Yamaha'en
fordi den bare ikke kunne ikke holde. Ja, BMW'en er tung, men den
holder. (I øvrigt er Nimbussen ikke verdens bedste Off-roader, men det
er jo meget et spørgsmål om oplæring/ tilvænning /træning.)
Jeg må indrømme at jeg altid har været fire-takts mand, men jag har da
også kørt to-takt, og endda været ejer af en. Jeg foretrækker helt klart
den lavtydende (neddroslede) fire-takters rolige og jævne træk frem for
den mere hidsige motor-karakteristik hos en to-takter i tærren, men jeg
har også været vandt til, at det var vigtigere at komme frem, end at det
skulle være sjovt.
Bortset fra det, er det jo nærmest umuligt at råde andre, fordi det er
så forskelligt hvad den enkelte prioriterer.

Fra : Armand

Dato : 19-05-08 21:48

Michael Dahlberg skrev:

> [...]
> voksne mand på ryggen over stok og sten, gennem pludderfyldte
> kampvognsspor, og på uhøstede grøntmarker.

Nu går snakken jo ikke om familietouring á cross-country, men om at
komme ud i terrænet og leje!

> ........Før Yamaha'en havde man brugt
> en BSA B40 (350 ccm Firetakt éncyl). Før sidstnævnte, var det Nimbus.
> Nimbussen og BSA'en blev udskiftet da produktionen ophørte. Yamaha'en
> fordi den bare ikke kunne ikke holde.

jeg var i forsvaret da DT250'erne havde deres indtog, og der var lysår
til forskel på deres terræn-formåen i forhold til BSA'erne :-|

> ....(I øvrigt er Nimbussen ikke verdens bedste Off-roader, men det
> er jo meget et spørgsmål om oplæring/ tilvænning /træning.)

Nu var der som sådan heller ikke noget der hed, endsige var,
off-road'er før Yamaha (var det?) i '75 lancerede konceptet med XT500 :-/

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 20-05-08 07:43

> Nu går snakken jo ikke om familietouring á cross-country, men om at
> komme ud i terrænet og leje!

Enig, men det var stadig noget slaskeværk, og stellene blev skæve hvis
den landede "forkert", også når der kun var et 50 Kg fruentimmer på ;-(

> jeg var i forsvaret da DT250'erne havde deres indtog, og der var lysår
> til forskel på deres terræn-formåen i forhold til BSA'erne :-|

Jeg må desværre indrømme at mit kendskab til BSA'en er teoretisk, da
Flyvevåbnet beholdt Nimbussen så længe, at man aldrig indførte BSA, men
hoppede direkte til Yamaha (Og som du vel næsten må have gættet nu, er
Flyvevåbnet min våbenart).

> Nu var der som sådan heller ikke noget der hed, endsige var,
> off-road'er før Yamaha (var det?) i '75 lancerede konceptet med XT500
> :-/

Begrebet fandtes ikke sprogligt, med det afholdt ikke en frisk ordonans
fra at køre det(off-road er vel bare alt, der ikke er vej-kørsel)

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 16:23

> Skal du lige have min helt udelte mening med også:
> Glem nu lige den spirende mærkefanatisme(*) og kom til realiteterne
> igen :-|

Er der nu noget galt i at være mærke fan ! jeg er BMW fan - hva'
fan er du !
den var vist oprindelig med Fiat

> [...]
> betingelser og trøste hinanden hhv. klappe hinandens skuldre
> (altimens man håber på at der ikke kommer en knægt sprøjtende forbi

Man kommer sq' da ikke til en sammenkomst i GS klubben, på en
"yamahonsukikaw" 125 totakter !

> (*):
> Hvad bliver det næste skridt hvis du blindt fortsætter i samme spor?
> At entreklinkerne absolut kun kan være blå/hvide i tern?

Jeg kan nu så godt li' blå og hvide farver ........

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-05-08 16:33

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> Er der nu noget galt i at være mærke fan ! jeg er BMW fan - hva'
> fan er du !

> den var vist oprindelig med Fiat
jup

> Jeg kan nu så godt li' blå og hvide farver ........

.... Du var da ellers så'rn en fornuftig mand førhen.

PS
kommer du på campen i år?

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 22:29

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> PS
> kommer du på campen i år?

Jup........æææælsker Campen , så jeg er der i hvertfald den anden
weekend i august, og forhåbentligt gerne et par gange mere !

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-05-08 22:45

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Jup........æææælsker Campen , så jeg er der i hvertfald den anden
> weekend i august, og forhåbentligt gerne et par gange mere !

kommer du forbi i 28, er jeg bag baren,

Fra : Armand

Dato : 19-05-08 21:53

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> Er der nu noget galt i at være mærke fan ! jeg er BMW fan - hva'
> fan er du !
> den var vist oprindelig med Fiat

Jup! Og den kunne udtales på flere måder, bl.a: ......., hva' fa'en! Er
du?

> Man kommer sq' da ikke til en sammenkomst i GS klubben, på en
> "yamahonsukikaw" 125 totakter !

Det kunne jo være en lokal der lige stak en genvej, eller en fra en
anden off-road klub der tog jer med en omgang >

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 22:24

> Det kunne jo være en lokal der lige stak en genvej, eller en fra en
> anden off-road klub der tog jer med en omgang >

Hej.

Jow, det er rigtigt nok, men nu er jeg slet ikke sikker på, at jeg har
mod nok til bare at give gas når asfalten bliver afløst af andre
materialer ?, jeg har jo ikke prøvet det endnu,
så umiddelbart er det ikke en drøm om at kunne tage en given strækning
så hurtigt som muligt, men mere en lyst til at prøve at "kravle" lidt
rundt i terrænet på noget som jeg ikke er så øm over, som min 1150'er,
og som er økonomisk inden for nogenlunde samme kroner/ører som jeg
mener at min Honda kan sælges for ..... og der ligger de "små" r65'er
og så kan jeg godt li' stilen/lyden på de gamle G/S modeller........

Fra : Anders Majland

Dato : 28-05-08 15:06

> Er der nu noget galt i at være mærke fan ! jeg er BMW fan - hva' fan
> er du !
> den var vist oprindelig med Fiat

Der er vel ikke nogen grund til at stille spørgsmåltegn ved om du skal have
en extra bmw ...Mere et spørgsmål om det skal være kardan eller en F'er med
kæde er god nok... De er også ved at være nede i pris og mange af eks
militærmodellerne har ikke nået at få klø af jenserne inden de blev solgt

Men skal det være boxer så er udvalget syd for grænsen større - og så kan du
måske få en med fuld ydelse til samme pris....

Men, ja det er sjovt at komme lidt uden for asfalten ....

/A - medlem af tenere.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-08 09:40

> [...]
> eller en F'er med kæde er god nok... De er også ved at være nede i
> pris og mange af eks militærmodellerne har ikke nået at få klø af

Jahh.... kunne være en mulighed, men min budget er begrænset til en
30-35 K , helst 30, og der er F modellerne stadig en del over :-/.
De små R65GS'er er lige i den prisklasse ...... R80 bliver lige en
bagatel dyere...
Så er der en Aprilia Pegaso der skulle køre med samme maskine, der er
et par mulighedder til en 30-35 K !

Hvordan er det med kæde på en cykel der kommer i grus/jord ?, er det
ikke et helvede at holde den ren, hvordan med smørring er det stadig
klæbig kædefedt eller bruger man gearolie ?

> Men skal det være boxer så er udvalget syd for grænsen større - og
> så kan du måske få en med fuld ydelse til samme pris....

Har kikket på Mobile.de, men de er nu ikke så billige i Tyskland,
virker lidt til at være en slags "kult" model :-/

> Men, ja det er sjovt at komme lidt uden for asfalten ....

Bliver spændende at se hvor meget kylling man er

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-08 14:27

> Så er der en Aprilia Pegaso der skulle køre med samme maskine, der er et
> par mulighedder til en 30-35 K !

Kan du komme i bmw klubben på sådan en fætter til F'eren ?

(Ellers så tag med tenere.dk - så skal du nok også kunne finde blødt
underlag http://www.tenere.dk/2008/tjuhej2008/billeder/ploere.jpg)

Men pegaso'en er stadig temmeligt gadeorienteret og til de 30-35kkr kan du
måske også finde noget der er mere velegnet til at køre i grøfter med ...

> Hvordan er det med kæde på en cykel der kommer i grus/jord ?, er det ikke
> et helvede at holde den ren, hvordan med smørring er det stadig klæbig
> kædefedt eller bruger man gearolie ?

Mange bruger kædespray, men jeg smører med kædesavsolie (fra en helt eller
halvt automatisk kædesmører). Smører man lidt rigeligt med olien kaster
kæden det meste skidt af, men det sviner jo så lidt på fælgen. Men
selvfølgelig slider det da mere på kæden end at køre i tørvejr på asfalt ...

/A

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-06-08 21:43

> [...]
> kæden det meste skidt af, men det sviner jo så lidt på fælgen. Men
> selvfølgelig slider det da mere på kæden end at køre i tørvejr på asfalt

Nu har jeg godt nok ikke købt F 650 ST'eren til den vilde mudderkørsel - men
på asfalt er den nu ikke tosset.
Jeg kiggede først på Pegaso'en - der ser jo ud til at være reelle penge at
spare. Men det syntes jeg nu ikke der er, når man først ser hvad folk prøver
at slippe af med.
Folk har en kedelig tendens til at glemme at fortælle om manglerne, før du
tager ud og ser på en maskine; mindre styrtskader, boblende lak, rust, ir på
motor og fælge og gennemtæret udstødning er blot de mest iøjenfaldende ting,
jeg har set på Pegaso'en.
Har godt nok kun set nogle få af dem - alle omkring årgang 96-98 - alle i
samme prisleje.
Men ud over hvad folk glemmer at fortælle før du ser maskinen, så vandt
Bimmeren helt klart trods sin merpris; en årgang '97 står næsten pletfri.
Og 'prillerne har været så anløbne at jeg ikke kan tro det blot er manglende
vedligeholdelse - det ligner simpelt hen noget med den grundliggende
kvalitet af materialerne.
Jeg ved med mig selv at selvom jeg fik en 'priller presset ned fra omkring
40 k til 25-30 K (!! jo - jeg mener virkeligt det er prislejet for dem, jeg
har set !!) og ofrede tiden og pengene på at få sådan en til at se pæn ud -
så ville jeg være ret sikker på at forfaldet kommer snigende igen. Og det
kan jeg ikke holde ud at se på.
Så hellere ofre 10-15 K mere på en Bimmer og glæde mig over kvaliteten. Jeg
tror også at pengene kommer ind ved gensalg - dels fordi alle kender BMW og
deres kvalitet, dels fordi du står med en maskine i bedre stand, hvilket jo
burde være lettere at sælge.

Hvordan F 650'eren i terrænet må der være nogen, der ved. Se f.eks. efter
tyske anmeldelser og erfaringer - den er meget populær dernede.

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 21:35

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan F 650'eren i terrænet må der være nogen, der ved. Se f.eks.
> efter tyske anmeldelser og erfaringer - den er meget populær

Hej.

Har også kikket på F 650GS'en, men da det er en cykel til legetøj så
er budgettet begrænset til maks. 35K !, og til den pris kan de kun fås
uden afgift ....

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-05-08 16:52

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> andet lige være lettere og dermed også langt sjovere at lege i
> terrænet med. Og når det kommer til begynder-oplevelser må denne

Med mit totalt fraværende held mht. motorstabilitet på 125cc
totaktere er jeg fristet til at fraråde dem - selvom de er geniale når
de kører. Spørgsmålet er så bare hvad alternativet er, for både Honda
XL350 og Yamaha XT350 har angiveligvis store problemer med
topstykkerne, der går i stykker ret ofte. Selv er jeg endt med at jeg
skal have mig en Suzuki DR350, når jeg engang får fikset og solgt
DTR'en, men der kan godt ske at gå et stykke tid endnu :-/
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 16:38

On Sun, 18 May 2008 23:00:35 +0200, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

> OK,
>det kunne til tider være svært at følge med bæltekøretøjer i terræn,
>men det er der ikke meget der kan... eller rettere MANGE der kan

Min ordonnans fulgte fint med PMV'en, som for øvrigt ofte kørte fra
kampvognene

Og vigtigere endnu: Han kunne altid finde en bager på under ½ time i
ukendt terræn uden kort!

Fra : Cykellapper

Dato : 20-05-08 08:46

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Vil en mc som sub. være fin til en begynder i terræn kørsel ?, eller
> er den for svag ?, hvad har den evt. af svagheder .........

Uhh.. det bringer minder frem fra en svunden ungdom

Jeg husker, at "min" (reg. nr. 53368 - Skive kaserne) havde problemer med
strømmen. Den kunne ikke lade nok, når man kørte langsomt, hvilket vi ofte
gjorde ved kolonnekørsel. Der blev skiftet batteri og generator, men det
hjalp ikke synderligt.
Transistortændingen røg også en tur.

Ellers var den mest almindelige defekt noget med sidespejle, blinklys,
nummerplader og tasker, der af en eller anden grund faldt af ved
terrænkørsel

Som det også er nævnt et sted, har cyklen et dejligt moment. Som
ultraekstrem knoldhopper har den ingen plads - der er den for tung. Jeg
havde en del mas med at få den på ret køl igen, engang den forsvandt under
mig i et 2-mands stående skyttehul, nogen havde glemt at dække til.

Der er ingen tvivl om, at de har fået tæv - hver og een! Men alt taget i
betragtning, synes jeg de holdt forbavsende godt til den behandling, de blev
udsat for.

Og ja - de finder selv den nærmeste bager.

--
Preben
(Cykellapper)